Kingston SSD KC2500M8250g niet zichtbaar Win10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPaRo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-01 08:43
Mijn vraag
> Ik heb een Kingston SSD KC2500M8250g aangeschaft om te gebruiken als externe hardeschijf.
Wat ik ook probeer, mijn nieuwe SSD wordt niet gezien in Windows Verkenner en Schijfbeheer. In Computerbeheer vind ik hem wel bij Apparaatbeheer onder Schijfstations. Maar ik kom niet verder dan de logboeken. In de logboeken staat dat hij wel geïnstalleerd is. Ook een bericht dat hij goed werkt. In de BIOS vind ik hem wel, daar ingesteld als harde schijf. Maar in de verkenner geen nieuwe SSD-schijf (via USB 3.0) te zien. Ik kan er dus echt niks mee. Het initialiseren lukt dus ook niet (voor zover dat nodig is), geen mogelijkheid tot formateren,
Op een 3-tal computers (waaronder 2 vrij nieuwe) geprobeerd, ze ondersteunen allen NVMe PCIe.
Wat kan er aan de hand zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
> Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
> Ik heb het internet afgestruind en allerlei soortgelijke vragen gevonden, maar de geboden oplossingen werken geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 18:56
De ssd schijf die je noemt is een interne schijf, niet een externe schijf. Hoe heb je deze aangesloten met usb3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:31
Omdat een NVME schijf niet zomaar werkt over usb. je moet hiervoor een speciale adapter hebben welke ook PCIE ondersteund. Heb je zo'n adapter?

[ Voor 7% gewijzigd door quadrofource op 29-12-2021 18:18 ]

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPaRo
Ja hoor, U-Green harddrive adapter NVME PCIe M.2 USB 3.1 Gen2. Ik heb deze zelfde adapter ook al in gebruik met een Samsung EVO ssd. Zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:16
Heb je in schijfbeheer wel een partitie gemaakt en daar een schijfletter aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPaRo
Dat zou ik wel willen doen, maar in schijfbeheer is de betreffende schijf niet zichtbaar. Alleen de C-schijf met de verschillende partities zijn zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPaRo
Ik stuur dat ding maar terug, want het wordt niks.
Pagina: 1