Vraag

• frk123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-05 22:27
Hoi,

Is er een site waar je op paneelmaat kan selecteren en dan op alle courante te leveren panelen?

Ik heb namelijk al geruime tijd zonnepanelen, waarbij mijn verbruik en de opbrengst ongeveer gelijk zijn. Uit de 240Wp en 250Wp tijd, ik ga steeds een stapje verder in het overgaan op elektriciteit, naast alle isolatie maatregelen die ik aan het treffen ben. We gaan nu over op inductie koken en ik wil tegelijkertijd ook de opbrengst weer verhogen. Ik wil graag het bevestiging materiaal hergebruiken en ben dus op zoek naar panelen met bepaalde maten.

Ik wil graag 11 panelen gaan vervangen
3 stuks die niet breder mogen dan 99cm maar wel langer
3 stuks die wel breder mogen maar niet langer dan 165cm
Deze zitten samen in een string met hosola optimizers (installatie richting is ook niet gelijk) op 1 omvormer van omnik 1Kw

5 panelen die nu 5meter breed zijn samen maar waar ik nog 20cm over heb op de montagerail. Deze zitten nu ook op een Omnik van 1Kw. Deze liggen op zuid zonder omvormer. Deze mogen dus iets breder zijn, maar ook 10 cm langer. Nu zijn ze 165.

5+3 panelen zijn van Sharp. Die wil ik op Noord gaan leggen. Daar he ik dus nog montage materiaal, kabels en een omvormer voor nodig.

Maar goed het belangrijkste is het vinden van betaalbare panelen met de juiste maat.

Gr, Andre

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via frk123 op 31-12-2021 20:47)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:50
@frk123 https://www.photovoltaikforum.com/mdb/

Bij heel veel panelen in Solaredge designer staat die databank als bron... go figure.

Maar met slechts 3 handen vol modellen verkrijgbaar op het moment heeft het denk ik geen waarde ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Alle reacties

• Ronald
Winkelman , maar de maten die je zoekt gaat een probleem worden, met name korter dan 165.... bestaat eigenlijk niet meer.

En 5 a 6 moderne panelen (onder de 325W ga je niet nieuw vinden en of die een knappe prijs hebben is al disscutabel) op een 1kW omvormer... is misschien geen handig plan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• frk123
Ronald schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:07:
Winkelman , maar de maten die je zoekt gaat een probleem worden, met name korter dan 165.... bestaat eigenlijk niet meer.

En 5 a 6 moderne panelen (onder de 325W ga je niet nieuw vinden en of die een knappe prijs hebben is al disscutabel) op een 1kW omvormer... is misschien geen handig plan.
Als het nodig is vervang ik ook de omvormers. Ik geef liever geld uit aan techniek dan dat ik belasting betaal op energie.

Winkelman ken ik, solarbouwmarkt ook. Ik dacht eigenlijk meer aan repository waar alle fabrikanten hun panelen registreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald
Ik zou je wens registreren in het dode paard topic

Wat alle fabrikanten ooit hebben gemaakt is niet zo belangrijk. Je moet het kunnen kopen :D
Winkelman heeft de beste opties om te zoeken op maat... Verder kun je nog kijken bij Solar Outlet, J&M, Stralend groen. Maar beschikbaarheid is door een verhoogde vraag door een zekere ontwikkeling niet best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
https://solarmagazine.nl/productzoeker

Maar ook niet veel keus

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

• frk123

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:36
Voor inductie-koken hoef je natuurlijk de opbrengst van je panelen niet te verhogen. Ik heb er nooit aan gerekend of gemeten, maar het verbruik van een inductie kookplaat is niet zo heel hoog ondanks de enorme aansluitwaarde. Zo is onze inductieplaat een 9,5KW exemplaar (5-pitten), dus dan denk je dat deze als een dolle elektra verbruikt... maar, een pannetje water kookt na 1 of 2 minuten, en daarna zet je de pitten naar een veel lager standje dat misschien maar 100-200-300W verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:17
offtopic:
@upje Mijn Bosch inductiekookplaat laat bij uitschakelen het verbruik zien op het display. Gemiddelde avondmaaltijd is hier 0,4 a 0,6 kWh.

Eitje in een pannetje water koken is 0,15 kWh. Water kookt al snel waardoor de pit lager kan idd.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2021 11:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@frk123 https://www.photovoltaikforum.com/mdb/

Bij heel veel panelen in Solaredge designer staat die databank als bron... go figure.

Maar met slechts 3 handen vol modellen verkrijgbaar op het moment heeft het denk ik geen waarde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 16:29
Er is een python package die alle spec sheet data heeft van ongeveer alle panelen. Die zou je kunnen filteren... ik ben vergeten hoe het pakket heet...
Pagina: 1