Vraag

• karelbram
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje belt mijn OnePlus 5 automatisch naar 10000000. De ene keer is echt een lange tijd andere keer belt hij keer op keer. Dit is alleen zichtbaar op mijn bluetooth device (Op mijn smartwatch samsung galaxy watch 4 als in mijn auto). Op mijn mobiel zie ik alleen dat het geluid naar de speaker voor bellen gaat. Verder zie ik niets. Geen uitgaande gesprekken. Ook bij mijn provider zie ik geen uitgaande gesprekken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy watch 4
OnePlus 5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf het nummer al geblokkeerd. Ook heb ik het simkaartje eruit gehaald en toen bleef dit ook gebeuren.

Hopelijk hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen. Mijn wekker gaat soms dus ook ineens naar de belspeaker en dan hoor ik deze niet. Vooral erg vervelend.

Alvast bedankt.
Groeten,
Bram

Beste antwoord (via karelbram op 31-12-2021 08:19)

Alle reacties

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 21:27
Ik heb gewoon es gegoogled of mensen ervaringen hebben met dat ''nummer'', en ik zie meerdere websites die melding maken van deze cijferreeks in combinatie met spoof/spam/illegale dingen.

Als ik jou was dan zou ik de hele telefoon factory resetten. Ik zou er nog geen sec. gerust op zijn om ''door te werken'' op zo'n apparaat die deze dingen doet. Zeker omdat je er vaak privacy zaken op hebt staan (contacten / mails / ingevulde velden etc etc).

Misschien een beetje overdreven, maar met dit soort dingen moet je niet te licht omgaan is mijn ervaring.

[Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 30-12-2021 12:18]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:54

• karelbram
Erg vergelijkbaar. Ik ga het uitproberen. Bedankt voor zover.

[Voor 20% gewijzigd door karelbram op 30-12-2021 12:28]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat nummer herken ik als ik in de auto een teams call doe, gaat ook via bt. Maar alleen dan zie ik het. Je hebt je sim kaart er uit gehaald en toen bleef het gebeuren, dus moet een app zijn die ook via wifi werkt.
Ik vermoed dat het meesturen van een nummer één voorwaarde is om een bt device te kunnen gebruiken voor bellen. Zou me niks verbazen ook, bt bestond veel eerder dan bellen via teams / Whatsapp / etch.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Dit gebeurt als je via HSP bluetooth profiel verbind (telefonie) in plaats van A2DP (media profiel).
In bijvoorbeeld de Flitsmeister app onder Instellingen, Geluidsopties, bij de geavanceerde instellingen kun je dit aanpassen mocht de app niet goed werken in de auto.
Omdat HSP dan je bluetooth belt krijg je dit gesprek. Oplossing is van bluetooth profiel wisselen als dat kan.

• MightyXZX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 19:38
swhnld schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:24:
Dit gebeurt als je via HSP bluetooth profiel verbind (telefonie) in plaats van A2DP (media profiel).
In bijvoorbeeld de Flitsmeister app onder Instellingen, Geluidsopties, bij de geavanceerde instellingen kun je dit aanpassen mocht de app niet goed werken in de auto.
Omdat HSP dan je bluetooth belt krijg je dit gesprek. Oplossing is van bluetooth profiel wisselen als dat kan.
Dit kan inderdaad helpen.
Zelf heb ik een OnePlus 8 Pro, als ik met mijn auto verbind (VW Golf) en wordt gebeld via Whatsapp, zie ik ook de 10000000 in mijn cluster staan als "inkomend gesprek".
Dit kan je gemakkelijk testen door iemand jou te laten bellen via Whatsapp.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:35
Je kunt ook nog kijken naar de instellingen vna de betrefende bluathooth connectie onder Instellingen - Verbindingen - Bluethooth, en kijken welke rechten deze connectie heeft en daar de Media rechten aanzetten indien beschikbaar.

• karelbram
Uiteindelijk heb ik onderstaande gedaan en heb ik er (tot op heden) geen last meer van

https://www.reddit.com/r/...hen_connect_to_bluetooth/

Iedereen bedankt voor het meedenken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee