Ik heb bij mijn verhuurder (redelijk grote en bekende woningstichting) een paar weken geleden een verzoek ingediend om mijn dossier in te kunnen zien. Ik heb hiervoor een brief opgesteld met het verzoek, maar de woningstichting weigert nu mij het dossier in te laten zien.
Het antwoord was: "Wij geven geen inzage in dossiers aan onbevoegden, verstrekken geen gegevens van huurders aan andere huurders en het dossier bewaren en bewaken wij zorgvuldig."
Ik heb gevraagd mijn dossier in te kunnen zien waar ik volgens de AVG gewoon recht op zou hebben. De woningstichting weigert mij in te zien het dossier omdat daar dus zoals ik het nu lees gegevens van andere huurders in zouden staan...
Ze moeten toch gewoon gegevens die niet voor mij bestemd zijn weglakken?
Kan ik beter nu een klacht indienen bij de toezichthouder?
Het antwoord was: "Wij geven geen inzage in dossiers aan onbevoegden, verstrekken geen gegevens van huurders aan andere huurders en het dossier bewaren en bewaken wij zorgvuldig."
Ik heb gevraagd mijn dossier in te kunnen zien waar ik volgens de AVG gewoon recht op zou hebben. De woningstichting weigert mij in te zien het dossier omdat daar dus zoals ik het nu lees gegevens van andere huurders in zouden staan...

Ze moeten toch gewoon gegevens die niet voor mij bestemd zijn weglakken?
Kan ik beter nu een klacht indienen bij de toezichthouder?