Toon posts:

Betonvloer schuur vochtig, mogelijk door plastic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 10:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Al maanden bezig met het bouwen van een schuur op betonvloer. We zien alleen dat de betonvloer best vochtig wordt als het regent.

Ik heb een schema gemaakt waarop te zien is hoe e.e.a. is opgebouwd. De hoofdvraag is eigenlijk; is dit 100% water dicht? Zo ja, dan moet ik de oorzaak elders zoeken. Ik heb nog wat opties wat het zou kunnen zijn, maar zou graag eerst dit willen uitsluiten.

De achterwand kan ik nog met veel moeite uit de overkapping halen.

De potdeksplanken worden ook vochtig natuurlijk, mogelijk dat dat vocht dan op 't plastic valt, en dat kan niet meer weg/ademen? Of is het wel zoals het zou moeten nu?

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 21:07
Dat zou zomaar capillaire werking kunnen zijn door het plastic inderdaad.
Ik zou het plastic glad afsnijden met het hout zodat er geen vocht op of onder het plastic kan komen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 17:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit soort schuurtjes worden nu eenmaal ook vochtig binnen. Waterdicht is het niet. (Ik heb er zelf ook 1 ;) )
Wind is ook een factor, bij mij, waarbij de wind op het schuurtje staat en het water door het kiertje wordt geduwd. Of dat bij jou van invloed kan zijn, kun je zelf beter beoordelen.
Als een droge vloer echt van belang is (de lucht bijft altijd vochtig want simpel hout.) dan kun je ook altijd nog een dun vlondertje op het beton leggen.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:36
Wat door @D.deJong ook al word gezegd, afsnijden dicht op het hout. Het muurprofiel (groen) houd toch al het vocht er vanaf.

Een paar van die 20 cm tegels eruit is volgens mij ook geen slecht idee. Ziet er uit alsof het water bijna geen kans op weglopen heeft.

Maar komt het nu ook tussen de potdeksels door?

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
LuisjeNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:37:
Wat door @D.deJong ook al word gezegd, afsnijden dicht op het hout. Het muurprofiel (groen) houd toch al het vocht er vanaf.

Een paar van die 20 cm tegels eruit is volgens mij ook geen slecht idee. Ziet er uit alsof het water bijna geen kans op weglopen heeft.

Maar komt het nu ook tussen de potdeksels door?
Hmm, dan moet toch die loeizware achterwand eruit dus denk ik. Het is niet anders. Die 20cm's lopen wel af naar achteren. Daar zit nog een put. Ligt alleen nog wat epdm op van het gedeelte verderop.

Water komt niet tussen de potdeksels door. Althans, daar lijkt het niet op. Hooguit dat doe planken zelf vochtig zijn door de vele regen deze dagen. Maar dat voorkom je niet. T wordt wel dubbelwandig die wand nog (zonder isolatie uiteraard).

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:36
Misschien een manier om minder water daar te krijgen: achterkant een regenpijp naar je put toe?

Maar je past niet in die 20 cm met een stanleymes :+ ?

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
LuisjeNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:57:
Misschien een manier om minder water daar te krijgen: achterkant een regenpijp naar je put toe?

Maar je past niet in die 20 cm met een stanleymes :+ ?
Regenpijp komt daar idd nog. Zijn 2 uitlopen van het dak, die moeten daar nog op aangesloten worden :).

Enne haha, nee helaas. Hadden de achterwand schuin opgebouwd, en toen rechtop gezet. Hoop gedoe. Maar mag nu weer los waarschijnlijk dus :(

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee