• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:34
Dag Tweakers,

Mijn vriendin print redelijk veel (2500 pagina's/jaar) en de printkop van onze oude HP 8610 is versleten.

We zijn daarom aan het kijken voor een nieuwe kleuren all-in-one met onderstaande vereisten:
  • Basic printkwaliteit (puur documenten, geen foto's)
  • Automatisch duplex/scannen
  • Wireless (incl airprint)
De Kyocera M5526cdw is blijkbaar een populair model met lage prijs/pagina maar nu is mijn oog gevallen op de Canon MAXIFY GX6050. Deze leveren ze met volle inktcartridges voor 6000 in zwart en niet minder dan 14000 pagina's in kleur. Lijkt me een redelijke no-brainer gezien we die voor dezelfde TCO als de Kyo deze quasi om de 3 jaar kunnen vervangen.

Zie ik misschien iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[Voor 3% gewijzigd door Citroen op 31-12-2021 02:07]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Met die hoeveelheden is laser dacht ik vaak snel interessanter dan inkt?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijken even naar all-in-one kleuren lasers.
Doorgaans is de vuistregel dat ze iets duurder zijn in aanschaf, goedkoper in gebruik en langer meegaan.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Citroen
Zou je denken maar met de komst van inkttanks lijkt het een heel stuk interessanter geworden te zijn.

Kyocera M5526cdw kosten de cartridges 57,5 voor 4000 en 82,5 voor 3000 (0,014 PP/ZW en 0,097 PP/Kleur)
Canon GX6050 kosten de cartridges 30,5 voor 6000 en 21,5 voor 14000 (0,005 PP/ZW en 0,010 PP/Kleur)

De M5526cdw leveren ze trouwens met cartridges voor 1200 p dus kost na een half jaar nog eens 300 :D
De GX6050 kan je out of the box 6000 ZW en 14000 K mee printen dus een dikke twee jaar geen kosten.

Mis ik iets of is de TOC voor die GX6050 echt spotgoedkoop?

[Voor 31% gewijzigd door Citroen op 31-12-2021 11:01]

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-03 20:54
Inkttanks zijn prima als je vaak print inderdaad, goedkoper dan (kleuren)laser per pagina (ook duurder in aanschaf dan 'normale' inkjet). Als je vaak print en dus geen last hebt van opdrogende inktkoppen, zeker het bekijken waard. Als je sporadisch er veel uitgooit en dan weer een paar maanden niets, zou ik toch voor laser/led gaan omdat je anders wel vaak een nutteloos testvelletje uit moet draaien dat de kop niet uitdroogt.

De Epson EcoTanks komen ook veel naar voren, omdat die ook makkelijk zonder geknoei bij te vullen zijn. Bij Canon mist er naar mijn weten wel vaak gebruiksgemak. Flesjes voor de epson kosten 25 euro voor zwart+kleuren, of 7 a 10 euro los. Goed voor 4500 ZW / 7500 K pagina's.

[Voor 63% gewijzigd door Excalibaard op 31-12-2021 11:29]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Met dergelijke aantallen zou ik inderdaad naar laser kijken als ik jou was. Inkt is wellicht goedkoper, maar altijd gedoe met kwaliteit, opdrogen, navullen, trager, natte vellen papier enz. Een laser levert gewoon altijd top kwaliteit en hoeft uiteindelijk echt niet zo veel duurder te zijn op de lange termijn. Ik heb in het verleden meerdere inkjet printers gehad omdat het "goedkoper" zou zijn. Achteraf een slechte keuze, er was altijd wel gedoe. Nu al 2 jaar over op laserjet, nooit spijt van gehad.

[Voor 26% gewijzigd door Microkid op 31-12-2021 11:13]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-03 20:54
^ Er is ook wel een verschil tussen Inkjet en Inkttank.

Inkjet zou ik niemand aanbevelen, veel te dure cartridges die veel te snel op zijn.
Laser is perfect voor als je veel waarde hecht aan de printtijd per pagina of soms hele tijden niet print (of het nu veel of weinig pagina's per jaar zijn, als er meer dan een maand tussen uitdraaisels zit, is inkt gewoon onprettig), maar die inkttanks van tegenwoordig zorgen voor veel minder weggegooide cartridges en hebben veel lagere verbruikskosten dan laser qua inkt vs toner, en qua stroomverbruik. Is langzamer, maar als je geregeld genoeg print (min. 1x per week) wel een uitkomst mijn insziens.

[Voor 5% gewijzigd door Excalibaard op 31-12-2021 12:14]

• Citroen
Bedankt voor de input maar ik lees hier best veel buikgevoel over hoe het vroeger was met dure en problematische inktprinters. Hieronder nogmaals de vergelijking tussen inkttank en de goedkoopste laserprinter.

Kyocera M5526cdw kosten de cartridges 57,5 voor 4000 en 82,5 voor 3000 (0,014 PP/ZW en 0,097 PP/Kleur)
Canon GX6050 kosten de cartridges 30,5 voor 6000 en 21,5 voor 14000 (0,005 PP/ZW en 0,010 PP/Kleur)

Als ik de kosten van het toestel meereken en de meegeleverde cartridges dan zit ik met de inkttank aan 650 euro na 5 jaar t.o.v. 985 voor de laser. De canon zou ik na 5 jaar kunnen vervangen door een nieuw toestel (zal wellicht nodig zijn door versleten inktkop) en dan kom ik pas na 10 jaar op break even met de laser.

[Voor 40% gewijzigd door Citroen op 31-12-2021 12:16]

• remco_k
  • Registratie: April 2002

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Citroen Jouw use case is inderdaad wat afwijkend van mij en ik vermoed de meesten hier en je zou prima een goed punt kunnen hebben. Ik ben daarom wel benieuwd wat je uiteindelijk kiest en hoe dat over een paar jaar bevalt en uitpakt. :)

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee