Toon posts:

Problemen DirectX11 Fortnite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:36
De vraag, iemand een suggestie om DirectX11 in Fortnite werkend te krijgen met goede FPS?

Sinds een week heb ik Fortnite geïnstalleerd voor mijn zoon, eenmaal opgestart merkte dat ik niet boven de 10FPS uitkwam en dus op zoek gegaan naar de oorzaak..

Wat ik ook probeer in deze DirectX11 setting, niks helpt! Het enige waar ik goede FPS mee haal is de DirectX12 (BETA) mode, maar dit is niet speelbaar omdat hij om de haverklap crashed..

Als ik switch naar de performance mode, kom ik niet boven de 30 FPS uit en ben inmiddels lost in alle fixes die te vinden zijn..

Hieronder wat specs van mijn pc, wat mij niet het probleem lijkt:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10850K Avengers Edition Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASUS ROG Strix Z490-A Gaming€ 271,34€ 271,34
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Suprim X 10G€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.938,34

Wat ik al geprobeerd heb?

Zowat alle tutorials die er te vinden zijn, dus ook de regel (d3d11) toevoegen in de Epic Launcher helpt niet. Als ik de Xbox App open, en daar de game optimaliseer, kom ik weer uit op 10FPS..

OS is Windows 11 en alle drivers zijn up-to-date..

Hopelijk kan iemand mij voorzien van de gouden tip!

[Voor 42% gewijzigd door BTFD op 30-12-2021 09:25]

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

Alle reacties

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Remi

Moo!

De hardware zou het probleem niet moeten zijn. Qua resultaten i.c.m. 1440p resolutie is mijn eerste vermoeden dat de monitor zit aangesloten op het moederbord en niet op de videokaart.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05:36
Deze is correct aangesloten, want op DirectX12 kan ik alles op Epic zetten en haal ik met gemak de 144fps, alleen, zoals aangegeven, niet speelbaar ivm de crashes..

Maar ben niet de enige waarbij die crasht, Reddit heeft er een topic voor, alleen geven de meeste aan om dan te switchen naar DirectX11 tot de problemen zijn opgelost..

Maar bij mij beginnen de problemen dan pas!

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee