Toon posts:

Aanvoertemperatuur Intergas HRE Kompakt wordt niet hoger

Pagina: 1
Acties:

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-01 14:08
Tweakers,

Ik heb een Intergas HRE Kompakt CV die oorspronkelijk op 80 graden AT stond. Dat heb ik een paar weken geleden aangepast naar 50 om te kijken of mijn huis daarmee goed verwarmd (met het oog op een toekomstige waterpomp wellicht). Nu had ik alleen even niet bedacht dat per saldo maar één radiator heb (de rest moet ik opnieuw laten plaatsen) waardoor het vrij koud is/wordt.

Ik heb de aanvoertemperatuur weer aangepast naar 75/80 om te zorgen dat het warmer wordt, alleen gaat de ketel niet meer terug naar die AT. Hij past de gewenste AT prima aan, maar de actuele AT blijft op 50 staan.

Ik heb al van alles geprobeerd: reset van de ketel, tijdje van het stroom af, ketel is ontlucht en de radiatoren ook. Beide (nog eentje op de slaapkamer) staan helemaal open. Ketel geeft geen errors whatsoever.

Zie ik iets over het hoofd? Iemand enig idee waarom de AT op 50 blijft steken?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik denk dat die ene radiator z'n warmte niet kwijt kan ? Je kunt de retourtemp ook zien denk ik ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Per ongeluk de aanvoertemperatuur van warm water aangepast ipv CV?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Morfang
Microkid schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:25:
Per ongeluk de aanvoertemperatuur van warm water aangepast ipv CV?
Haha scherp, maar nee :)

Ik heb ook gecheckt of de ECO-functie niet aan staat, maar die staat uit.
MEN-O schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:24:
Ik denk dat die ene radiator z'n warmte niet kwijt kan ? Je kunt de retourtemp ook zien denk ik ?
Geen idee hoe ik die kan checken? Staat nergens in de handleiding iets over een retour-temperatuur vermeld...

EDIT: op Klusidee lees ik dit: "Er zit inderdaad een retoursensor in de wisselaar alleen is deze temperatuur niet uit te lezen op het display, alleen de aanvoertemperatuur van ww en cv is uit te lezen op het display"

[Voor 64% gewijzigd door Morfang op 31-12-2021 11:31]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Je kunt met de hand wel voelen of de retourleiding erg warm is ; zo ja lijkt me dat een goede reden om de temp terug te schroeven (de ketel dan.)

Ald retourleiding koud is, verwacht ik toch lucht ergens.

[Voor 17% gewijzigd door MEN-O op 31-12-2021 11:44]

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 10:50
Morfang schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:28:

Geen idee hoe ik die kan checken? Staat nergens in de handleiding iets over een retour-temperatuur vermeld...
knop met steeksleutel icoon ingedrukt houden geeft volgens mij te huidige retourtemperatuur

• Morfang
kladblokje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:51:
[...]
knop met steeksleutel icoon ingedrukt houden geeft volgens mij te huidige retourtemperatuur
Als ik dat doe, dan geeft hij 49 aan.

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:43
Misschien bij het instellen van eea staat de ketel in modulerende stand.....draai de thermstaat een graad 8 hoger dan gaat hij in boost naar 80 graden, bij een verhoging van 1 of 2 graden gaat hij moduleren

• Morfang
Gwoon Joep schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:41:
Misschien bij het instellen van eea staat de ketel in modulerende stand.....draai de thermstaat een graad 8 hoger dan gaat hij in boost naar 80 graden, bij een verhoging van 1 of 2 graden gaat hij moduleren
Ik heb de (Nest) thermostaat al een keer naar bijna 30 graden gezet en een test-programma gedraaid op maximum vermogen. Bij de eerste gebeurt er niks met de AT, bij de 2e uiteraard wel maar na het programma gaat ie gewoon weer terug naar 50.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:25
e en waarop staat je reactie op modulerende kamerthemostaat ?
of je gooit het modulerende progrmma uit en je stookt op aan/uit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aanvoertemp. voor CV kan het beste tussen de 60-70 graden, en warm tapwater op 60 graden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Morfang
miciel schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:39:
e en waarop staat je reactie op modulerende kamerthemostaat ?
of je gooit het modulerende progrmma uit en je stookt op aan/uit.
Wat bedoel je met die eerste zin? En aan/uit kan ik nog wel proberen maar moduleren is veel beter natuurlijk.

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:26
Als je de cv aanzet welke temp zie je in het display? Als je hier maar 50 ziet dan staan de instellingen niet opgeslagen.

Je moet de temp wijzigen en opslaan vervolgens zie je dan een P van pass in het display.

Thernometer indrukken> temp wijzijgen > opslaan met de reset toets> P van pass in het display rechts.

[Voor 19% gewijzigd door Opperbeun op 31-12-2021 16:20]

• Gwoon Joep
Hmmm nest mss van slag of hij onthoud de ingestelde stand van 50 graden, de thermostaat eens eraf halen en de draden verbinden en kijken of hij wel in vollast komt....kan je een en ander uitsluiten

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zou aan/uit stand eens proberen. Zal niet de eerste keer zijn dat een modulerende thermostaat de ketelinstelling overruled. Die van mij ging soms rustig op 26C stoken, wat te laag is om mijn vloerverwarmingsrobot in te schakelen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Gwoon Joep schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:04:
Hmmm nest mss van slag of hij onthoud de ingestelde stand van 50 graden, de thermostaat eens eraf halen en de draden verbinden en kijken of hij wel in vollast komt....kan je een en ander uitsluiten
Als open therm wordt doorverbonden gebeurt er niks.
Vollast kan je op de ketel aanzetten.

• Gwoon Joep
edsandje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:43:
[...]

Als open therm wordt doorverbonden gebeurt er niks.
Vollast kan je op de ketel aanzetten.
vollast op de ketel werkt altijd maar mss is de nest de troublemaker, even eraf halen en de draadjes doorkoppelen en zien

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:25
Morfang schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:39:
[...]

Wat bedoel je met die eerste zin? En aan/uit kan ik nog wel proberen maar moduleren is veel beter natuurlijk.
de ketel heeft diverse insteling welke voor montuer zijn. (en niet voor de leek)
je hebt een parameter welke moduleren regeert op de kamerthermosaat.
welke normaal staat op 40 graden. (afhankelijk van wat je themostaat vraagt)
minimale reactie zeg maar. maar wil je thermostaat 50 dan krijgt hij 50.
wil 40 dan krijgt 40 wil hij 35 dan krijgt hij 40. het is een minimale reactie.
(je kan ook je roundje op optimaal comfoort standt zetten. ;) jammer van je nest)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Gwoon Joep schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:49:
[...]

vollast op de ketel werkt altijd maar mss is de nest de troublemaker, even eraf halen en de draadjes doorkoppelen en zien
Als je open therm doorverbind op de ketel gebeurt er ook niks.
Alleen op aan/uit kan je dat doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee