McAfee helpdesk krijgt hun eigen popup niet van mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• digitweak
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 14:31
Ik gebruik een HP Zbook met McAfee Total Protection. Niks spannends, tot ik wat pop ups kreeg die ik NIET kon aanklikken om te verwijderen. Ik zag ook maar ongeveer de helft van die popup. Heel fijn als je in PhotoShop zit want ik kon ook de menu's rechtsonder niet mee bij. Dus, laptop afsluiten en opnieuw opstarten, fijn als je midden in laag 15 van PhotopShop zit... Eerst bij de instellingen van McAfee alle popups uitgezet en dacht er vanaf te zijn. Dus niet. Inmiddels heeft de Helpdesk al voor de derde keer mijn computer door zitten spitten (en hetzelfde gedaan dat ik al gedaan had), alle caches, oude software enz enz uitgemest. Maar het probleem duikt gewoon weer op. Ik heb ze op verzoek screencaptures gestuurd, maar ze komen er niet uit. Ik heb gezegd dat ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik vermoed dat de software iets niet goed communiceert met de 4K instelling van mijn laptop. Het laptop scherm is normaal dicht, Aan één 28 inch 4k scherm heb ik genoeg, maar toen ik bij de laatste popup de scherminstellingen wijzigde naar uitbreiden, kon ik met veel gefröbel over twee schermen in de popup scrollen (als in "selecteren") zodat in elk geval nu echt voor 100% kon lezen dat het een echte McAfee popup was. De helpdesk zegt nu dat ze het niet kunnen oplossen zonder dat ze het probleem zien, wat ik betwijfel want wát kan men dat wel doen? Wie heeft een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsrkP3CaHwDvTj-C8FvnC9jNm4E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tUe6FOE1vBB04DdXfd5RFRz7.png?f=user_large

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hoe staat je scaling ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• digitweak
met mijn ogen op 200%, maar zou geen geen probleem zijn volgens helpdesk die ik dat ook heb laten zien

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, en probeer eens (kortstondig) de scaling op 100% te zetten en kijk dan eens wat je met de pop-ups kan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• digitweak
Het vervelende is dat ik die popup niet kan genereren en McAfee naar hun zeggen ook niet. Deze gaat over abo verlenging. Ik vroeg de helpdesk, kun je dan niet een popup reminder van iets sturen...nee, dat ging niet. Toen ik mijn laptop openklapte en die terugschaalde kon ik er ook niet bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is een klassieker, maar deinstalleren en opnieuw installeren?

• digitweak
Ik denk ook wel dat het daar iets mee te maken heeft, maar dan met een probleem van de softwarekant. Mijn scherm blijft altijd keurig "binnen de lijntjes".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Teleluvr schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:14:
Het is een klassieker, maar deinstalleren en opnieuw installeren?
Met als toevoeging: kun je in de instellingen de notificaties aanpassen zodat deze wegblijven?
Als McAfee het niet weg krijgt, dan denk ik niet dat Tweakers dat in de software kunnen oplossen, maar dit lijkt met scaling en scherminstellingen te maken te hebben.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb je al eens geboot zonder extern scherm? En dan eventueel met scaling of resolutie spelen.

edit: @digitweak probeer dit inderdaad voordat je weer met mcafee mailt. Als ik mijn externe scherm laat zitten en deze uit staat sleep ik soms toch nog een venster deels foetsie.

[ Voor 49% gewijzigd door sh4d0wman op 30-12-2021 15:21 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

digitweak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:55:
...kon ik met veel gefröbel over twee schermen in de popup scrollen (als in "selecteren") zodat in elk geval nu echt voor 100% kon lezen dat het een echte McAfee popup was..
Ik zal misschien herhalen wat ik zeg: scale alle schermen eens naar 100% op het moment dat die pop-up in beeld staat en/of breidt je scherm niet uit over 2 displays maar trek je tweede (externe) gewoon eens uit de laptop-aansluiting?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• digitweak
Hann1BaL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:16:
[...]

Met als toevoeging: kun je in de instellingen de notificaties aanpassen zodat deze wegblijven?
Als McAfee het niet weg krijgt, dan denk ik niet dat Tweakers dat in de software kunnen oplossen, maar dit lijkt met scaling en scherminstellingen te maken te hebben.
Deze opstelling had ik al voor ik McAfee installeerde, maar je hebt gelijk, toch een keer proberen wellicht. Maar men reageerde niet op mijn scaling opmerking. En ook terecht, Tweakers moet geen software oplossing voor McAfee leveren, maar ik zocht naar andere ervaringen.

• DukeBox

DukeBox

Zet scaling op 100%, herstart en kijk of de popup dan wel binnen de notification area valt.

Andere optie is de balk naar een andere kant van je scherm verplaatsen en kijken of de popup vanaf daar wel bereikbaar is.

[ Voor 40% gewijzigd door DukeBox op 30-12-2021 15:23 ]

• digitweak
MAX3400 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:18:
[...]

Ik zal misschien herhalen wat ik zeg: scale alle schermen eens naar 100% op het moment dat die pop-up in beeld staat en/of breidt je scherm niet uit over 2 displays maar trek je tweede (externe) gewoon eens uit de laptop-aansluiting?
Nou twijfel ik of ik die ook al heb gedaan (al (te-) veel zaken geprobeerd), maar ik wacht op een nieuwe popup- die ongetwijfeld wel zal komen. Dank voor deze tip.

• digitweak
DukeBox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:22:
Zet scaling op 100%, herstart en kijk of de popup dan wel binnen de notification area valt.

Andere optie is de balk naar een andere kant van je scherm verplaatsen en kijken of de popup vanaf daar wel bereikbaar is.
Stel dat het dan wel werkt, heb ik nog steeds een voor mij niet werkbare situatie. Maar hopelijk kan McAfee dan wel iets aan hun opzet doen?

• DukeBox

DukeBox

digitweak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:25:
Stel dat het dan wel werkt, heb ik nog steeds een voor mij niet werkbare situatie. Maar hopelijk kan McAfee dan wel iets aan hun opzet doen?
Mogelijk kan je dan aanvinken dat je geen reminder wilt.

• digitweak
Ter verduidelijking, ik kan met die popup helemaal niks doen, ook niet verplaatsen en dus ook niet sluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

digitweak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:25:
[...]

Dan heb je specifieke feedback voor McAfee:
Situatie A (resolutie X + Scaling 1) geeft problemen
Situatie B (resolutie Y + Scaling 2) geeft geen problemen

Misschien kunnen ze het dan oplossen.

• digitweak
DukeBox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:26:
[...]

Mogelijk kan je dan aanvinken dat je geen reminder wilt.
Zoals ik schreef, alle notificaties staan uit. Ook het eerste dat de helpdesk checkte..

• digitweak
sh4d0wman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:18:
Heb je al eens geboot zonder extern scherm? En dan eventueel met scaling of resolutie spelen.

edit: @digitweak probeer dit inderdaad voordat je weer met mcafee mailt. Als ik mijn externe scherm laat zitten en deze uit staat sleep ik soms toch nog een venster deels foetsie.
Na een herstart is de popup weer weg, dus lijkt er dan weer geen probleem, totdat ...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alle McAfee software deinstalleren ?
Eventueel met deze tool: https://service.mcafee.co...=shell&shell=article-view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Even heel erg offtopic, en ik hoop dat ik geen gevoelige snaar raak, maar waarom gebruik je McAfee? Is er een zakelijke reden? Qua kwaliteit is het zó veel slechter geschreven dan praktisch anders, en op wat VPN-meuk na (waar goedkopere alternatieven voor bestaan) is het qua beveiliging "om het even" (waar defender minder zwaar is en geen zeikerige popups heeft tenzij het echt iets vindt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitweak
Umbrah schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:35:
Even heel erg offtopic, en ik hoop dat ik geen gevoelige snaar raak, maar waarom gebruik je McAfee? Is er een zakelijke reden? Qua kwaliteit is het zó veel slechter geschreven dan praktisch anders, en op wat VPN-meuk na (waar goedkopere alternatieven voor bestaan) is het qua beveiliging "om het even" (waar defender minder zwaar is en geen zeikerige popups heeft tenzij het echt iets vindt).
Ik vind Tweakers geen plek waar je gevoelige snaren moet kunnen raken zolang je in een goede discussie zit. Dus geen probleem hoor. En McAfee; het is eigenlijk een "erfenis uit mijn oude bedrijf" van wat jaren terug. Nu met pensioen en nog lekker maar een laptop en leuke klussen kiezen. Maar dan hobbelt zo'n oud abo-tje mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

In dat geval zal ik zeggen, doe wat John McAfee zelf ook heeft gedaan (RIP John McAfee):

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 21:36

kodak

FP ProMod
Lijkt dit een beetje op het probleem?
https://service.mcafee.co...=shell&shell=article-view

• digitweak
Inderdaad, en de helpdesk had al wel mijn Explorer ook gereset (terwijl ik Chrome gebruik), maar zoals we hierboven eigenlijk concluderen is de scaling het probleem. Nou ga ik dus aan de helpdesk uitleggen waar ze hun oplossing kunnen vinden, en daarna McAfee verwijderen en een andere antivirus installeren, al zou ik nou ook niet meer weten wat wel... ;)

Dank allemaal voor het meedenken.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Windows Defender ;) - zit standaard in Windows. En is ruim voldoende tegenwoordig.
Pagina: 1