Toon posts:

Beëindigen contract Ziggo na verdwijnen HBO (deels) en F1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:23
Afgelopen jaar ben ik overgestapt van mobiel, internet en TV van KPN naar de combinatie Ziggo en Vodafone. Bij Ziggo loopt het contract tot medio mei en Vodafone nog een jaar langer. De hoofdreden voor de overstap waren het betere (vond ik) aanbod van series en films bij Ziggo met de F1 als een mooie bijkomstigheid. De afgelopen tijd is duidelijk geworden dat F1 en deels HBO niet meer te zien zijn via Ziggo.

Zoekende op internet is het mogelijk je contract kosteloos op te zeggen als er bijvoorbeeld zenders verdwijnen of de kosten omhoog gaan (wettelijke en inflatiekosten niet meegerekend). Ik heb Ziggo hierover gebeld en ze vertelde me dat de zender waar de F1 op uitgezonden werd, Ziggo sport, niet verdwijnt en ook deels HBO blijft.

Kan ik nu het contract kosteloos beëindigen?

Dan is er nog de nauwe connectie met Vodafone die extra voordelen bied bij beide aanbieders. Mag dat contract dan ook verbonden worden? Door een overstap van alleen internet en TV naar een andere aanbieder verliest ik meerdere voordelen zoals dubbele data, gratis onderling bellen, etc.

Alle reacties

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij een wijziging in de contractvoorwaarden (prijswijziging bijvoorbeeld) mag je altijd kostenloos opzeggen. De combivoordelen van Vodafone (of hollandsnieuwe) en Ziggo leiden ertoe dat je, ALS een van beide haar contractvoorwaarden wijzigt, je van BEIDE contracten af moet kunnen. Misschien biedt dit jou een extra optie.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:56
Als de zenders niet verdwijnen ga je niet ver komen. Inhoud is altijd al mogelijk dat er iets verdwenen en iets anders terug komt.

Tevens vraag ik mij af of je van Vodafone af komt.
Meestal is die combi korting niet permanent maar zolang je klant bent met een andere dienst bij x bedrijf.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MRIdev schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:48:
Afgelopen jaar ben ik overgestapt van mobiel, internet en TV van KPN naar de combinatie Ziggo en Vodafone. Bij Ziggo loopt het contract tot medio mei en Vodafone nog een jaar langer. De hoofdreden voor de overstap waren het betere (vond ik) aanbod van series en films bij Ziggo met de F1 als een mooie bijkomstigheid. De afgelopen tijd is duidelijk geworden dat F1 en deels HBO niet meer te zien zijn via Ziggo.

Zoekende op internet is het mogelijk je contract kosteloos op te zeggen als er bijvoorbeeld zenders verdwijnen of de kosten omhoog gaan (wettelijke en inflatiekosten niet meegerekend). Ik heb Ziggo hierover gebeld en ze vertelde me dat de zender waar de F1 op uitgezonden werd, Ziggo sport, niet verdwijnt en ook deels HBO blijft.

Kan ik nu het contract kosteloos beëindigen?

Dan is er nog de nauwe connectie met Vodafone die extra voordelen bied bij beide aanbieders. Mag dat contract dan ook verbonden worden? Door een overstap van alleen internet en TV naar een andere aanbieder verliest ik meerdere voordelen zoals dubbele data, gratis onderling bellen, etc.
Er verdwijnen dus geen zenders, alleen het programma is gewijzigd :+
Jij als klant hebt geen invloed op de programmering ... dus Nee, je kan niet kosteloos opzeggen.

De keuze om over te stappen naar een andere provider maak jij zelf, je voldoet dan ZELF niet meer aan de voorwaarden voor kortingen.

Je krijgt voordelen omdat je combineert, dat jij besluit om één van de voorwaarden af te schaffen ( weggaan bij één van de twee onderdelen ) is wederom jouw eigen keuze

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:47
Anders gewoon tot maart/april wachten dan komen de meeste weer met inflatie correcties en mag je alsnog opzeggen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:56
Jan-man schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:30:
Anders gewoon tot maart/april wachten dan komen de meeste weer met inflatie correcties en mag je alsnog opzeggen.
Inflatie correct is geen reden om Kostenloos op te zeggen. Die standaard x euro er bij is geen inflatie correctie.(wel vreemd dat bv T-Mobile wel inflatie correctie toepast bij bestaande abonnees maar niet bij nieuwe abonnees die betalen nog het oude tarief....

Loki Gaming Mmo pvp channel

• MRIdev
@FreshMaker Zeker valide punt. Al vind ik het in dit geval wel een grijs gebied. Ziggo presenteerde het HBO aanbod en de F1 als echte trekkers voor hun aanbod en zeker voor veel mensen de rede om Ziggo te nemen. Ondanks dat er geen zender verdwijnt heeft het toch een negatieve impact op de gebruikerservaring. Ik ga het nog verder onderzoeken. Zowel of ik wil overstappen en wat de mogelijkheden zijn.

Een eerste lijn helpdeskmedewerker vertelde me wel dat Ziggo zelf mogelijk bezig is met iets. Meer vertelde ze me niet. Wat ik omschreef in mijn OP was de uitleg van de tweede lijn.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
MRIdev schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:37:
@FreshMaker Zeker valide punt. Al vind ik het in dit geval wel een grijs gebied. Ziggo presenteerde het HBO aanbod en de F1 als echte trekkers voor hun aanbod en zeker voor veel mensen de rede om Ziggo te nemen. Ondanks dat er geen zender verdwijnt heeft het toch een negatieve impact op de gebruikerservaring. Ik ga het nog verder onderzoeken. Zowel of ik wil overstappen en wat de mogelijkheden zijn.

Een eerste lijn helpdeskmedewerker vertelde me wel dat Ziggo zelf mogelijk bezig is met iets. Meer vertelde ze me niet. Wat ik omschreef in mijn OP was de uitleg van de tweede lijn.
Ik geef je hierin ook niet veel kans, F1 verdwijnt zelfs niet eens geheel, Ziggo blijft wat zaken met F1 doen, al zal je voor de live registratie wel ergens anders heen moeten.

Verder verdwijnt inderdaad een groot deel van het HBO aanbod, maar brengen ze daar schijnbaar ook weer andere content voor terug. Of die content voor jou net zo interessant is, zal natuurlijk de vraag zijn.

Echter ga je het juridisch bekijken denk ik niet dat de dienst veranderd op zo'n manier dat kosteloos opzeggen van zowel een TV/Internet als mobiel contract gerechtvaardigd zal zijn.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MRIdev schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:37:

Alle respect voor helpdeskmedewerkers, maar die hebben ( zeker bij Ziggo / KPN ) géén inzage in de planning.
Sterker nog, die zitten niet eens in hetzelfde pand, is allemaal outsourced callcenterwerk

Het komt voor dat er op een site als Tweakers een mededeling gedaan wordt, en de medewerkers nog onder embargo staan om het bevestigen, of zelfs tijdens een shift dat te horen krijgen.

* FreshMaker heeft dat jarenlang gedaan - aansturen van die mensen

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:16

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hmmm...

Dit is best een interessante casus. Op zich is het wijzigen van de programmering geen reden om je contract te ontbinden.

Echter...

F1 is de laatste jaren als een grote lokker gepresenteerd door Ziggo. Stel dat je het voor zou laten komen, dan zou je de rechter er best nog eens in mee kunnen gaan dat je Ziggo hebt genomen voor de weekendvullende liveregistraties van F1-races. En daarbij het unieke HBO-aanbod, want op dat moment ook uitsluitend bij Ziggo verkrijgbaar.

Als jij aangeeft dat de rest van de content je gestolen kan worden en je echt alleen bij Ziggo zat voor F1 (en HBO), dan zou het best nog wel eens kunnen lukken.

Beide zaken kan Ziggo je niet meer bieden. Ja, Ziggo Sport blijft "iets" met F1 doen; ze mogen een aantal wedstrijden per jaar uitzenden, en samenvattingen van de rest, maar dit staat niet in verhouding tot hetgeen men de afgelopen jaren aanbood natuurlijk.

Zoals gezegd, het is een grijs gebied. Strikt gezien past Ziggo de overeenkomst niet aan: je hebt nog steeds Ziggo Sport en je hebt nog steeds toegang tot on demand-programmering. Maar de specifieke inhoud waarvoor je destijds voor Ziggo hebt gekozen (en jij echt niet alleen) is niet meer. Dat zou best nog wel eens stand kunnen houden.

De eerste stap zou zijn om Ziggo in gebreke te stellen en nakoming van de overeenkomst te vorderen (dus: gratis alle, en volledige, F1-raceweekenden en het hele HBO-aanbod).

Geef ze 14 dagen om dat voor je te regelen (omdat F1 in de winterstop zit, zou je ook kunnen vragen om ze binnen 14 dagen zwart-op-wit te laten stellen dat jij straks weer alle F1-raceweekenden in hun geheel kunt kijken en ook hóe men dat gaat regelen voor jou).

Ziggo kan dat bijvoorbeeld oplossen door jou op hun kosten een abonnement op F1TV of ViaPlay te geven (bijvoorbeeld). Voor HBO wordt dat wat lastiger; HBO Max is pas later in 2022 in NL verkrijgbaar. Je zou om korting kunnen vragen.

Als men niet kan of wil, dan rest ontbinding van de overeenkomst. Daar moet je mogelijk voor langs de rechter.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Denk je niet dat ze dat hebben uitgesloten in de voorwaarden?

Maar ik zou ze vooral in gebreke stellen; kan de jurist van dienst in elk geval even lachen

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-02 11:03
Ik zat in ongeveer dezelfde situatie en ben daarom overgestapt naar Ziggo internet only (helaas geen glasvezel in mijn gemeente). Daarmee betaal ik 20 euro minder per maand, met behoud van de Vodafone korting.
Ik moest wel de decoder inleveren en de vaste telefonie is afgesloten. Maar, van beiden maakte ik toch al geen gebruik meer.
Ik kan nog wel veel kanalen ontvangen via de reguliere kabel.
Dus misschien is dit ook iets voor jou?
Voor de Formule 1 kun je dan een F1tv pro abonnement of iets dergelijks nemen.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:16

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

418O2 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:54:
Denk je niet dat ze dat hebben uitgesloten in de voorwaarden?
[…]
Nee, dat hebben ze niet. Dat kan ook niet; de wet gaat boven de contractvoorwaarden.

Artikel 22 van de AV van Ziggo vermeld zelfs dat je onder je contract uit kan als Ziggo niet aan haar contractueel overeengekomen verplichtingen (kan) voldoe(n/t):
Als de Klant of Ziggo een of meer van de verplichtingen uit een Abonnement niet (volledig) nakomt dan kan de andere partij:
• de nakoming van zijn verplichtingen uit dat
Abonnement per direct geheel of gedeeltelijk
opschorten; of
• het Abonnement geheel of gedeeltelijk
beëindigen, nadat hij de niet-nakomende
partij eerst schriftelijk of elektronisch in
gebreke heeft gesteld en de niet-nakomende partij zijn verplichtingen niet alsnog binnen de gestelde redelijke termijn heeft hersteld, tenzij dit redelijkerwijs niet mogelijk is; dit mits de niet-nakoming die opschorting of beëindiging rechtvaardigt en voor zover wettelijk toegestaan.
Maar ik zou ze vooral in gebreke stellen; kan de jurist van dienst in elk geval even lachen
Als het nog steeds dezelfde is als in 2002, dan zal dat niet gebeuren. Die heeft namelijk geen humor ;)

[Voor 12% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 31-12-2021 14:33]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Dennism
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:52:
Hmmm...

Dit is best een interessante casus. Op zich is het wijzigen van de programmering geen reden om je contract te ontbinden.

Echter...

F1 is de laatste jaren als een grote lokker gepresenteerd door Ziggo. Stel dat je het voor zou laten komen, dan zou je de rechter er best nog eens in mee kunnen gaan dat je Ziggo hebt genomen voor de weekendvullende liveregistraties van F1-races. En daarbij het unieke HBO-aanbod, want op dat moment ook uitsluitend bij Ziggo verkrijgbaar.
Ik vraag me dat toch wel af, immers is voor zover ik weet van beide content vormen al tijden duidelijk dat het tijdelijke contracten zijn. Zo is uit mijn hoofd in 2015 de F1 verlengd tot en met 2018 en in 2018 tot en met 2021. Wat betreft dat laatste is het dus al jaren duidelijk dat Ziggo per 2022 de rechten kon verliezen. Zie bijvoorbeeld: https://grandprixradio.nl...1-rechten-tot-en-met-2021
Volgens mij heeft Ziggo ook nooit expliciete marketing uitingen gedaan over F1 na 2021 waar consumenten rechten aan zouden kunnen ontlenen, al zou ik dat natuurlijk gemist kunnen hebben. Als Ziggo klant heb ik echter in ieder geval voor zover ik me kan herinneren niets ontvangen.

En volgens mij speelt hetzelfde met HBO, volgens mij is ook daar enkele jaren geleden aangegeven dat toen HBO in Nederland stopte met haar eerdere dienst dat Ziggo de rechten voor X jaar verkregen had.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ziggo kennende komt er snel weer een prijsverhoging, ik zou persoonlijk wachten

[Voor 15% gewijzigd door SYQ op 31-12-2021 16:00]

• Dennism
  • Nu online
SYQ schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:58:
Ziggo kennende komt er snel weer een prijsverhoging, ik zou persoonlijk wachten met afkopen van je contract
Dat zal nog wel even wachten zijn, voor zover ik weet doet Ziggo dat altijd in mei / juni ergens.

Edit:

Even opgezocht, aankondiging in mei, ingang altijd per 1 juli lijkt het:

nieuws: Ziggo verhoogt prijzen met maximaal 2,50 euro maar verlaagt prijs 1Gb...
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van veel abonnementen met 2 euro pe...
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 juli prijzen van abonnementen met ongeveer 2,50 ...

[Voor 61% gewijzigd door Dennism op 31-12-2021 16:01]

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:40
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:52:
Hmmm...

Echter...

Als jij aangeeft dat de rest van de content je gestolen kan worden en je echt alleen bij Ziggo zat voor F1 (en HBO), dan zou het best nog wel eens kunnen lukken.

Beide zaken kan Ziggo je niet meer bieden. Ja, Ziggo Sport blijft "iets" met F1 doen; ze mogen een aantal wedstrijden per jaar uitzenden, en samenvattingen van de rest, maar dit staat niet in verhouding tot hetgeen men de afgelopen jaren aanbood natuurlijk.

Zoals gezegd, het is een grijs gebied. Strikt gezien past Ziggo de overeenkomst niet aan: je hebt nog steeds Ziggo Sport en je hebt nog steeds toegang tot on demand-programmering. Maar de specifieke inhoud waarvoor je destijds voor Ziggo hebt gekozen (en jij echt niet alleen) is niet meer. Dat zou best nog wel eens stand kunnen houden.

De eerste stap zou zijn om Ziggo in gebreke te stellen en nakoming van de overeenkomst te vorderen (dus: gratis alle, en volledige, F1-raceweekenden en het hele HBO-aanbod).

Geef ze 14 dagen om dat voor je te regelen (omdat F1 in de winterstop zit, zou je ook kunnen vragen om ze binnen 14 dagen zwart-op-wit te laten stellen dat jij straks weer alle F1-raceweekenden in hun geheel kunt kijken en ook hóe men dat gaat regelen voor jou).

Ziggo kan dat bijvoorbeeld oplossen door jou op hun kosten een abonnement op F1TV of ViaPlay te geven (bijvoorbeeld). Voor HBO wordt dat wat lastiger; HBO Max is pas later in 2022 in NL verkrijgbaar. Je zou om korting kunnen vragen.

Als men niet kan of wil, dan rest ontbinding van de overeenkomst. Daar moet je mogelijk voor langs de rechter.
Heel leuk dit verhaal, maar kun je dit ook onderbouwen met feiten i.p.v. wat jij zelf vindt?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het feit dat ze de rechten verliezen op F1/HBO verandert niks aan hun overeenkomst met jou. Kansloos verhaal m.i.

[Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 31-12-2021 17:44]

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-01 12:50
F1 was sowieso gratis voor alle Ziggo abonnees toch?

Althans, ik heb geen abbo op Ziggo sport, nooit gehad ook, maar ik kon wel gratis de F1 bekijken.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:06
AllesKan schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:45:
F1 was sowieso gratis voor alle Ziggo abonnees toch?

Althans, ik heb geen abbo op Ziggo sport, nooit gehad ook, maar ik kon wel gratis de F1 bekijken.
ja was gratis

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wanneer heb je Ziggo afgenomen ?

In mei was al bekend dat Ziggo de uitzendrechten ging verliezen, dus als je daarna hebt afgesloten ben je sowieso kansloos. Als je daarvoor zat, tja, dan is het zeker balen maar ook nog maar enkele maanden. Dus ga vast rondkijken en stap over.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:01
FreshMaker schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:22:
[...]

Alle respect voor helpdeskmedewerkers, maar die hebben ( zeker bij Ziggo / KPN ) géén inzage in de planning.
Sterker nog, die zitten niet eens in hetzelfde pand, is allemaal outsourced callcenterwerk

* FreshMaker heeft dat jarenlang gedaan - aansturen van die mensen
Je zegt 'allemaal outsourced' maar bedoelde 'gedeeltelijk outsourced'.
Zowel KPN als Ziggo hebben ook hun eigen callcenters in Groningen.

• MRIdev
ZeRoC00L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:09:

In mei was al bekend dat Ziggo de uitzendrechten ging verliezen, dus als je daarna hebt afgesloten ben je sowieso kansloos. Als je daarvoor zat, tja, dan is het zeker balen maar ook nog maar enkele maanden. Dus ga vast rondkijken en stap over.
April 8)7

• Dennism
  • Nu online
ZeRoC00L schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:09:

Zoals eerder aangegeven zie ik dat argument niet echt, in 2018 (https://grandprixradio.nl...1-rechten-tot-en-met-2021 ) was al duidelijk dat Ziggo na 2021 de rechten kon verliezen. Tenzij Ziggo dus ooit geadverteerd expliciet met volledige Formule 1 coverage in 2022 op dezelfde wijze als ze eerdere jaren hebben gedaan zie ik weinig kracht in dat argument.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee