Toon posts:

20 meter HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SamOneElse1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-02 12:52
Hallo,

Via deze weg wil ik vragen welke kabel ik nodig heb.

Situatie: mijn Game-pc staat in een hobby kamer, en ik heb een 4k televisie in de woonkamer. Wat ik graag zou willen is om van tijd tot tijd te switchen van mijn monitor naar mijn tv. Zodat ik niet alleen films(wat nu via plex gaat) maar ook kan gamen in de bank met controller.

Echter lees ik hier en daar dat zomaar een HDMI kabel trekken wat zo'n 20 meter zal zijn geen optie is. Ik lees op verschillende fora dat ik een "active" HDMI kabel nodig heb, en soms word er zelfs gepraat over een display port naar ethernet en visie versa. Ook zag ik een optische kabel voorbij komen als voorstel. Ik las ook dat er opgelet moest worden welke versie HDMI kabel het betreft, er zou recent een Naams/versie verandering hebben plaatsgevonden?

Omdat ik ook wil gamen is het belangrijk dat er zo min mogelijk latancy is. Tot nu toe game ik via een steam link (via Ethernet) op tv, maar ik merk dat er toch heel wat vertraging zit tussen het indrukken van een knop op de controller en wat er op de televisie gebeurt. Ik hoop dit op te lossen door een directe video+Audio kabel van pc naar tv te trekken.

Het is belangrijk dat zowel beeld als geluid naar tv word gezonden. En het makkelijk moet zijn om te switchen tussen tv of monitor.

Uitgang gpu(rx 6800 zit): 2x HDMI, 2x DP
Ingang tv(lg 4k LCD): 4x HDMI, 1x Ethernet.

Conclusie vraag: welke kabel heb ik nodig? Of zijn er andere verbindings opties?

Gr

Alle reacties

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb jij ook gedacht aan de afstand tussen de controller en de pc?

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:13

GforceNL

Out of memory....

Falcon schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:09:
Dit, je controller/muis/toetsenbord ga je geheid problemen mee krijgen.

Wellicht een beter idee om 20 meter Ethernet te trekken voor je Steam link?

<Zinloze tekst hier>

• SamOneElse1
Falcon schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:09:
Controller is tot nu toe bekabeld met steamlink, maar wil graag overstappen naar draadloos. Heb een Xbox elite controller waar ik nog een dongle voor moet halen, en deze wil ik graag gebruiken.

• SamOneElse1
GforceNL schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:10:
[...]

Wellicht een beter idee om 20 meter Ethernet te trekken voor je Steam link?
Steamlink is al verbonden via ethernet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je dan toch een (dikke) kabel als HDMI wil trekken, trek er dan meteen een USB-kabel naast. Mijn Elite-controllers geven er draadloos soms na 5m al de brui aan als ik met dat ding even naar de keuken of WC loopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-03 20:29
MAX3400 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:19:
Als je dan toch een (dikke) kabel als HDMI wil trekken, trek er dan meteen een USB-kabel naast. Mijn Elite-controllers geven er draadloos soms na 5m al de brui aan als ik met dat ding even naar de keuken of WC loopt.
Let wel op dat alleen USB 3.0 tot 20 meter gaan. USB 2.0 kabels gaan maar tot 5 meter.

• SamOneElse1
MAX3400 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:19:
Bedankt voor de tip! Nu nog de juiste HDMI vinden. Of levert HDMI over 20m zoiezo al een latancy op waardoor games amper speelbaar zijn?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@SamOneElse1 "hdmi fibre optic"; daar zou (nadruk) je 30 tot 40meter makkelijk overheen moeten trekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SamOneElse1
MAX3400 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:44:
@SamOneElse1 "hdmi fibre optic"; daar zou (nadruk) je 30 tot 40meter makkelijk overheen moeten trekken.
Zoiets?

https://www.onlinekabelsh...-2-0-4k-60hz-hdr-20-meter

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
SamOneElse1 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:04:
...

Omdat ik ook wil gamen is het belangrijk dat er zo min mogelijk latancy is. Tot nu toe game ik via een steam link (via Ethernet) op tv, maar ik merk dat er toch heel wat vertraging zit tussen het indrukken van een knop op de controller en wat er op de televisie gebeurt. Ik hoop dit op te lossen door een directe video+Audio kabel van pc naar tv te trekken.

Het is belangrijk dat zowel beeld als geluid naar tv word gezonden. En het makkelijk moet zijn om te switchen tussen tv of monitor.

Uitgang gpu(rx 6800 zit): 2x HDMI, 2x DP
Ingang tv(lg 4k LCD): 4x HDMI, 1x Ethernet.

Conclusie vraag: welke kabel heb ik nodig? Of zijn er andere verbindings opties?

Gr
Zou je de PC dan niet eerst even de PC in de woonkamer neerzetten om te zien of de lag dan weg is? Misschien komt de lag wel door de TV.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee