Toon posts:

Kleine powerswitch knop kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik heb deze vraag ook gesteld in deze post, maar misschien krijg ik hier meer respons.

Heel simpel eigenlijk, ik wil zo'n kleine powerswitch kopen om te solderen op een New Nintendo 3DS XL PCB. Is iets van een 4mm op 4mm groot. Vind het niet direct op Conrad of Aliexpress.

Waar kan ik dit wel vinden?

Bedankt!

Alle reacties

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
Ik weet niet helemaal precies wat je zoekt. Maar voor elektronica componenten heeft https://www.elektor.nl/ een ruime keuze. En met wat verder zoeken op "elektronica" kom je bij meer van dit soort bedrijven terecht.

• Satangel
robertnld schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:41:
Ik weet niet helemaal precies wat je zoekt. Maar voor elektronica componenten heeft https://www.elektor.nl/ een ruime keuze. En met wat verder zoeken op "elektronica" kom je bij meer van dit soort bedrijven terecht.

Zie de blauwe cirkel, dat is de 4x4mm power switch. Zo'n klein zwart druk knopje dat gewoon aan of uit doet.

Bedankt voor je reactie

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
Aha, nu snap ik het. Dan kan je inderdaad het beste naar elektronica componenten zoeken. Daar zijn genoeg bedrijven voor. Een ander bekend bedrijf is: https://www.reichelt.nl/n...akelaar-c7583.html?&nbc=1.

En nog beter zijn de (hobby-) elektronica winkels die je gelukkig nog steeds in de verschillende plaatsen vindt.

[Voor 24% gewijzigd door robertnld op 30-12-2021 11:32]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

de benaming is een "tact switch side push"

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien dat dit de juiste is, maar niet helemaal zeker.

• Satangel
robertnld schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:31:
Aha, nu snap ik het. Dan kan je inderdaad het beste naar elektronica componenten zoeken. Daar zijn genoeg bedrijven voor. Een ander bekend bedrijf is: https://www.reichelt.nl/n...akelaar-c7583.html?&nbc=1.

En nog beter zijn de (hobby-) elektronica winkels die je gelukkig nog steeds in de verschillende plaatsen vindt.
Bedankt voor de reply, opnieuw.

Ik ben al enkele dagen aan het zoeken maar er is zoveel keuze/termen dat ik nog niet zeker ben van mijn vondsten.

Hier zit ik nu
Zoek ik 2 poles, ik neem aan dat dat de aanhechtingsstaafjes zijn voor te solderen op een PCB?

Dit is bvb een kanshebber, heeft volgens mij 4 staafjes maar als je er 2 soldeert lukt het misschien ook?

Ik zie de bomen door het bos niet meer echt

• memphis

memphis

Even voor mijn/onze beeldvorming gezien je niet veel verstand op dit gebied hebt. Waarom is die defect? Is het gewoon fisiek kapot of reageert die niet als je er op drukt?
Indien dat laatste vrees ik dat er iets anders aan de hand is, dit is namelijk geen fisieke aan/uit knop maar een simpele druktoets dat een stukje elektronica aanstuurt om het apparaat aan en uit te schakelen.

• Satangel
memphis schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:22:
Even voor mijn/onze beeldvorming gezien je niet veel verstand op dit gebied hebt. Waarom is die defect? Is het gewoon fisiek kapot of reageert die niet als je er op drukt?
Indien dat laatste vrees ik dat er iets anders aan de hand is, dit is namelijk geen fisieke aan/uit knop maar een simpele druktoets dat een stukje elektronica aanstuurt om het apparaat aan en uit te schakelen.
Fysiek is die knop er niet meer. Weg vd PCB.
Wanneer ik de geleiding van die 2 zilveren pads verzorg met een metalen pin, start de 3DS op. Maw de PCB lijkt nog OK, hij heeft gewoon geen aan/uit knop.

Als ik die dus kan vervangen, werkt het toestel gewoon en kan hij nog vele jaren mee.

• memphis

memphis

Duidelijk!

Je zou ook aan zoiets kunnen denken, gewoon een klein inbouw schakelaartje en met draden naar de print.

https://www.conrad.nl/p/t...an-moment-1-stuks-1587717

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 21:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Welk model 3DS is dit precies? Op basis van wat ik zie verwacht ik een 3DS XL of New 3DS XL, zou je kunnen bevestigen welke het is?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 29-07-2022 11:11]

• Satangel
Sorbo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:17:
Welk model 3DS is dit precies? Op basis van wat ik zie verwacht ik een 3DS XL of New 3DS XL, zou je kunnen bevestigen welke het is?
New 3DS XL, het beste model voor volwassen mensen ;)

Bedankt voor alle antwoorden, ik zal het zeker bekijken!!

• sypie
  • Niet online
Ik weet uiteraard niet wat voor zoektermen je gebruikt hebt. Ik heb net ook wat ingeklopt en kom een aantal verschillende modellen tegen. Misschien zit er iets tussen: https://www.google.com/se...w=1440&client=firefox-b-d

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:15

jgj82

Ja, maar = nee

Satangel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:23:
[...]

New 3DS XL, het beste model voor volwassen mensen ;)

Bedankt voor alle antwoorden, ik zal het zeker bekijken!!
Vorig jaar heb ik deze set gekocht omdat ik een paar switches nodig had.
Ik ben zelf te lui 8) om het na te kijken, maar als hij er tussen staat mag je me een PM met je adres sturen dan stuur ik je er een op.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Fexqe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-03 10:16
Ik heb ook even zitten zoeken maar precies dezelfde switch is lastig te vinden. En wat ook een punt is mits je 'm vind.. hoe zijn je soldeerskills? Het opnieuw solderen van zo'n switch op een pcb kan best lastig zijn en zou meer schade kunnen veroorzaken.

Simpelste oplossing die ik eigenlijk voor je tegenkwam is dit.

Hiermee vervang je heel het ABXY gedeelte van je DS en dus automatisch de powerswitch.

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-03 11:01
ik zou toch echt voor ene orginele vervanger zoeken. Die moeten toch wel te verkrijgen zijn lijkt me.
Het probleem is dat dit soort knopjes SMD gesoldeerd is, dus dat zit enkel vast aan pcb spoortjes.
Gezien die ook nog eens een side switch is komt er een relatief grote mechanische stress op dat ding en de kans dat je hem dan "weer" van de pcb afdrukt en daarmee de printsporen meeneemt is behoorlijk.
Vaak zitten bij dit soort switches er nog kunststof pinnentjes onder die in ene gaatje van de pcb vallen om dit deels op te vangen. Als je dus een willekeurige switch erop zet heb je dit niet. elektrisch werkt het wel natuurlijk, maar ik ben bang dat je dan snel een minder bevredigend resultaat hebt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

@Satangel Ik heb ze uit de (natuurlijk niet op volgorde liggende _O- ) 100 zakjes gezocht, ze gaan morgen op de post!

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Satangel
jgj82 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:07:
@Satangel Ik heb ze uit de (natuurlijk niet op volgorde liggende _O- ) 100 zakjes gezocht, ze gaan morgen op de post!
Toegekomen, heel erg bedankt! Ik probeer het komende week erop te krijgen.

Hopelijk lukt het een beetje, is heel fijn soldeerwerk, geleden vd middelbare school. We doen ons best.

Als je 2 euro moet hebben voor de moeite, PM _/-\o_

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Satangel schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Toegekomen, heel erg bedankt! Ik probeer het komende week erop te krijgen.

Hopelijk lukt het een beetje, is heel fijn soldeerwerk, geleden vd middelbare school. We doen ons best.

Als je 2 euro moet hebben voor de moeite, PM _/-\o_
Goed zo! Als het niet lukt stuur je het maar hierheen. Ik ben tamelijk goed uitgerust :Y
En laat die centen maar zitten, ik ben blij iemand te kunnen helpen d:)b

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee