Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige AMD te upgraden omdat mijn CPU een bottleneck aan het worden is.
Ik doe veel met 3d (3ds Max en Zbrush) maar ik game ook met mijn broertje. Bijvoorbeeld de nieuwe Battlefield 2042 wat een redelijk zware game is.
Mijn huidige opzet is:
CPU: AMD Ryzen 7 1800X
Mobo: Gigabyte AB350-Gaming 3-CF
RAM: Corsair 32GB (2x 16GB) D432GB 2666-16 Vengeance LPX
GPU: Geforce RTX 3080 Ti 12GB
SSD: Samsung 960 EVO m2
Ik zou graag een nieuwe CPU willen kopen. Nu heb ik zelf gekozen voor het volgende:
AMD Ryzen 9 5950X
ASUS ROG STRIX X570-F GAMING
SAMSUNG 970 EVO Plus, 1 TB SSD
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
Mijn vraag nu aan jullie. Is het gekozen geheugen goed bij dit moederbord en mijn processor? ik heb namellijk met mijn vorige geheugen enorm veel ellende gehad. Het draaide aanzienlijk lager dan het kon, uiteindelijk moeten overklokken met hulp van mensen op Tweakers om het op een goede snelheid te krijgen. Ik zou dit nu graag willen voorkomen.
Is bovenstaande setup leuk genoeg voor mijn doeleinden en is het geheugen perfect werkend te krijgen out of the box met het moederbord en de CPU?
Het staat wel in de lijst als ik het goed begrijp.
https://dlcdnets.asus.com...000_G-Series_20210625.pdf
Ik doe veel met 3d (3ds Max en Zbrush) maar ik game ook met mijn broertje. Bijvoorbeeld de nieuwe Battlefield 2042 wat een redelijk zware game is.
Mijn huidige opzet is:
CPU: AMD Ryzen 7 1800X
Mobo: Gigabyte AB350-Gaming 3-CF
RAM: Corsair 32GB (2x 16GB) D432GB 2666-16 Vengeance LPX
GPU: Geforce RTX 3080 Ti 12GB
SSD: Samsung 960 EVO m2
Ik zou graag een nieuwe CPU willen kopen. Nu heb ik zelf gekozen voor het volgende:
AMD Ryzen 9 5950X
ASUS ROG STRIX X570-F GAMING
SAMSUNG 970 EVO Plus, 1 TB SSD
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
Mijn vraag nu aan jullie. Is het gekozen geheugen goed bij dit moederbord en mijn processor? ik heb namellijk met mijn vorige geheugen enorm veel ellende gehad. Het draaide aanzienlijk lager dan het kon, uiteindelijk moeten overklokken met hulp van mensen op Tweakers om het op een goede snelheid te krijgen. Ik zou dit nu graag willen voorkomen.
Is bovenstaande setup leuk genoeg voor mijn doeleinden en is het geheugen perfect werkend te krijgen out of the box met het moederbord en de CPU?
Het staat wel in de lijst als ik het goed begrijp.
https://dlcdnets.asus.com...000_G-Series_20210625.pdf