Een goedenavond allemaal
Ik zal mijn probleem zo duidenlijk mogenlijk proberen te omschrijven:
Onze cv ketel remeha tzerra uit 2018 doet het perfect.
De desbetreffende radiator (40x60cm) bevind zich op 2 meter van de ketel ,deze is ontlucht en voorzien van een thermostaat kraan deze staat vol open en het palletje is gecontroleerd die veert in en uit als je hem indrukt
Je hoort ook wat water gesuis en de aan/retour zijn goed aangesloten
De hoofdleiding is 22mm zo niet groter vanuit de cv ketel
30cm daaronder zit een verloop t stuk naar 16mm daar gaat een 16mm buis met een bocht terug naar de desbetreffende radiator 1 en op het doorgaande gedeelte gaat deze 50cm rechtdoor en dan een volgende radiator 2 in
Op de zelfde leiding zit weer een t stuk door de vloer naar wsl de badkamer radiator 3 die altijd vol open staat.
Er zitten dus 3 radiators op een 16mm aanvoer afgetakt van elkaar
Ikzelf heb het idee dat de stroming te vlot naar nr2 gaat omdat dit rechtdoor is en de druk niet naar onderen het t stuk ingaat
Nr 2 heb ik al dicht gedraaid maar dan alsnog stroomt het water rechtdoor en word nr 1 niet warm
Zie bijlage s
Rood : hoofdaanvoer
Blauw : koude radiator
Geel : doorgaand naar radiator 2 en uiteindelijk nr3
Ik hoop dat het een beetje duidenlijk verwoord is
Hoor graag van jullie
Mvg
Ik zal mijn probleem zo duidenlijk mogenlijk proberen te omschrijven:
Onze cv ketel remeha tzerra uit 2018 doet het perfect.
De desbetreffende radiator (40x60cm) bevind zich op 2 meter van de ketel ,deze is ontlucht en voorzien van een thermostaat kraan deze staat vol open en het palletje is gecontroleerd die veert in en uit als je hem indrukt
Je hoort ook wat water gesuis en de aan/retour zijn goed aangesloten
De hoofdleiding is 22mm zo niet groter vanuit de cv ketel
30cm daaronder zit een verloop t stuk naar 16mm daar gaat een 16mm buis met een bocht terug naar de desbetreffende radiator 1 en op het doorgaande gedeelte gaat deze 50cm rechtdoor en dan een volgende radiator 2 in
Op de zelfde leiding zit weer een t stuk door de vloer naar wsl de badkamer radiator 3 die altijd vol open staat.
Er zitten dus 3 radiators op een 16mm aanvoer afgetakt van elkaar
Ikzelf heb het idee dat de stroming te vlot naar nr2 gaat omdat dit rechtdoor is en de druk niet naar onderen het t stuk ingaat
Nr 2 heb ik al dicht gedraaid maar dan alsnog stroomt het water rechtdoor en word nr 1 niet warm
Zie bijlage s
Rood : hoofdaanvoer
Blauw : koude radiator
Geel : doorgaand naar radiator 2 en uiteindelijk nr3
Ik hoop dat het een beetje duidenlijk verwoord is
Hoor graag van jullie
Mvg