Na +10 jaar is het tijd om m'n PC te vervangen.
In tussentijd wel 2e hands grafische kaart kunnen op de kop tikken, wat geheugen bij geprikt & extra SSD toegevoegd om de levensduur te verlengen, maar nu wordt het wel tijd voor vervanging...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enerzijds wat standaard surfen & Office-werk. Maar dat zal mijn behoeftes niet bepalen.
Anderzijds wordt de PC ook gebruikt om te gamen. Vooral racing games, maar vorig jaar heb ik ook erg genoten van bvb. A Plague Tale of Hitman.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met de huidige prijzen voor grafische kaarten, lijk ik snel richting € 2.000 te gaan voor een systeem dat opnieuw flink wat jaren mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor opslag blijf ik mijn Synology NAS gebruiken.
Mogelijks komt er later nog een nieuw scherm, maar dat zien we dan wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte.
PC staat in een open bureau met opening naar de living.
Het is dus de bedoeling dat hij fluisterstil is.
Opzoekwerk leert me dat dit tegenwoordig minder aanpassingen vergt dan 10 jaar geleden, maar toch wil ik hieraan een deel van mijn budget spenderen
Ga je overklokken?
Nee, is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat feedback: goed & stil gaming systeem voor het beschikbare budget?
Suggesties wat er eventueel beter kan?
In tussentijd wel 2e hands grafische kaart kunnen op de kop tikken, wat geheugen bij geprikt & extra SSD toegevoegd om de levensduur te verlengen, maar nu wordt het wel tijd voor vervanging...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enerzijds wat standaard surfen & Office-werk. Maar dat zal mijn behoeftes niet bepalen.
Anderzijds wordt de PC ook gebruikt om te gamen. Vooral racing games, maar vorig jaar heb ik ook erg genoten van bvb. A Plague Tale of Hitman.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met de huidige prijzen voor grafische kaarten, lijk ik snel richting € 2.000 te gaan voor een systeem dat opnieuw flink wat jaren mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor opslag blijf ik mijn Synology NAS gebruiken.
Mogelijks komt er later nog een nieuw scherm, maar dat zien we dan wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 385,- | € 385,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF GAMING X570-PRO WIFI II Moederbord | € 245,90 | € 245,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 XT MECH 2X 8G OCV1 | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 152,67 | € 152,67 |
1 | Processorkoeling | Scythe Ninja 5 | € 51,76 | € 51,76 |
3 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM, 140mm | € 19,95 | € 59,85 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Prime TX-650 | € 175,95 | € 175,95 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 144,90 | € 144,90 |
Totaal | € 2.034,93 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte.
PC staat in een open bureau met opening naar de living.
Het is dus de bedoeling dat hij fluisterstil is.
Opzoekwerk leert me dat dit tegenwoordig minder aanpassingen vergt dan 10 jaar geleden, maar toch wil ik hieraan een deel van mijn budget spenderen
Ga je overklokken?
Nee, is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat feedback: goed & stil gaming systeem voor het beschikbare budget?
Suggesties wat er eventueel beter kan?