Toon posts:

Videokaart aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anciency
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Beste,

Ik heb enkele weken geleden mijn pc binnen gedaan in de pc winkel omdat die telkens uit viel bij het opstarten, pas na enkele keren (soms 20x) opstarten blijft die aan..

De PC winkel had mijn videokaart eruit gehaald en verteld dat die kapot was. Maar na enkele dagen had hij gewoon weer hetzelfde probleem.. Vanaf die aan staat (en blijft), zijn er verder geen problemen.. Het is enkel bij het opstarten dat hij lastig doet.

In eerste geval dacht ik aan de voeding, dus had ik een nieuwe voeding gekocht, maar hier heeft het dus niets mee te maken..

Aangezien het mij ook niet van de grafische kaart komt, wil ik deze graag terug monteren want mijn monitor is nu aangesloten op mijn moederbord, wat dus niet voor optimaal beeld zorgt wat ik voorheen wel had toen ik hem binnen bracht..

Echter vraag ik me af, is dit gewoon inpluggen in het moederbord en hdmi erin? Of moeten er dan ook wijzigingen gebeuren in de BIOS?

MSI Ms-v293 Radeon R7 260x 2gb

Ik weet dat het geen super grafische kaart is, maar voor mij was die meer dan voldoende.. :)

Sorry mocht ik iets vergeten zijn vul ik graag aan!

Groetjes,
Anciency
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Storrum
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 19:53
kan misschien defect met de power button zijn? tot waar kom je met opstarten?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:08
Inderdaad, videokaart bij voorkeur in het bovenste PCIe slot steken, en vergeet niet de 6-pin connector vanuit de voeding aan te sluiten op die 260x.

[Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 30-12-2021 14:28]

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Storrum
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 19:53
oh en voor je vraag, je kan de videokaart als het goed is erin doen, power cable erin doen als nodig en goed vast schroeven! als je dat hebt gedaan dan kan je de hdmi er gewoon in doen als het goed is

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:24:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Welk merk en type moederbord en voeding?

• Anciency
Storrum schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:26:
kan misschien defect met de power button zijn? tot waar kom je met opstarten?
Zou altijd kunnen, maar ik denk dat daar het probleem niet zit. Vanaf ik druk 2 tot 5 seconden, soms langer, soms korter,.. Na enkele keren proberen krijg ik het beeld van 'veilig opstarten' en daar blijft die dan wel op staan.. Soms valt hij nadien nog uit maar zoals vandaag niet, dan bleef die aan.
PD2JK schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:27:
Inderdaad, videokaart bij voorkeur in het bovenste PCIe slot steken, en vergeet niet de 6-pin connector vanuit de voeding aan te sluiten op die 260x.
Super, bedankt!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:55

Echter vraag ik me af, is dit gewoon inpluggen in het moederbord en hdmi erin? Of moeten er dan ook wijzigingen gebeuren in de BIOS?

MSI Ms-v293 Radeon R7 260x 2gb
Super makkelijk:
https://download.msi.com/...-Language-Quick-Guide.pdf

• Anciency
Uszka schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:35:
[...]

Welk merk en type moederbord en voeding?
corsair cs650m
gigabyte technology co. ltd f2a78m-ds2

• Uszka
  • Nu online
Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:41:
[...]

corsair cs650m
gigabyte technology co. ltd f2a78m-ds2
Zal probleemloos gaan. Videokaart in het moederbord, 6 pin voeding aansluiten, monitor op de videokaart en klaar.

Is de CS650M je oude of 'nieuwe' voeding?

• Anciency
Uszka schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]

Zal probleemloos gaan. Videokaart in het moederbord, 6 pin voeding aansluiten, monitor op de videokaart en klaar.

Is de CS650M je oude of 'nieuwe' voeding?
De 650M is men nieuwe voeding, had hem al gekocht en was een upgrade gezien van vorige dus laten steken..

Videokaart erin gestoken, vastgeschroefd, 6pin aangesloten, hdmi erin maar geen beeld 🥺 krijgt geen signaal door, inderdaad kapot dan of zijn er nog andere mogelijkheden?

EDIT;
Fan van men videokaart draait wel

Videokaart erin gelaten, maar terug beeld via men moederbord en zag dit openstaan na opstarten;

[Voor 22% gewijzigd door Anciency op 30-12-2021 15:01]

• Uszka
  • Nu online
Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:55:
[...]

De 650M is men nieuwe voeding, had hem al gekocht en was een upgrade gezien van vorige dus laten steken..
Nou ja, nieuw. Ding is al 5 jaar EOL dus heeft ergens heel lang op de plank gelegen. Mag hopen dat je er niet meer dan €30 voor hebt betaald. In ieder geval niet de €80 - €90 die het 5 jaar geleden moest kosten.
Videokaart erin gestoken, vastgeschroefd, 6pin aangesloten, hdmi erin maar geen beeld 🥺 krijgt geen signaal door, inderdaad kapot dan of zijn er nog andere mogelijkheden?
Zou moeten werken zo. Je zou nog ff een BIOS reset van het moederbord kunnen proberen. Voeding van de stroom af, startknop op de behuizing indrukken en vervolgens de CMOS batterij er een minuutje uit halen.

• Anciency
Uszka schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:07:
[...]

Nou ja, nieuw. Ding is al 5 jaar EOL dus heeft ergens heel lang op de plank gelegen. Mag hopen dat je er niet meer dan €30 voor hebt betaald. In ieder geval niet de €80 - €90 die het 5 jaar geleden moest kosten.

[...]

Zou moeten werken zo. Je zou nog ff een BIOS reset van het moederbord kunnen proberen. Voeding van de stroom af, startknop op de behuizing indrukken en vervolgens de CMOS batterij er een minuutje uit halen.
Ja zal indd een 4-5 jaar bij mij op de plank hebben gelegen :P Pc is al tijdje oud en toen ik het enkele jaren geleden niet vond ben ik ermee gestopt om verder te zoeken, maar omdat ik nu weer veel met opbouw van webshop bezig ben zou ik graag weer op pc kunnen ipv altijd op de laptop..

En dat 2e ga ik even proberen

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 01:39
Ik neem aan dat je de meest recente drivers van je videokaart hebt geïnstalleerd, gezien dat bericht dat je in beeld kreeg?

• Anciency
SantinoNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:20:
Ik neem aan dat je de meest recente drivers van je videokaart hebt geïnstalleerd, gezien dat bericht dat je in beeld kreeg?
Volgens mij wel, hier heb ik zelf niets aan veranderd en een week terug werkte die nog gewoon?
Heb nu geprobeerd via amd te installeren en krijg volgende melding

Heb gewoon het bestand voor mijn videokaart gekomen dus snap het niet goed.. :P

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Waarschijnlijk is alleen nog je onboard GFX van je moederbord actief en wordt je MSI Ms-v293 daarom niet gedetecteerd?
Even in je bios instellingen kijken hoe het staat ingesteld wat betreft interne/PCIe GFX kaart?
Manualslib: Integrated Graphics - Gigabyte GA-F2A78M-DS2 User Manual

[Voor 26% gewijzigd door The_Doman op 30-12-2021 19:29]

• Anciency
The_Doman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:26:
Waarschijnlijk is alleen nog je onboard GFX van je moederbord actief en wordt je MSI Ms-v293 daarom niet gedetecteerd?
Even in je bios instellingen kijken hoe het staat ingesteld wat betreft interne/PCIe GFX kaart?
Manualslib: Integrated Graphics - Gigabyte GA-F2A78M-DS2 User Manual

Primary video device heb ik nu op IGD video gezet

EDIT; Opgeslagen nog steeds geen signaal

• Anciency
Dit krijg ik via PC helpsoft terwijl de videokaart wel aangesloten is..

https://tweakers.net/i/sc5ZpIkbGXanFzWhk6Wbz_oGHR8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b3ryOPSFInQs6EZ6l6StNsh6.png?f=user_large

[Voor 42% gewijzigd door Anciency op 30-12-2021 21:15]

• The_Doman
  • Nu online
Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:40:

Primary Video Device zou op "NB PCIe Slot Video (default)" moeten staan.
Integrated Graphics zou op "Auto of disabled moeten staan.

Dan monitor verbonden met HDMI/DVI zou alleen de MSI Ms-v293 actief moeten zijn.
Probeer indien mogelijk ook nog rechtstreeks via DVI.
Misschien is er een probleem met de HDMI detectie?

Staat er dan ook nog wat (vreemds) bij apparaat beheer?

[Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 30-12-2021 22:09]

• Anciency
The_Doman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:08:
[...]

Primary Video Device zou op "NB PCIe Slot Video (default)" moeten staan.
Integrated Graphics zou op "Auto of disabled moeten staan.

Dan monitor verbonden met HDMI/DVI zou alleen de MSI Ms-v293 actief moeten zijn.
Probeer indien mogelijk ook nog rechtstreeks via DVI.
Misschien is er een probleem met de HDMI detectie?

Staat er dan ook nog wat (vreemds) bij apparaat beheer?
Zal ik nu proberen, dit zijn de bios instellingen

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:40:
[...]

[Afbeelding]

Dan moet je ook wel de video kabel verplaatsen naar het moederbord voordat dat werkt.

Wear Sunscreen!

• Anciency
Humma Kavula schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:13:
[...]

Dan moet je ook wel de video kabel verplaatsen naar het moederbord voordat dat werkt.
Hoe bedoel je? Ik heb nu van mijn monitor naar mijn moederbord, dat werkt maar vaag beeld..

Als ik van monitor naar cpu doe krijg ik geen reactie, zowel vga als als dvi als hdmi

• The_Doman
  • Nu online
De PC winkel had mijn videokaart eruit gehaald en verteld dat die kapot was.
Als ik van monitor naar cpu doe krijg ik geen reactie, zowel vga als als dvi als hdmi
Het lijkt er dus inderdaad wel op dat de videokaart defect is?

• Anciency
The_Doman schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:56:
[...]

Het lijkt er dus inderdaad wel op dat de videokaart defect is?
Vaag want net voor ik hem naar de pc winkel deed waren er nog 3 monitoren aangesloten op de videokaart 😅

Anyways, suggesties voor een goedkope maar kwalitatieve videokaart? Maximum prijs een 300 euro.. ben geen die hard gamer, en als ik dan eens een spel speel zijn het al zeker niet de zware spelletjes 😁

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:34

Joostk

Barkrukprofeet

Een 2e hands RX 560 of Nvidia GTX 970 zijn wel te krijgen voor rond de €200.
Is voor jou een goede upgrade lijkt mij.

Mocht je iets meer willen uitgeven een RX 580 of GTX 980 of GTX 1060.

• Uszka
  • Nu online
Anciency schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 01:02:
[...]

Vaag want net voor ik hem naar de pc winkel deed waren er nog 3 monitoren aangesloten op de videokaart 😅

Anyways, suggesties voor een goedkope maar kwalitatieve videokaart? Maximum prijs een 300 euro.. ben geen die hard gamer, en als ik dan eens een spel speel zijn het al zeker niet de zware spelletjes 😁
pricewatch: Gigabyte GA-F2A78M-DS2 (rev.3.0) is dus je moederbord. Welke cpu heb je? Aangezien FM2+ cpu's traag zijn zou ik daar zeker geen videokaart van €300 naast zetten. Voor €100 of minder heb je een GTX 960 of R9 270X welke snel zat zijn voor FM2+ cpu's.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:07
Ik zag dat er bios updates zijn voor je bord, misschien helpen die met je video kaart. :)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 22:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hij heeft toch voorheen gewerkt op dat board/bios?!
Alsof die biosupdate miraculeus de vga weer tot leven wekt, of hoe stel je het voor?

Ik denk dan hij beter een foto van kan maken van de binnenkant, en achterkant van de pc, hoe het zit aangesloten, om uit te sluiten dat hij iets verkeerd heeft aangesloten, en anders gewoon in een andere pc testen (niet het hele topic gelezen, dont know als dat mogelijk is..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 22:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

fout 182 word veroorzaakt doordat de vga niet meer onder de huidige valt,en legacy drivers nodig heeft...
Ik zou hem weer aan je moederboard aansluiting hangen, dan DDU draaien, zodat alle driver resten van eventueel jaren terug weg zijn, en dan de juiste legacy drivers van AMD installeren..

https://www.amd.com/en/su...e-notes/rn-rad-win-21-5-2

staan paar verschillende packs, wellicht het testen waard, wel eerst telkens DDU runnen

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:15
Anciency schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:50:
[...]

Volgens mij wel, hier heb ik zelf niets aan veranderd en een week terug werkte die nog gewoon?
Heb nu geprobeerd via amd te installeren en krijg volgende melding

[Afbeelding]

Heb gewoon het bestand voor mijn videokaart gekomen dus snap het niet goed.. :P
Heb je de drivers vanaf deze link gehaald: https://www.amd.com/en/su...series/amd-radeon-r7-260x
En voor de juiste Windows versie?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee