Kan weg
[ Voor 99% gewijzigd door Bmfd op 30-12-2021 20:08 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Bmfd op 30-12-2021 20:08 ]
Volgens mij lees ik het verkeerd, maar je geeft in eerste instantie zelf aan dat je "ergens 70 tot 80 uur mist". Nu wil het detacheringsbureau je toch die 70 uur uitbetalen ? Dan heb je toch de uren die je hebt gemist ?Bmfd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:52:
In de zomer viel het me juist op dat ik een stuk te weinig uitbetaald kreeg. Hierop ben ik al m'n uren gaan narekenen en kwam ik tot de conclusie dat ze me in het voorjaar zo'n 40 a 50 uur te veel hebben betaald en in de zomer zo'n 120 uur te weinig. Eindstand: ik 'mis' 70 tot 80 uur. Hier heb ik mijn detacheringsbureau in september op geattendeerd, waarbij ik concreet heb benoemd dat ik in o.a. februari te veel uitbetaald heb gekregen en dat er in juli en/of augustus juist een flink aantal uren miste. Hier gaven ze me eind september de terugkoppeling dat alle uren gewoon klopte.
Gelukkig namen ze het daarna wel wat serieuzer. Nu blijkt dus inderdaad dat ze mijn uren over juli (120 uur) niet hebben uitbetaald. Tegelijkertijd geven ze nu aan dat ze me toch te veel hebben uitbetaald aan het begin van het jaar, dus willen ze die 120 uur nu verrekenen en in totaal 70 uur uitbetalen.
Nu vraag ik mij af: is dit wel iets wat ze kunnen maken? Ik heb de bevestiging op schrift dat de uren waarvan ik dacht dat ze te veel zijn betaald gewoon kloppen en daar komen ze nu ineens op terug. Daarnaast zijn ze 4/5 maanden (!) te laat met uitbetalen en heb ik ze hier meerdere keren op gewezen, waarbij hun oordeel weer was dat alles gewoon klopte.
Bron: website RijksoverheidLoonsverhoging bij te late betaling
Betaalt uw werkgever uw loon te laat? Dan kunt u aanspraak maken op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt:
- 5% per dag voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon moest worden betaald;
Voor deze verhoging moet u overigens zelf naar de rechter stappen. De rechter kan de verhoging beperken tot een lager bedrag (bijvoorbeeld 10% of 15%). Uw werkgever hoeft de verhoging niet te betalen als hij kan aantonen dat de vertraging niet zijn schuld was.
- daarna 1% voor elke volgende werkdag, met een maximum van 50% van uw loon.
[ Voor 4% gewijzigd door nextware op 30-12-2021 19:16 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq