Toon posts:

Garantie kapotte core

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb het ook voor elkaar, Kut just cooler, wat een blok.
Core is dus een klein stukkie van af.

Ik heb ff gezocht naar "core stuk", en ik zag heel wat topics hierover.
Alleen niemand die geprobeerd heeft z'n cpu om te ruilen.

Of wel ?
Zo ja, hoe ging dat, zonder probleem nieuwe gekregen van de winkel of AMD

Die van mij wordt dus terug gestuurd naar de leverancier, en nu ben ik dus benieuwd of ik een kans maak op een nieuwe

P.s. Hij doet het nog wel, kan alleen niet meer als 50 mhz oc'en.
En hij wordt warm 55Gr. (idle)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
de reden waarom je niemand ziet die zijn CPU terugstuurt, is dat er vrijwel nooit sprake is van garantie.. garantie is ervoor bedoeld om jou te beschermen tegen fouten van de fabrikant..

garantie dekt normaal gesproken geen fouten die jij maakt.. en officieel gezien heb je nu een fout gemaakt door de koeler niet goed te plaatsen..

ik hoop dat je een nieuwe CPU krijgt, dat zou natuurlijk tof zijn, maar reken er niet op.. veel succes!

Verwijderd

Ja je moet ff een mailtje sturen naar amd. Als het maar een heel klein stukje is dan geven ze garantie. Is ie echt helemaal doormidden dan heb je pech. Voordat je dit doet ga eerst ff terug naar de winkel waar je de proc weg heb.
success

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zie ook [topic=210263/1]

Om 12:00 ga ik het proberen om te ruilen. Het hoekje is er dus vanaf :(

Ik hou jullie op de hoogte

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Als het ding het nog gewoon doet dan gaan ze hem denk ik niet vervangen hoor; Dat je hem niet meer zo ver kunt overklokken is hun zorg niet en op zich al een geldige reden om de garantie op te schorten!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Doet ie het nog wel?
Garantie op gebroken core's kan je wel vergeten!!
Ik denk dat er niks anders op zit dan een nieuwe proc te halen, en als je die cooler toch wilt gebruiken, er gelijk door hun op laat zetten.
Als ze dan de core verklooten is dat HUN risico.
Ik heb ooit eens zelf een Super-Orb opgezet (en was ook goed gegaan) maar nadien bleek het probleem van de warmte (71 °C in idle-mode :() niet in de cooler te zitten maar in m'n MSI K7T Turbo-R plankje te zitten.
Vcore hoort ergens in de buurt van 1,75 - 1,81 Volt te zitten en die van mij stond op 2,15 en kreeg 'm daar ook niet vanaf!
Ik heb toen m'n bord incluis Super-Orb erop meegenomen naar Alternate, zij hebben het probleem geconstateerd en toen het bord omgewisseld, met de cpu en de Orb erbij.
Die core's zijn zo gevoelig dat ik het risico van het verwijderen van de Orb maar door Alternate heb laten doen. (incluis het plaatsen op het nieuwe bord)

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Heb ik ook een keer gehad, stukje van de core afgebroken. Gewoon opgestuurd naar MyCom en zonder problemen een nieuwe gekregen. (ik weet natuurlijk niet of ze er bij alle winkels zo makkelijk over doen)

~**~

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij kwam bij pcl vandaan.
Maar het is echt miniscuul ik zag het niet eens, tot die gast een half uur naar die core ging staan staren,

Ik kreeg em trouwens slorgid verpakt, alleen maar in een anti-statisch zakje.
Geen doosje ofzo, 't is dat m'n vriendin em gehaald had voor mij, anders had ik dat echt niet geaccepteerd.

Misschien was dat stukje er al af voordat ik de cooler er op plaatste maar dat kan ik natuurlijk nooit bewijzen. :(

Verwijderd

There are two different kinds of warranty for AMD
processors.

AMD grants a 3 year limited direct warranty for AMD boxed processors
(http://www.amd.com/support/pib.html). When this boxed processor is broken,
we will provide you with the details where to ship the processor and we'll
replace your processor.

If you don't have a boxed processor, following warranty was granted by
Advanced Micro Devices:
AMD's warranty on processors extends only to customers who purchased
products DIRECTLY FROM AMD and does not cover products purchased from
resellers. You should direct any warranty inquiries to the supplier from
whom you purchased this product. If your reseller would be out of business,
AMD may replace the processor during the warranty period. But normally the
resellers just grant a warranty of 1 year. So, if your reseller is out of
business and the processor still is in the warranty period, which is
mentioned in the invoice, maybe AMD can help you.

Verwijderd

Topicstarter
Wat hier staat zegt eigenlijk je moet em kunnen omruilen bij je leverancier. :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik heb hier ook nog steeds een dode tb1200, die doorgefikt is , er is 1 klein stukje van de core af, maar daarom is ie niet dood, maar alleen omdat ie gewoon gefikt is, maarja, ik heb met geen mogelijkheid garantie kunnen krijgen..... :(

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 14:14 schreef Carel het volgende:
Ik heb hier ook nog steeds een dode tb1200, die doorgefikt is , er is 1 klein stukje van de core af, maar daarom is ie niet dood, maar alleen omdat ie gewoon gefikt is, maarja, ik heb met geen mogelijkheid garantie kunnen krijgen..... :(
doorfikken is niet echt een probleem van AMD maar eerder een probleem van slechte koeling... dus lijkt me logisch dat ze daar geen garantie opgeven.. BEHALVE als je misschien kan aantonen bij de winkel (waar je cpu + koeler gekocht hebt) dat ze jou de verkeerde koeler geadviseerd hebben.. heb je de koeler ergens anders gekocht.. tsja.. dan houd het denk ik snel op..

• Carel
Op woensdag 22 augustus 2001 14:22 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

doorfikken is niet echt een probleem van AMD maar eerder een probleem van slechte koeling... dus lijkt me logisch dat ze daar geen garantie opgeven.. BEHALVE als je misschien kan aantonen bij de winkel (waar je cpu + koeler gekocht hebt) dat ze jou de verkeerde koeler geadviseerd hebben.. heb je de koeler ergens anders gekocht.. tsja.. dan houd het denk ik snel op..
Ik had GEEN koeling erop, koeler knalde eraf terwijl ie er al maanden zo op zat, ophangpuntje mobo brak/smolt eraf, er was gewoon iets mis, alles werdt ook superheet, tb was ook altijd even heet enzo ...
Maarja, heel leuk en aardig, maar als ie alleen doorgefikt was had ik wel een nieuwe, want zij zijn toch niet helderziend, en verrot is verrot, zoalang ik maar niet het echte verhaal vertel :)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 14:27 schreef Carel het volgende:

[..]

Ik had GEEN koeling erop, koeler knalde eraf terwijl ie er al maanden zo op zat, ophangpuntje mobo brak/smolt eraf, er was gewoon iets mis, alles werdt ook superheet, tb was ook altijd even heet enzo ...
Maarja, heel leuk en aardig, maar als ie alleen doorgefikt was had ik wel een nieuwe, want zij zijn toch niet helderziend, en verrot is verrot, zoalang ik maar niet het echte verhaal vertel :)
ja ok als er niks aan de cpu te zien is dan had je misschien meer kans maar dan nog.... wel vaag dat die koeling losknalt.. heb veel gezien en veel problemen gehad maar zoiets nog nooit.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Carlos

Waar had je die gekocht dan.
Als je naar die Whizzi gast kijkt die heeft ook gewoon een nieuwe gekregen.
Bij PcSpeed en nog een andere gast had ook een stukkie core gebroken en die kreeg ook een nieuwe bij mycom.
Koop je toch gewoon een nieuwe bij mycom en ga je met die andere terug.
Naar Mycom. :)
Zeg je dat ie out is. :)
Wel rattig, maar ze proberen jou ook altijd te naaien.
Dus ik zou zeggen naai ze terug.

Misschien wel niet netjes maar toch.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op woensdag 22 augustus 2001 14:48 schreef marnickxs het volgende:
Ja, Carlos

Bij PcSpeed en nog een andere gast had ook een stukkie core gebroken en die kreeg ook een nieuwe bij mycom.

Dit is natuurlijk geen manier van doen. Doordat jij schade door je eigen geklungel hebt veroorzaakt moet een ander daar voor boete? Geen wonder dat ze je willen naaien bij menige computerzaak.
Ik heb zelf ook 2 amd's naar god geholpen en ik heb open en eerlijk met mijn leverancier gesproken of dit eventueel nog onder de garantie viel. Dit is helaas niet gelukt, maar zo iemand doet dan wel zijn best voor je.
Als jij dit soort gein gaat uitvoeren, dan word een andere tweaker hier wellicht weer de dupe van, terwijl deze persoon wellicht wel recht heeft op garantie.
Alvast bedankt.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Topicstarter
Geen dank.

Ik ben ook wel is genaaid door een computerwinkel.
Met een kapot moederbord.

Moederbord was dood volgens mij.
Kan ik natuurlijk niet testen.
Heb niet de beschikking over meerdere PIII moederborden.

Afijn, ik terug naar die winkel, (lag trouwens niet naast de deur)
3 kwartier gereden.
"Ja, meneer moeten we eerst onderzoeken we bellen u terug"
Afijn ze belde me dus dinsdag.

"Hij is niet stuk, kost je 40 gulden onderzoekskosten"

Ik denken bij mezelf wat kan er dan stuk zijn, ik mb gehaald.

Opnieuw geprobeerd, nee hoor niet werken.
Naar een maat geweest met al m'n zooi en daar lopen kloten met mijn en zijn spul gemixed.
Behalve het mb want dat was tenslotte goed.

Alles deed het gewoon prima, toen uiteindelijk dat mb gewisseld met zijn zooi erop, en opeens werkte het niet meer. (zeer cynisch gezegd) :(

Ik bellen, op zaterdagmiddag was dat.
"Kom maar langs"
Ik daarheen om half 4.
Kom ik daar om kwart over 4 is die zaak gewoon dicht.
Teringlijers.
Ik maandag daarheen, wilde ze me nog niet geloven. (Waet ik al had verwacht) Dus ik in de winkel op de toonbank alles in elkaar gezet.

Testen, en idd. hij was out.
Ander moederbord erin en toen werkte het opeens wel.
En niet het geld terugkrijgen he, voor die onderzoekskosten.
Ik heb ternauwernood een nieuw ander moederbord gekregen omdat degen die ik hadniet meer werd gemaakt (asus- p2b-f)
Kreeg ik na veel gezeik een P3b-f.

Dat heeft me dus 100,- benzine gekost en een hoop gezeik.

Voor mij is het echt over hoor met computerwinkels.

P.s. Deze uitleg heb ik alleen gegeven zodat jullie mijn beweegredenen weten.

Marnickxs

Verwijderd

[b]Op woensdag 22 augustus 2001 15:37 schreef marnickxs een heel verhaal
das idd erg k*t maar dat ligt denk ik eerder aan die winkel dan aan alle computerwinkels...

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik kan mij voorstellen dat je over een bepaalde zaak wat minder enthousiastbent, maar dwz dat ze allemaal zo zijn. Ik heb zowel als koper en als verkoper al heel wat meegemaakt, maar ik kan je maar 1 advies geven: "blijf kalm". Leg desnoods het geheel nog eens uit, en als dat niet mocht helpen, dan kan je het beste je stem verheffen. Hier houd namelijk geen één winkelier van, en dat kan er voor zorgen dat je alsnog snel tot een oplossing komt.
Daarnaast stel je zelf goed op de hoogte van de leveringsvoorwaarden van een leverancier. Vaak is alleen de prijs een argument, maar kom je daar wel achter als je wat service nodig hebt.
BTW als de winkelier zegt van kom maar langs, dan kan deze natuurlijk ook niet horen dat jij eerst 3 kwartier moet rijden.
Maar goed mocht dat bovenstaande niet helpen, dan is mijn volgende stap: "het letterlijke over de balie trekken".

Evengoed succes, maar belazer liever de zaak waar jij bent belazerd, dan een zaak (Mycom zoals jij noemt) waar ik alleen maar goede ervaringen mee heb.

Tabee.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Carel
Op woensdag 22 augustus 2001 14:48 schreef marnickxs het volgende:
Ja, Carlos

Ik heb hem bij graficall gekocht, vet zure zaak kwa garantie.... ze beweren dat garantie al vervalt als zij niet eens de cooler monteren, toen zij ik van: ja tuurlijk he, je heebt er toch geen diploma van gehaald, dus niet zeiken daarover, toen ging die gast wel out , de oeroude garantie wisseltruuc had ik ook over zitten deken, maar beter gewoon via amd garantie leveren ... , maar die verwijzen door naar leverancier, ik zal nog wel eens mailen en zeggen dat die falliet is ofzo :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 22 augustus 2001 15:37 schreef marnickxs het volgende:

Met een kapot moederbord.
dit had ik gisteren!! :D

zelfde probleem.. ik had er toevallig we de beschikkng over ..en toen hadden ze de cpu getest.. ook in orde!!

wij *gvd* niew mobo gekocht.. nemen ze neit terug natuurlijk..en weet je wat et was?

DE VOEDING!!... GRR

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1