• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 08:17
Ik heb een HDMI switch van Marmitek aangeschaft, de Connect 350 UHD 2.0. Inmiddels via Marmitek al het tweede exemplaar ontvangen omdat ik een steeds terugkerend probleem heb. Ik gebruik de switch om een Wii U en een PS4 op één HDMI poort van de LG tv aan te sluiten. Ik ervaar daarbij het volgende probleem: op het moment dat alles wordt aangesloten werkt het prima. Als de gameconsoles worden uitgeschakeld en na enkele uren weer ingeschakeld geeft de PS4 geen beeld en geluid, de Wii U alleen geen geluid. Als ik dan de stroom van de switch loskoppel en weer aansluit werkt het weer. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen worden opgelost? HDMI kabels zijn al gewisseld, maar zou daar het probleem in kunnen zitten?

Huidige situatie:
poort 1: KPN ontvanger
poort 2 (ARC): Sonos Beam
poort 3: HDMI switch

Niets gewijzigd aan de opstelling / aansluiting maar inmiddels ervaar ik geen klachten meer. Wellicht een eenmalig issue geweest bij de tweede switch. Hopelijk blijft het zo! Bedankt voor de suggesties!

[Voor 17% gewijzigd door MDXTweaker op 10-01-2022 16:18. Reden: Lijkt opgelost]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Klinkt als een handshake issue... Heb je CEC al uitgezet?

[Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 30-12-2021 09:59]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat @418O2 zegt. Een powercycle van de HDMI switch: lost dat het probleem weer op?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Je andere poorten van de TV zitten dus vol?
kan je daar niet mee switchen. Dus de Wii en PS4 op de TV en een van je andere devices op de switch?

Kans is idd een handshake probleem.
verder zou je ook nog zaken als CEC uit kunnen zetten. En met de hand naar de juiste input switchen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MDXTweaker
Powercycle lost inderdaad het probleem op, maar dat wil ik natuurlijk niet elke keer doen :|

• MDXTweaker
418O2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:59:
Klinkt als een handshake issue... Heb je CEC al uitgezet?
Op de PS4 wel, op de Wii U zit het niet

• MDXTweaker
DarkSide schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
Je andere poorten van de TV zitten dus vol?
kan je daar niet mee switchen. Dus de Wii en PS4 op de TV en een van je andere devices op de switch?

Kans is idd een handshake probleem.
verder zou je ook nog zaken als CEC uit kunnen zetten. En met de hand naar de juiste input switchen
poort 1: KPN ontvanger
poort 2 (ARC): Sonos Beam
poort 3: HDMI switch

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MDXTweaker schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:02:
Powercycle lost inderdaad het probleem op, maar dat wil ik natuurlijk niet elke keer doen :|
Dit is een zeer sterke indicatie dat het een handshakeprobleem is.
Als dat zo is, is het maar de vraag of je het opgelost gaat krijgen.CEC uitzetten kan en is het proberen waard, maar grote kans dat het gewoon geen match is. Het is verbazingwekkend dat we anno 2021 nog steeds handshakeproblemen hebben.

Sluit eens de KPN box aan op de switch en de PS4 op de TV. Wissel eens wat en kijk of je betere resultaten krijgt met andere apparaten op de switch vs de 2 consoles nu.

EDIT: de vraag weg gehaald, want staat al in de TS.

[Voor 45% gewijzigd door Hann1BaL op 30-12-2021 10:30]

• MDXTweaker
Probleem ontstaat (volgens mij) als de tv en gameconsoles een tijdje uitstaan en daarna de tv en bv PS4 worden aangezet.

Niets gewijzigd aan de opstelling / aansluiting maar inmiddels ervaar ik geen klachten meer. Wellicht een eenmalig issue geweest bij de tweede switch. Hopelijk blijft het zo! Bedankt voor de suggesties!

[Voor 46% gewijzigd door MDXTweaker op 10-01-2022 16:18. Reden: LIjkt opgelost]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee