Opslag wordt niet herkend bij USB-windows installatie help

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryhans1
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Help! Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet en tijdens de installatie van windows 10 via een usb-stick, wanneer er wordt gevraagd op welk station windows moet worden geïnstalleerd, worden er geen stations (opslag) herkend. Ik kan daardoor geen windows installeren.

Graag hulp, ik ben radeloos :? !

NB: de ssd's worden herkend in de bios.

Mijn setup:

Samsung 870 EVO 2,5 inch 500GB
Crucial MX500 500GB SSD
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz
Gigabyte B560M DS3H V2
Intel Core i5 11400F
Seasonic Focus GX-650

Beste antwoord (via Barryhans1 op 29-12-2021 16:56)

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 16:59
Vroeger moest ik bij de leverancier van het mainboard even zoeken naar storage ( destijds IDE/SATA ) drivers, die op de stick ( toen CD?DVD ) zetten en die selecteren bij het installeren. WIndows herkent de storage controller niet denk ik.

Runs everything...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk vrij weinig van aankoopadvies te maken. Schopje naar OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Plug in de USB in het moederbord in? Of in de kast.
Heb je in dat geval die USB op het moederbord aangesloten?

Gebruik je de Microsoft media Creation van hun site?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryhans1
@jack zomer

De USB zit in de kast (dus niet rechtstreeks aan het moederbord aangesloten). Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Windows heb ik via Microsoft media Creation van de microsoft website erop gezet.

Misschien handig om te benadrukken: als ik de pc opstart kom ik automatisch in de windows installatie terecht. Pas als ik wat heb doorgeklikt in de installatie en wordt gevraagd op welke opslag/partitie windows moet worden geïnstalleerd, wordt er niks weergeven in de lijst (vernieuwen helpt niet).

[ Voor 41% gewijzigd door Barryhans1 op 29-12-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zijn die kast poorten wel aangesloten op het moederbord.
Of pak de USB poort van het moederbord.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo te lezen zijn de USB poorten wel in orde, anders zou de Windows installatie ook niet automatisch starten. Probeer eens alleen de SSD/HDD aan te sluiten wwaar op je Windows wilt gaan installeren. De andere drives even tijdelijk afkoppelen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
Vroeger moest ik bij de leverancier van het mainboard even zoeken naar storage ( destijds IDE/SATA ) drivers, die op de stick ( toen CD?DVD ) zetten en die selecteren bij het installeren. WIndows herkent de storage controller niet denk ik.

Runs everything...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryhans1
@MacIsCool

Bedankt voor je antwoord! Het lag inderdaad aan een update van de driver via de website van het moederbord. Alle storage wordt nu herkend en ik kan windows installeren!

• MacIsCool
Geniet van je mooie nieuwe setje !

Runs everything...

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 18:47
Hier wil ik even op inhaken als dat mag, ik heb namelijk een zelfde soort probleem namelijk:

Mijn M.2 SSD wordt soms wel en soms niet herkend in de bios (Dat is al vreemd) en ook tijdens de installatie is er geen installatie schijf aanwezig zegt hij.

Mijn setup:

Gigabyte B560M DS3H v1.0 (latest F7 bios)
Intel Core i3-10105 (stock)
2x G.Skill 4GB 2133Mhz
M.2 SSD: Samsung 980 PRO MZ-V8P500BW PCI Express 4.0 x4 (NVMe) (Deze SSD staat op de support lijst van Gigabyte).
M.2 SSD geplaatst in onderste M2 slot aangezien de bovensten enkel werkt met een 11th gen CPU.

Dit heb ik al geprobeerd:

Geen andere SSD/HDD aangesloten, enkel de M.2 SSD
Turn off CSM Support
Disable Secure Boot
Removed all keys (Key management).

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 18:47
Na het rare probleem met de M.2 SSD heb ik deze verwijderd en een wat oudere SSD geplaatst.
Deze heb ik wel kunnen vinden in het installatie menu (om windows te installeren).
Echter gaat hij tijdens de installatie (aan het einde) rebooten om de installatie af te maken, nu is het dus zo dat ik de SSD wel zie in de bios onder SATA, maar ik kan hem niet als boot sequence selecteren, en dus de installatie niet afronden.

Heb verschillende tweaks geprobeerd in de bios maar het lukt me maar niet helaas.

Iemand tips ?
Pagina: 1