Toon posts:

kan alleen pingen en niet surfen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hier een pc in het netwerk hangen die internet via een router.... alleen nu heb ik het probleem dat ik niet kan surfen in netscape of explorer, hij geeft dan een dns error.... wat wel wil is dat als ik in het command prompt een site ping gaat alles goed... wat kan ik hier aan doen of wat is er precies aan de hand...

;)

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je een ping invoert voer je dan bijvoorbeeld in ping "www.tweakers.net"
of ping 212.XXX.XXX.XXX
?

als je niet kunt pingen naar www.tweakers.net maar wel naar een ip dan is je DNS server niet goed ingesteld.
Wat voor een Router heb je??

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt wel naar www.adres.nl pingen onder dos, dit werkt ook goed, de andere systemen in het netwerk hebben ditzelfde probleem niet...

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Heb je in de netwerk eigenschappen van je pc zelf een keer een DNS server ingevuld en misschien een fout gemaakt.
Als je router een DHCP is moet je zelfs geen DNS invullen want dat gebeurt dan automatisch

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat je eventueel zou kunnen doen om het op te lossen is zelf 2 DNS adressen in te vullen op je clientje. Dat kunnen ip adressen zijn buiten je eigen netwerk maar als je een DNS server draait op je eigen router kun je die ook opgeven als DNS server natuurlijk.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
eeuh jongens, hij kan pingen op naam, dus de DNS lijkt mij wel goed te staan. Als het al fout zou staan in zijn instellingen, is het de gateway lijkt mij.
Werkt alleen het surfen niet? Kan je bijvoorbeeld wel ICQ opstarten en mailen enzo? Dan zou het namelijk ook nog aan een verkeerd ingestelde proxy kunnen liggen.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

misschien block je via je firewall tcp/ udp verkeer en niet icmp. Dat verklaart waarom je wel kan pingen maar niet internetten.

Check je vuurmuur dan ff

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 11:38 schreef Case het volgende:
eeuh jongens, hij kan pingen op naam, dus de DNS lijkt mij wel goed te staan. Als het al fout zou staan in zijn instellingen, is het de gateway lijkt mij.
Werkt alleen het surfen niet? Kan je bijvoorbeeld wel ICQ opstarten en mailen enzo? Dan zou het namelijk ook nog aan een verkeerd ingestelde proxy kunnen liggen.
Zonder gateway ook geen ping.

Verwijderd

misschien een proxy server?

probeer ook eens op andere poorten, bijv. door ICQ of MSN te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nee kan ook niet icqen en ook niet msn en niet mailen enz. enz. ik denk dat ik straks ga formateren... of is er nog een goed idee?

Verwijderd

Jep, ik denk dat het aan je dns ligt. Die van Planet of euronet zijn goed. Nu weet ik alleen niet zo het ip adres van deze :D

Verwijderd

Precies, je kan toch gewoon DNS server adressen van een andere provider invoeren?? Of doen die een IP check net als de SMTP server??

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Toen ik mijn gloednieuwe compu op mijn gloednieuwe studentenkamer aan het plaatselijke huisnet (inclusief ADSL) koppelde had ik precies hetzelfde probleem!

Wel pingen maar verder helemaal niets :(

Na allerlei dingen te hebben geprobeerd; heeeel veel instellingen wijzigen, andere nic, en nog 1, werd de frustratie groot en het probleem niets kleiner.

Toen, op zo'n moment van een half-serieuze nu-weet-ik-het-ook-niet-meer poging had ik opeens wel internet!

Wat had ik gedaan: De terminator (we hadden toen nog een coaxnetwerk) meteen na mijn nic erop gezet (sorry, rest van de huisgenoten..).

Hoe het in hemelsnaam mogelijk was, dat dat het probleem oploste, ik heb nog steeds geen enkel idee :)

Great minds think alike!

Pagina: 1