Bestaand glasvezel abo - overstappen van Caiway naar Delta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Al geruime tijd heb ik alles van Caiway, zo'n all in 1 pakket, 700Mbits glasvezel abonnement.
Ben er tevreden mee.
Inclusief Plus-TV, bellen EU en COAX op mijn oude Humax.

Ik zou graag overstappen naar een 1Gbps verbinding.

Postcode check gedaan en Delta zou op mijn adres kunnen leveren.

Delta: 1Gbps, 90+ zenders, telefoon incl. onbeperkt bellen EU, Eur. 84,50
Caiway: 1Gbps, 70 zenders, plus TV, EU onbeperkt EU 113,80
Aanbiedingen buiten beschouwing gelaten...
Caiway is zo'n 35% duurder.

Sterker nog, met mijn 700Mbits pakket betaal ik nu zo'n 6 euro méér dan de 1Gbps van Delta.

Ik weet niet hoe het zit met COAX bij Delta. Ik gebruik mijn (oude) Humax recorder nog af en toe om via COAX wat op te nemen.

Vraag:
Heeft iemand al eens zo'n overstap gemaakt? (ik bedoel: een bestaand Caiway glasvezel abo)
Wat zijn de ervaringen?

Thanks!

Alle reacties

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik ben het aan het proberen en zou vorige week teruggebeld worden. Ben nog steeds aan het wachten :(

• tww62
  • Niet online
Dat klinkt niet goed... Misschien een "Direct" bericht sturen via Twitter? https://twitter.com/deltanl

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier ook een Caiway klant, en Delta is voor mij ook zeer interessant.
Vanaf het najaar 2022 8 Gb up/down. Bizar.

1 Gb is al zware overkill.

Ben benieuwd hoe de overstap verloopt, ik ga deze in de gaten houden. Bedankt.

• tww62
  • Niet online
FWIW
Ik heb de zenders niet vergeleken, het zal door de bank genomen wel hetzelfde zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXCz3-WyzvJMGCNRhCsAcM9VNz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TVzEVnJandVcmL8Dcqm6RRH2.png?f=fotoalbum_large

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:46
Begin januari ga ik over van Caiway naar Delta. Huidige abbo is 250mbit, nieuwe abbo wordt ook 1gbit. Maak alleen zelf geen gebruik van de apparatuur van Caiway/Delta, daar heb ik een hele mooi Ubiquiti Dream Machine Pro voor, waar de glasvezel direct in gaat :).

Ik heb gebruik gemaakt van de overstap service, dus kreeg netjes een opzegging van Caiway met bijbehorende doos en label om de oude apparatuur mee te versturen. Nieuwe modem van Delta is ook snel verstuurd.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, net alles geregeld, ik ga ook over op Delta.
Scheelt een bak geld + sneller internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
@RobKJ "oude apparatuur"? Wat moet je terugsturen? Ook die hele handel die in de meterkast hangt?
Dat heb ik destijds láten aanleggen.
Ooit wel een router van ze gekregen. Die is nog ingepakt: gebruik mijn eigen router.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOnrVJ5JEknGQutHdYnJd-lsBts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BZ1T9TxOF3xouHSjBJ2WCiMo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
[Off-topic]
Overigens... op de een of andere manier krijg ik nooit een notificatie, hooguit de 1e keer, maar daarna niet meer. Is het ergens in te stellen dat ik het iedere keer krijg, of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

tww62 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:39:
@RobKJ "oude apparatuur"? Wat moet je terugsturen?
Dat linker "melkpak" mag je terugsturen. En kijk even goed of je tv via de kabel kan blijven kijken.

Voordeel is trouwens dat je in plaats van het melkpak en jouw router een alles-in-1 apparaat krijgt. Kan hooguit nadelig zijn voor je WiFi.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dus mijn Asus RT-AC88U, was destijds geen goedkoop dingetje kan de kiebelton in?
Zie net dat montage (€ 90) gratis is.

Ik woon overigens in een appartement: afstand tot router is, door de bank genomen, zo'n 6-7m, signaal is altijd sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

lier schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Voordeel is trouwens dat je in plaats van het melkpak en jouw router een alles-in-1 apparaat krijgt. Kan hooguit nadelig zijn voor je WiFi.
Ik neem aan dat je nog wel je eigen wifi kan gebruiken? Ik heb namelijk alles van Ubiquiti Unifi. Kan je dit eens verder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kwestie van Wifi op het glasmodem uitzetten en dat via de Unifi laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

lier schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:04:
Kwestie van Wifi op het glasmodem uitzetten en dat via de Unifi laten lopen.
Ja precies, moet goedkomen. Ik krijg nog wel wat uitdagingen met DHCP e.d. maar ook dat komt wel goed.

Ik lees trouwens net in het Delta Topic dat er nog geen Dolby Digital wordt aangeboden. Dit valt me vies tegen en had ik totaal niet verwacht. Caiway biedt dit al aan sinds ik glas heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:43

PJJ

Caiway en Delta zijn tegenwoordig van hetzelfde bedrijf, zitten ook in hetzelfde kantoor in Schiedam. Ik verwacht dat je ervaringen met de overstap hetzelfde zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:46
tww62 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:39:
@RobKJ "oude apparatuur"? Wat moet je terugsturen? Ook die hele handel die in de meterkast hangt?
Dat heb ik destijds láten aanleggen.
Ooit wel een router van ze gekregen. Die is nog ingepakt: gebruik mijn eigen router.

[Afbeelding]
Ik moest enkel de Genexis modem (ook wel melkpak genoemd) terugsturen.

[ Voor 5% gewijzigd door RobKJ op 03-01-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik ben gaan twijfelen...
Zeker, Delta is goedkoper, klaar uit. Heb een 700Mbit/s abo (niet meer leverbaar bij Caiway) en dat werk vlekkeloos, altijd topsnelheid (740/740) via speedtest van Delta. Zelden problemen.

Bij Delta moet ik COAX 'inleveren'.
Zolang die er nog is gebruik ik voor met name het opnemen van series die ik wil bewaren, of, wanneer al 2 programma's opgenomen worden via glasvezel, heb ik nog een uitwijk naar COAX. Komt niet vaak voor, maar toch.

Heb het zenderpakket bekeken en voor zo'n 2-3 specifieke zenders die ik bij Caiway heb en waar we regelmatig naar kijken, moet ik het duurste zenderpakket nemen bij Delta. Prijsvoordeel wordt dan een stuk minder.

Al met al... ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 16:04
tww62 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:49:
Dus mijn Asus RT-AC88U, was destijds geen goedkoop dingetje kan de kiebelton in?
Zie net dat montage (€ 90) gratis is.

Ik woon overigens in een appartement: afstand tot router is, door de bank genomen, zo'n 6-7m, signaal is altijd sterk.
Ik zou die asus zeker niet de bak in gooien ( geef maar een berichtje aan mij als je m toch kwijt wilt) maar je zou nog het beste je glasvezel modem in bridge laten zetten en dan heb je met die asus modem topkwaliteit internet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:01
@tww62
Je zit erg te twijfelen oa over het prijsverschil.
Zou je dan ook niet kijken of je telefonie eruit kan laten? Bij elk mobiel abbo kan je onbeperkt bellen erbij krijgen.
Ook kan het interessant zijn om te kijken of je via een streamingdienst tv kan kijken.
Via NLziet, videoland, NPO plus kan je een hoop zenders krijgen.
Dan ben je voor rond de 55 euro p/m klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je Caiway al eens gebeld? Soms kan/wil dat nog wel eens helpen om een prijsverschil op te heffen. Soms komen ze je tegemoet en is het simpelweg niet voldoende, soms gaan ze met een andere aanbieder mee met de prijs. Als je dat laatste telefonisch voor elkaar kunt krijgen bespaar je jezelf het geregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Als het 1 bedrijf is/gaat worden snap ik niet waarom ze e.e.a. niet gelijk trekken. Het prijsverschil is momenteel simpelweg te groot. Ik heb zelf alles al in werking gezet, ik ga niet meer bellen en bedelen voor een lagere prijs. Caiway is gewoon niet slim bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Van de week is mijn verbinding omgezet van Caiway naar Delta, gaat redelijk soepel, de spullen had ik in de week voor kerst mogen ontvangen.
Delta verbinding zou 4 januari geactiveerd worden.

Op 3 januari om iets van 12:00 viel de internet verbinding weg, blijkbaar wordt je hele glas verbinding dan gedeactiveerd, had geen signaal meer op de Genexis. Iets om rekening mee te houden denk ik zo, had meer een 1 op 1 omschakeling verwacht (gehoopt), omdat ze de overstap service aanbieden, maar wie weet verwacht ik daar wel te veel van. COAX doet het tot nu toe nog, benieuwd wanneer die wordt losgekoppeld.

In de nacht van 3 op 4 januari werd de Delta verbinding actief, en alles werkt eigenlijk in 1 keer, heb ook de activatie niet hoeven doen, vermoed omdat het al een actieve verbinding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
chrisborst schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:36:
@tww62
Je zit erg te twijfelen oa over het prijsverschil.
Zou je dan ook niet kijken of je telefonie eruit kan laten? Bij elk mobiel abbo kan je onbeperkt bellen erbij krijgen.
Ook kan het interessant zijn om te kijken of je via een streamingdienst tv kan kijken.
Via NLziet, videoland, NPO plus kan je een hoop zenders krijgen.
Dan ben je voor rond de 55 euro p/m klaar.
Het is niet alléén de prijs: ik betaal bij Caiway op dit moment méér dan met een 1Gbps abo bij Delta.
Het zijn de andere dingen die mij aan het twijfelen brachten. Geen COAX en het duurste zender pakket nemen voor 2-3 zenders die Delta niet in haar 90+ abo heeft.

Later kwam ik berichten over de snelheid tegen op
https://www.zeelandnet.nl...rum/internet-en-telefonie
en zag ik wat minder positieve berichten bij een Google search op: delta glasvezel klachten

Zeker, die 1Gbps is 'kicken' natuurlijk, maar ik moet er nog over nadenken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
@arwindezeeuw Bedankt! Benieuwd echt naar de speedtest resultaten, stabiliteit en hoe het gaat aflopen met COAX en of alles na een week of zo nog steeds vlekkeloos verloopt. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Ik zit overigens in het Westland, voor zover dit van belang is

coax werkt nu niet meer, komt wel redelijk overeen met de dag dat ze normaal gesproken nieuwe klanten op coax aansluiten en of afsluiten (op donderdag wat ik ooit begreep van ze)

speedtest resultaat voor een idee van de verbinding
https://www.speedtest.net/result/12567339170

is niet echt om te klagen

Wil het Genexis ding nog gaan vervangen door iets goeds, wat ik zelf kan aanpassen naar mijn behoeften/wensen, spullen hiervoor zijn onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Zeker niet, ofschoon ik iets bóven de 1Gbps had verwacht. Probeer is op https://www.delta.nl/internet/speedtest/

FWIW 'mijn' 700Mbps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkAEZEv5DwBE5r2SolnqaoNC9ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2pTmuiFuyKyL5tnC7GhKALZo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 16:49

ofc

tww62 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:59:
Zeker niet, ofschoon ik iets bóven de 1Gbps had verwacht.
Meer dan ca. 940 Mbps is niet mogelijk op een 1 Gbps ethernet poort vanwege ethernet en TCP/IP overhead (bij standaard MTU van 1500). Ter info: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Okay, thanks. Knap technisch... Het zij zo.
Dank nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:24

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Zojuist overgestapt van caiway 500mbit naar Delta gigabit

Gisteravond om 2100 viel de verbinding weg. Vanmorgen de genexis router van delta er even aangehangen voor de aanmelding (wellicht overbodig) daarna snel weer bij UDM Pro eraan gehangen met SFP module.

De overstap verloopt soepel, alleen ik werd verplicht om een afspraak te maken bij guidion voor de installatie... die staat voor 27 januari (was toen niets wat eerder kon) maar ik denk dat als alles goed gaat ik die later deze week afzeg.

Wel grappig ik kreeg een bericht van Caiway om mijn oude Genexis 7840 in te leveren en kreeg van Delta een nieuwe Genexis 7840 toegestuurd...
ofc schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Meer dan ca. 940 Mbps is niet mogelijk op een 1 Gbps ethernet poort vanwege ethernet en TCP/IP overhead (bij standaard MTU van 1500). Ter info: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/
Fijn om te lezen, dacht al dat ik mijn apparatuur moest gaan nakijken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mototaz op 11-01-2022 09:13 ]

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
lier schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Dat linker "melkpak" mag je terugsturen. En kijk even goed of je tv via de kabel kan blijven kijken.

Wat ik mij afvroeg: hoe ziet het ding eruit wat voor dat 'melkpak' in de plaats komt?
Neem aan gewoon klik-klik netwerkkabeltjes erin, adapter in 220 en klaar?
Of zou er nog iets aangepast moeten worden (bridge) omdat ik gebruik maak van mijn eigen router.

Overigens, ook de TV decoder zal terug moeten en het nooit uitgepakte modem dat ik 8 jaar geleden toegestuurd kreeg.

Kan mij niet voorstellen dat Caiway niet in de gaten heeft dat klanten aan het overstappen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bridge is (op dit moment) niet mogelijk op de uitgeleverde glasmodems. Een router erachter houdt dus in dat je dubbele NAT hebt, vraag is daarmee of je je eigen router nog nodig hebt.
tww62 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:14:
Kan mij niet voorstellen dat Caiway niet in de gaten heeft dat klanten aan het overstappen zijn....
Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
Mototaz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:10:
[..]

De overstap verloopt soepel, alleen ik werd verplicht om een afspraak te maken bij guidion voor de installatie... die staat voor 27 januari (was toen niets wat eerder kon) maar ik denk dat als alles goed gaat ik die later deze week afzeg.
[..]
Die kan je inderdaad rustig afzeggen. Als het goed is stond er op de website waar je de afspraak moest maken ook heel klein een linkje met 'een monteur is niet nodig'. Ik heb bij mijn overstap afgelopen oktober dus ook niemand over de vloer hier gehad (verder dezelfde ervaring overigens: ergens in de loop van de avond ging Caiway eraf en toen ik na mijn werk thuis kwam om 1 uur 's nachts was de verbinding via Delta al actief via het oude Caiway modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
EDIT schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Die kan je inderdaad rustig afzeggen. Als het goed is stond er op de website waar je de afspraak moest maken ook heel klein een linkje met 'een monteur is niet nodig'. Ik heb bij mijn overstap afgelopen oktober dus ook niemand over de vloer hier gehad (verder dezelfde ervaring overigens: ergens in de loop van de avond ging Caiway eraf en toen ik na mijn werk thuis kwam om 1 uur 's nachts was de verbinding via Delta al actief via het oude Caiway modem).
Had de afspraak met Guidion wel gemaakt, beetje vreemd omzetting zou op de 4 januari gebeuren en dan kan je pas op 6 januari een afspraak maken, iets met een kabel die omgezet moet worden en daardoor kan de afspraak pas later.
Nadat bleek dat alles werkte de afspraak telefonisch gecanceld want je kan via de link de afspraak alleen nog maar verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:24

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

arwindezeeuw schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Had de afspraak met Guidion wel gemaakt, beetje vreemd omzetting zou op de 4 januari gebeuren en dan kan je pas op 6 januari een afspraak maken, iets met een kabel die omgezet moet worden en daardoor kan de afspraak pas later.
Nadat bleek dat alles werkte de afspraak telefonisch gecanceld want je kan via de link de afspraak alleen nog maar verzetten.
Zojuist mijn Guidion afspraak ook telefonisch moeten annuleren. In de mail stond een mooi verhaal met dat er een link stond maar die kon ik nergens op de website vinden. Ik had al een afspraak gemaakt want eind december toen ik de mail kreeg was de eerste mogelijkheid 27-1 terwijl 11-1 mijn abbo in zou gaan dus ik dacht kan beter een afspraak afzeggen dan dat ik nog later aan de beurt ben als het toch nodig is....

Maar het was uiteindelijk niet nodig :P

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Vraagje aan de overstappers, bij Caiway moet tv (entone ding) perse op poort 2 zitten, bij collega zag ik tv op willekeurige lan poort zitten. Geeft Delta dan tv signaal over bestaande verbinding willekeurig welke lan poort op je router en doet (melkpak) modem niets anders dan glas doorgeven? Weet iemand dit?

Kreeg papieren brief van Caiway dat er ander tv kastje komt, zal wel weer HD zijn terwijl je nergens meer een tv kan kopen zonder 4k :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Klopt, je kan de decoder van Delta aansluiten op elke LAN poort, je kan zelfs de Entone aansluiten op elke LAN poort. Je zal nog enkele dagen na de overgang TV Signaal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
arwindezeeuw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:54:
Ik zit overigens in het Westland, voor zover dit van belang is

coax werkt nu niet meer, komt wel redelijk overeen met de dag dat ze normaal gesproken nieuwe klanten op coax aansluiten en of afsluiten (op donderdag wat ik ooit begreep van ze)

speedtest resultaat voor een idee van de verbinding
https://www.speedtest.net/result/12567339170

is niet echt om te klagen

Wil het Genexis ding nog gaan vervangen door iets goeds, wat ik zelf kan aanpassen naar mijn behoeften/wensen, spullen hiervoor zijn onderweg
Dus de coax wordt in zijn geheel afgesloten? Er zit namelijk geen decoder of kaart achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
Maeslant schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:17:
[...]

Dus de coax wordt in zijn geheel afgesloten? Er zit namelijk geen decoder of kaart achter.
Ja, coax signaal is daadwerkelijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 22:03
Ik heb kort geleden zo'n nieuw TV kastje ontvangen van Caiway en die doet het primaop mijn "gewone internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

hneel

denkt er het zijne van

Hoe zit dat anno 2023? Ik denk er ook over om over te stappen van Caiway naar Delta. (We willen liefst het TV gedeelte dumpen, maar wel vaste telefoon houden. Dat kan bij Caiway niet, maar bij Delta wel. Daarnaast zouden we dan van 300Mbit naat 1 Gbit gaan)

Caiway en Delta hebben hier enkele jaren geleden gezamelijk glasvezel aangelegd. Inmiddels (of al langer?) zijn ze onderdeel van hetzelde bedrijf als ik het goed begrepen heb. Moet er dan uberhaupt nog hardware omgewisseld worden? We hebben nu zo'n Genesis modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaltuj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04 13:28
Ik ben ook wel benieuwd, lees dat de andere modem/router van delta geen bridge ondersteunt. Heeft ook een tweakers artikel gestaan waarin mensen een bulk order moesten doen om een eigen modem te laten maken. Aangezien ze hetzelfde moeder bedrijf hebben was ik ook benieuwd of het alleen een administrative wijziging zal zijn. Caiway 67.50 voor 1gbit en bij delta 1 gbit voor 52,50 allebei internet only.
Pagina: 1