Toon posts:

512MB van Gistron??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik vond toch even dat jullie het moesten weten.

Ik heb sinds gisteren de 512MB van FL.145,- geinstalleerd.
HET WERKT wel maar...... :?

Het geheugen werkt op 7,15ns maar er is geheel geen info in de module aanwezig er is geen MHZ te zien met DR. hardware, (dit is mijn ogen het beste info prog).
Ook moest ik een nieuwe dump plaatsen en mijn BIOS resetten van mijn Moederboard(ABit-KT7A met laatste BIOS). :'(

Ik zou dan ook alleen deze module aanraden als je echt krap zit bij kas, besteed eerder wat meer geld aan een legitiemer merk. :*

NoMo.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
mmm ik heb ook een maandje nieuw geheugen van gistron de 256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin, 16x8 2maal van 89 piek perstuk en het was bij mij plug en play :P geen aanpassingen niks. *D

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
een nieuwe dump plaatsen? wasda?

het kan toch weleens gebeuren dat je je BIOS moet resetten na het plaatsen van nieuwe hardware.. is niks ten nadele van dat geheugen hoor..

bovendien staat op gistron.com dat het geheugen niet werkt op de meeste mobo's met intel chipset, dat zegt mij al genoeg..

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt bij mij ook.

Maar ik ben benieuwd hoe het werkt met NT of XP, iemand?? >:)

Ook gebruik ik een via-chipset, een dump houdt in dat ik een goede schone install met ghost heb gesaved.
We rommelen nog wel eens aan en dan kan er altijd wat fout gaan. met +/- 5 a 10min staat er dan weer een schone "dump" op je HD.

Ik wil alleen maar even aanduiden dat men er niet teveel van moet verwachten behalve dat het werkt. ;(

NoMo

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Nou jij hebt nog geluk :P ... Ik had ook 512 mb in een module op me abit gedaan. Dat ding ging de eerste keer eff aan, geheugen tellen. 2de keer : heej de geheugen blijft hangen 3 de keer deed de pc niks meer |:(... Ik terug naar de winkel scheen het daar wel te werken :( toen maar 2x 256 gehaald...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
MoMo, tot hoeveel mhz bus, cas? gaat die dimm dan ?..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Op woensdag 22 augustus 2001 11:16 schreef Carel het volgende:
* Xandrios denkt dat je overklokken wel kan vergeten :(

Verwijderd

Ik heb bij Gistron ook al eens 256MB en 512MB bij besteld. Werkte allebei prima.
Die 256MB ging probleem loos naast mijn reep van 256MB.
Toen ik daar laatst die 512MB naast had geprikt, en ik wilde een DivX of een game starten, deed mijn pc vaag, bluescreens enzo. Bleek toen dat ik mijn AGP Aperture size moest vergroten en toen was het opgelost.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Waar gebruikt iedereen die 500+ mb's toch voor :? Ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het nodig hebben...

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 22 augustus 2001 10:37 schreef NoMo het volgende:
Hallo allen,

Ik vond toch even dat jullie het moesten weten.

Ik heb sinds gisteren de 512MB van FL.145,- geinstalleerd.
HET WERKT wel maar...... :?

Het geheugen werkt op 7,15ns maar er is geheel geen info in de module aanwezig er is geen MHZ te zien met DR. hardware, (dit is mijn ogen het beste info prog).
Ook moest ik een nieuwe dump plaatsen en mijn BIOS resetten van mijn Moederboard(ABit-KT7A met laatste BIOS). :'(

Ik zou dan ook alleen deze module aanraden als je echt krap zit bij kas, besteed eerder wat meer geld aan een legitiemer merk. :*

NoMo.
En wat zegt sisoft sandra ? die kan mij altijd precies vertellen wat voor geheugen ik heb...

Geen inspiratie

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 22 augustus 2001 11:36 schreef martijn12345 het volgende:
Waar gebruikt iedereen die 500+ mb's toch voor :? Ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het nodig hebben...
Heb binnenkort 1280 meg in mijn bak,. waarom ? 1 woord:

Video-montage

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 11:16 schreef Carel het volgende:
Het is een pc133 module. :Z

NoMo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 11:36 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

En wat zegt sisoft sandra ? die kan mij altijd precies vertellen wat voor geheugen ik heb...
Helaas kan ik dat nu niet meteen beantwoorden want ik zit niet thuis en het wordt laat vanavond je houdt het antwoord te goed.

NoMo. :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 22 augustus 2001 11:26 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

* Kev0867 denkt dat je overklokken wel kan vergeten :(
* Kev0867 denkt dat je overklokken inderdaad wel kan vergeten ja

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 20:40

jep

Op woensdag 22 augustus 2001 11:01 schreef Termin8or het volgende:
Nou jij hebt nog geluk :P ... Ik had ook 512 mb in een module op me abit gedaan. Dat ding ging de eerste keer eff aan, geheugen tellen. 2de keer : heej de geheugen blijft hangen 3 de keer deed de pc niks meer |:(... Ik terug naar de winkel scheen het daar wel te werken :( toen maar 2x 256 gehaald...
Moet je eerst je moederbord boekje checken, heel veel mobo's ondersteunen geen 512 reepjes, wel 3x 256 bijv.
Pagina: 1