• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10 21:07
Mijn collega heeft een aantal pinnen van zijn gloednieuwe AMD ryzen 7 5800X verbogen door de cpu een kwartslag verkeerd in de socket proberen te proppen.. Super zuur, want kleine 400 euro naar de knoppen.. hij heeft zn verlies al genomen maar ik zou graag nog een gok willen wagen om de pinnen recht te krijgen..

Er zijn hier vast wel mensen die hier ervaring mee hebben of kunnen vertellen wat ik het beste wel/niet kan doen..

Foto van de pinnen die krom zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I6YZO0FyVLoU_Q3vTiJZhTd5qM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ew4KWakSldCBjv67uzZhg5Zy.png?f=user_large

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18
Precies zoals je het zegt. Je kunt ze met een mini-schroevendraaier of ander klein gereedschap proberen weer recht te buigen. Het wordt er nooit minder van en als het lukt, dan heb je 400 euro verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Doe via YouTube even wat kennis op.
Er zijn hele prima uitleg filmpjes.

Nu is het lastig om te zien hoeveel kracht je moet gebruiken,
Maar misschien kan je achterhalen welke pin wat doet.

Als je bv 2 noodzakelijke pinnen hebt, en een ground dan zou je met die ground kunnen beginnen. Er zitten er meer van..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zou je een doseernaald kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 15:33
Kijk uit met hoeveel kracht je zet, soms is even terugbuigen al voldoende om helemaal af te knappen

YouTube: My AMD Ryzen CPU Has Bent Pins What Would You Do?