Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-04 17:53

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
In onderstaande afbeelding zie je dat de afstandsbediening bestaat uit 2 delen. De goedwerkende bovenkant waar niks mis mee is en die ik nu gebruik zonder de klep die je op de foto rechts ziet.

Deze klep van de onderkant voor de afstandsbediening stinkt naar verschroeit plastic en gebruik ik nu niet. Ik heb contact opgenomen met verkopende webshop maar nu heb ik daarover een vraag.

Ik begrijp niet waarom ze volgende week namens Philips de hele TV op willen halen. Ik heb de correspondentie bijgevoegd.

Waarom de hele TV ophalen? Als alleen het klepje van de afstandsbediening fout is. ( En die verschroeide plastic geur was nieuw uit doos direct al zo. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4dBJSx_4L9JqXHICT0yck5nlO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTHkixTw0bzbCDVkUcQVl5Qt.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat het klepje bij aanraken een nare geur aan handen en kleding gaf heb ik dat na de 1e dag niet meer gebruikt en elders neergelegd, met uitzondering van deze foto die je hoort te zien waar ik het klepje er even bij heb gehaald.
....

referentienummer is ... Met dit nummer kan je hier de status volgen.

Binnen 2 werkdagen zal het servicebedrijf xxx B.V. contact met je opnemen. Webshop zal er op toezien dat de service op een correcte manier wordt afgehandeld.

"Bovenkant afstandsbediening volledig werkend. Klepje afstandsbediening evengroot stinkt intensief naar verbrand plastic. Advies Philips om in lauw water te wassen van klepje heeft geen nut. Ik wil dit klepje laten vervangen door een niet naar verbrand plastic ruikende versie."

Als reactie krijg ik dat dit losse klepje niet vervangen kan worden maar dat de hele tv opgehaald moet worden.

Als u leest mag de afstandsbediening dan weer niet mee. Kunt u uitleg geven waarom de tv wordt opgehaald terwijl het om de afstandsbediening klep gaat?

Beste .....,
Namens Philips nemen wij contact met u op om een afspraak te maken voor het ophalen van de bij ons aangemelde televisie, betreffende de Philips TV Ref: .... met serienummer .... in ....

Via onderstaande link kunt u zelf online een afspraak maken:

Maak een afspraak

U ontvangt van ons een dag voordat wij komen een mail bericht met de zo exact mogelijke tijd dat wij bij u zullen zijn.

Om het ophalen van uw televisie zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen, vragen wij u het volgende alvast voor te bereiden:

1. Ontkoppel alle randapparatuur en bewaar alle accessoires.
2. Haal de televisie van de muurbeugel / demonteer alvast de voet van de televisie, bewaar de moertjes en schroefjes goed.
Indien u een DOA aanmelding doet moet het toestel in de originele doos aangeleverd te worden inclusief alle originele accessoires.

Let op: Stuur geen accessoires mee zoals de muurbeugel, afstandsbediening (tenzij deze aangemeld is voor een defect) of kabels.
Ze willen de TV volgende week ophalen. Waarom moet de TV opgehaald worden? Die is helemaal goed.

Het is alleen de afstandsbediening klep die stinkt naar verbrand plastic. Dat was nieuw uit doos.

Ik vrees dat als ik de TV meegeef, ze mij een ander door iemand anders gebruikt exemplaar zullen geven als ik een TV terugkrijg. En aangezien de TV van 20 December 2021 is, en gloednieuw kan ik niet uitsluiten dat ze als ik die meegeef die bij iemand anders gaan plaatsen.

Mijn garantie vraag is echt de achterklep van de afstandsbediening. Ik vind het risico te groot om de TV mee te geven.

https://templeos.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndyJNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 23:51
*knip* Reageer constructief of reageer niet. Dit voegt niets toe aan het topic.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Terry A Davis Dat klinkt inderdaad als een overbodig grote handeling voor zo'n klein probleem. Iets met olifant en mug.

Bel de winkel, leg dat uit en vraag ze of ze je een nieuwe AB of alleen dat klepje willen sturen.
Zo niet en heb je de tv online besteld, dan zou je kunnen overwegen de koop gewoon te ontbinden (WKOA) en krijg je het aankoop bedrag terug.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
AndyJNL schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:33:
Ga alstublieft in conclaaf met jezelf waarom je dit topic hebt geopend.

Ik ken je niet maar dit lijkt me mentaal niet helemaal gezond.
Ik kan je reactie niet echt waarderen, maar zal je retorische vraag beantwoorden. Ik open dit topic omdat ik het plastic klepje van de afstandsbediening niet kan gebruiken omdat die ruikt naar verbrande verschroeit plastic, en de enige melding die ik deed bij de webshop was het verzoek of ik het klepje van de afstandsbediening kon laten omruilen. Daarna kreeg ik email dat de TV volgende week opgehaald wordt. En ik begrijp niet waarom de TV opgehaald moet worden als het alleen de afstandsbediening betreft. Het voorstel om de TV op te halen komt niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
remco_k schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:34:
@Terry A Davis Dat klinkt inderdaad als een overbodig grote handeling voor zo'n klein probleem. Iets met olifant en mug.

Bel de winkel, leg dat uit en vraag ze of ze je een nieuwe AB of alleen dat klepje willen sturen.
Zo niet en heb je de tv online besteld, dan zou je kunnen overwegen de koop gewoon te ontbinden (WKOA) en krijg je het aankoop bedrag terug.
Dat is wat ik schriftelijk heb gedaan.

Melding aan webshop garantie afdeling:
"Bovenkant afstandsbediening volledig werkend. Klepje afstandsbediening evengroot stinkt intensief naar verbrand plastic. Advies Philips om in lauw water te wassen van klepje heeft geen nut. Ik wil dit klepje laten vervangen door een niet naar verbrand plastic ruikende versie."

Ik heb de spelfout erin laten staan. Enkele minuten later kreeg ik de email dat ik een datum moet kiezen volgende week en dat ze de TV op willen halen. En dat vind ik vreemd.

Dinsdag kunnen ze de TV ophalen. Maar waarom willen ze dat?

Mijn ervaringen met de retail winkels van de gelijknamige webshop is dat producten waar garantie nodig was lange tijd nodig hadden om af te handelen waarbij meestal het originele product niet meer leverbaar was en ik een ander minder product terug kreeg.

( Een Acer laptop van 17 inch met goede beeldscherm kleuren en helaas bekende video chip probleem werd vervangen door een 14 Inch met helaas een heel slecht TN paneel. )

Voor een afstandsbediening klep de hele TV terugsturen heb ik niet aangevraagd.

Er is nog iets als ik zoek op de domeinnaam waarvan de email afkomstig is om de TV op te halen Dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
Opmerking, ik heb de TV volledig met iDeal betaald. De domeinnaam van de emailer die de TV op wil halen verwijst naar een achteraf betaal bedrijf. Ik heb de betaling op datum op mijn bankgegevens staan net zoals dat ik de factuur als betaalbewijs heb. Ik betaal uit principe nooit met achteraf omdat ik er dingen over heb gelezen dat mensen daardoor in de problemen kunnen komen of spookfacturen kunnen krijgen. Ook mobiel betaal ik bijvoorbeeld in 1 keer en SIM only ipv verborgen afbetaling.

Op eBay en Amazon betaal ik vooraf met PayPal.

Omdat de TV opgehaald wordt door mensen die zeggen van een achteraf betaal bedrijf te zijn meld ik dat voor duidelijkheid.

Op dat bedrijfsdomein staan meldingen zoals 'Betaal later' e.d.

[ Voor 50% gewijzigd door Terry A Davis op 31-12-2021 02:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-04 23:32
@Terry A Davis,
Dinsdag kunnen ze de TV ophalen. Maar waarom willen ze dat?
Stel deze vraag aan de webshop, die kunnen wij niet beantwoorden. Daarna ga je allemaal aannames doen van voorgaande gevallen. Zover moet je nu nog niet gaan. Eerst het probleem helder krijgen bij de webshop.
Er is nog iets als ik zoek op de domeinnaam waarvan de email afkomstig is om de TV op te halen Dinsdag.
Wat heeft dit met je probleem te maken?

Bel ze morgen eerst nogmaals op en leg het nogmaals uit. Verwijs dan naar de mail die je gestuurd hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door NLMaca op 31-12-2021 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Topicstarter
NLMaca schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 02:37:
@Terry A Davis,

[...]

Stel deze vraag aan de webshop, die kunnen wij niet beantwoorden. Daarna ga je allemaal aannames doen van voorgaande gevallen. Zover moet je nu nog niet gaan. Eerst het probleem helder krijgen bij de webshop.

[...]

Wat heeft dit met je probleem te maken?

Bel ze morgen eerst nogmaals op en leg het nogmaals uit. Verwijs dan naar de mail die je gestuurd hebt.
Ik ga morgen met de webshop bellen, en uitleggen dat ik de TV met iDeal heb betaalt en ik geen achteraf betaal bedrijf heb gebruikt. Het bewijs staat op mijn bankrekening transactie overzicht. Dat is hier omschreven.

De domeinnaam van de emailer die de TV op wil halen verwijst naar een achteraf betaal bedrijf. Ik heb de betaling op datum op mijn bankgegevens staan net zoals dat ik de factuur als betaalbewijs heb. Ik betaal uit principe nooit met achteraf omdat ik er dingen over heb gelezen dat mensen daardoor in de problemen kunnen komen of spookfacturen kunnen krijgen. Ook mobiel betaal ik bijvoorbeeld in 1 keer en SIM only ipv verborgen afbetaling.

Op eBay en Amazon betaal ik vooraf met PayPal.

Omdat de TV opgehaald wordt door mensen die zeggen van een achteraf betaal bedrijf te zijn meld ik dat voor duidelijkheid.

Op dat bedrijfsdomein staan meldingen zoals 'Betaal later' e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-04 23:32
@Terry A Davis
Dat was mij niet duidelijk inderdaad.
Succes morgen en laat het maar weten wat er uit gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis een beetje het doel van dit topic. Dit is in principe iets dat je met de webwinkel moet uitvechten.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.