Hallo,
Eind 2017 heb ik het volgende systeem in elkaar laten zetten (mbv de tweakers):
Nu ben ik een behoorlijke leek op het gebied van upgrade/update van onderdelen en zou ik graag (alweer) de hulp inschakelen van de Tweakers.
De pc wordt alleen gebruikt om mee te gamen en schaf dan ook graag nieuwe games aan.
Ik merk dat ik toch regelmatig wat lag spikes krijg als ik bijvoorbeeld Battlefield 2042 speel en daarom alles op low settings zet.
Voor de rest speel ik veel PUBG,Dayz, Apex of warzone.
Ook maak ik gebruik van een 2e scherm. (2e scherm alleen voor internet of discord)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga er niet vanuit dat het hele systeem aan een upgrade toe is, dus heb een budget van €500.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is 16gb ram nog voldoende?
Ook merk ik dat de 500gb ssd binnen no time vol zit, mogelijk is deze wel te upgrade, alleen moet dit dan perse ook een crucial zijn of mogen andere merken ook?
Soms als ik de pc opstart werkt mijn muis niet dan moet ik deze loskoppelen en dan weer erin steken, hierna werkt de muis wel weer, weet iemand hier een oplossing voor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het kan maken de merken me niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Game pc weer voor de komende jaren futureproof maken.
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van dus ga hier niks mee doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om m'n game pc weer wat up te graden, want ik heb geen idee wat ervoor kan zorgen dat ik games weer op max settings kan zetten.
Mocht het niet nodig zijn om dit systeem een upgrade kans te geven, dan zou ik dit ook graag horen.
Hieronder een aantal onderdelen opgezocht die mogelijk de upgrade kunnen waarmaken.
Ik ga ervanuit dat een nieuwe ssd al verschil gaat maken, de meeste games heb ik nu op m'n 2tb hhd staan omdat de 500gb ssd continu vol zit. Mogelijk laden games dan sneller.
Mijn vraag is alleen of het merk nog uitmaakt of dat ik naar meer moet kijken.
Is 550w voeding wel voldoende of zorgt dit er soms voor dat mijn muis het bij het opstarten niet doet? Of is een nieuwe voeding nodig als ik andere onderdelen in m'n systeem koppel.
En is 16gb ram voldoende?
Of moet er voor het gamen alleen gekeken worden naar een videokaart? Ik lees/zie wel dat videokaarten nu wel ver buiten m'n budget vallen.
Hopelijk niet teveel vragen en is het geen onmogelijke taak.
Alvast bedankt!
Eind 2017 heb ik het volgende systeem in elkaar laten zetten (mbv de tweakers):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8G (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,90 | € 141,90 |
Totaal | € 255,54 |
Nu ben ik een behoorlijke leek op het gebied van upgrade/update van onderdelen en zou ik graag (alweer) de hulp inschakelen van de Tweakers.
De pc wordt alleen gebruikt om mee te gamen en schaf dan ook graag nieuwe games aan.
Ik merk dat ik toch regelmatig wat lag spikes krijg als ik bijvoorbeeld Battlefield 2042 speel en daarom alles op low settings zet.
Voor de rest speel ik veel PUBG,Dayz, Apex of warzone.
Ook maak ik gebruik van een 2e scherm. (2e scherm alleen voor internet of discord)
1 | Monitoren | ASUS VW192G Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Philips 276E8VJSB Zwart | € 299,- | € 299,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 299,- |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga er niet vanuit dat het hele systeem aan een upgrade toe is, dus heb een budget van €500.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is 16gb ram nog voldoende?
Ook merk ik dat de 500gb ssd binnen no time vol zit, mogelijk is deze wel te upgrade, alleen moet dit dan perse ook een crucial zijn of mogen andere merken ook?
Soms als ik de pc opstart werkt mijn muis niet dan moet ik deze loskoppelen en dan weer erin steken, hierna werkt de muis wel weer, weet iemand hier een oplossing voor?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het kan maken de merken me niet zoveel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Game pc weer voor de komende jaren futureproof maken.
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van dus ga hier niks mee doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om m'n game pc weer wat up te graden, want ik heb geen idee wat ervoor kan zorgen dat ik games weer op max settings kan zetten.
Mocht het niet nodig zijn om dit systeem een upgrade kans te geven, dan zou ik dit ook graag horen.
Hieronder een aantal onderdelen opgezocht die mogelijk de upgrade kunnen waarmaken.
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 179,- | € 179,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 226,- | € 226,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,90 |
Ik ga ervanuit dat een nieuwe ssd al verschil gaat maken, de meeste games heb ik nu op m'n 2tb hhd staan omdat de 500gb ssd continu vol zit. Mogelijk laden games dan sneller.
Mijn vraag is alleen of het merk nog uitmaakt of dat ik naar meer moet kijken.
Is 550w voeding wel voldoende of zorgt dit er soms voor dat mijn muis het bij het opstarten niet doet? Of is een nieuwe voeding nodig als ik andere onderdelen in m'n systeem koppel.
En is 16gb ram voldoende?
Of moet er voor het gamen alleen gekeken worden naar een videokaart? Ik lees/zie wel dat videokaarten nu wel ver buiten m'n budget vallen.
Hopelijk niet teveel vragen en is het geen onmogelijke taak.
Alvast bedankt!