Vraag

• warshade14
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoi iedereen,

Ik heb zojuist de GT-AC2900 router van Asus binnen.
Ik dacht móói, oude modem van T-Mobile eruit, nieuwe router van Asus erin, en klaar!

Dat valt dus nog een beetje tegen. Ik ben er nu sinds net achter dat de oude modemrouter van T-Mobile gewoon in de meterkast moet blijven staan. en dat ik dan een ethernet kabel tussen de asus en de modem van T-Mobile in de WAP poorten moet steken. 8)7

Ik heb dat gedaan en wil nu mijn router instellen via router.asus.com
Ik krijg nu de keuze om een verbindingstype (van T-mobile dus) te kiezen.

Ik kan kiezen uit:
  • PPPoE
  • PPTP
  • L2TP
Als ik op één van de drie druk, krijg ik de keuze om een gebruiksnaam en wachtwoord én VPN-server in te vullen. Ik weet niet of ik hier nu zelf iets van een wachtwoord moet aanmaken of dat ik hierbij gegevens van T-Mobile in moet vullen. Ik heb uiteraard trouw gegoogled of ik hierover iets kan vinden, maar helaas!

Ik heb dus verder ook geen idee welke van deze drie verbindingstypes er gekozen dient te worden.
Wie kan mij verder helpen... Wellicht is de oplossing erg makkelijk maar ik zit een beetje vast.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je dit al gevonden? Of dit? Of bijvoorbeeld dit?

Ongetwijfeld allemaal niet van jou op toepassing maar ik mis in de topicstart even welk modem je van T-Mobile hebt, welk type verbinding, wat de klantenservice zei, hoe e.e.a. aangesloten is en wat je geGoogled hebt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Het is geen van die drie als hij achter het T- mo modem hangt.

Als je deze terminologie niet eigen bent zou ik ermee ophouden en je nieuwe Asus router in access point modus zetten en dan een kabel in een van de LAN poorten douwen ipv WAN. Dan laat je de T-mo router lekker draaien. Gooi daar fijn de Wifi van uit.

[Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 30-12-2021 22:24]

I reject your reality and substitute my own

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@warshade14 om maar eens te beginnen. Wat voor verbinding heb je? Is dat Glasvezel of xDSL?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee