Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwolke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 08:57
Mijn vraag

Op dit moment heb ik een aantal business Office 365 Essentials licenties gekoppeld aan mijn eigen domein, ondergebracht bij Argeweb. DNS redirect en Office abonnement zijn daar ook ondergebracht.
Ik wil graag switchen naar een Microsoft 365 Family abonnement, goedkoper en meer users. Dat wil ik alleen doen als ik dat ook kan koppelen aan mijn eigen domein, en dus pietje@mijndomein.nl, truusje@mijndomein.nl en dehond@mijndomein.nl als mail adressen kan blijven gebruiken.

Ik ben al een dag bezig en zie door de bomen het bos niet meer. Op de ene plek wordt gesuggereerd dat dat alleen kan als je domein bij GoDaddy in beheer is. De chat medewerker van Microsoft denkt dat het kan.

Iemand hier die hier ervaring mee heeft? Ik wil dus gewoon mijn eigen domein met eigen domain redirect houden, maar mijn mail koppelen naar het Microsoft 365 Family abonnement.

Ignasz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50

g0tanks

Moderator CSA
Waar lees je dat het alleen met GoDaddy kan? Ik gok dat het een vraag van iemand betrof die toevallig een GoDaddy-domeinnaam heeft. Dat betekent verder niet dat het alleen met GoDaddy werkt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwolke
g0tanks schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:59:
Waar lees je dat het alleen met GoDaddy kan? Ik gok dat het een vraag van iemand betrof die toevallig een GoDaddy-domeinnaam heeft. Dat betekent verder niet dat het alleen met GoDaddy werkt.
Get a personalized email address in Microsoft 365

Zie hier en daar zelfs trucs om net te doen of je overstapt en dat dan toch niet te doen. Gaat mij te ver (weinig gebruiksvriendelijk ook)

Ignasz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:33
iwolke schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:00:
[...]

Get a personalized email address in Microsoft 365

Zie hier en daar zelfs trucs om net te doen of je overstapt en dat dan toch niet te doen. Gaat mij te ver (weinig gebruiksvriendelijk ook)

Ignasz
In de FAQ die je post staat ook

I already own a domain that's registered with a provider other than GoDaddy. Can I set up a personalized email address in Outlook.com?

At the moment, we only support connecting domains managed by GoDaddy with Outlook.com.

Microsoft lijkt hier momenteel een deal te hebben met GoDaddy.

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 29-12-2021 21:08 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:01
Ik heb dit overwogen, maar er zijn zoveel beperkingen (bijv. geen aliases) dat ik er van af heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Croga

The Unreasonable Man

Hier: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
staat een aantal keer expliciet vermeld dat het alleen kan met GoDaddy.
Daarnaast wat @wlmpie zegt.

Microsoft 365 Family is niet bedoelt voor dat soort toepassingen. Het is, wat EMail betreft, enorm beperkt. Voor die 5 euro per maand gewoon lekker EMail via Business Basic laten lopen, werkt zo veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwolke
wlmpie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:59:
Ik heb dit overwogen, maar er zijn zoveel beperkingen (bijv. geen aliases) dat ik er van af heb gezien.
Die aliases zou je natuurlijk kunnen vervangen door een paar extra family members ;-).

Als je de afweging gemaakt hebt, welke andere zaken kwam je tegen? Ik vind met name het feit dat je voor de prijs van 2 business essentials abonnementen 6 family members toew kunt voegen, met dus 6 OneDrive accounts en ook de volledige Office apps (in plaats van alleen de web versies).

Op dit moment denk ik nog steeds dat ik blijf zitten waar ik zit ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:01
Ik heb al 5 family members die dit abonnement gebruiken. Ik overwoog het vooral omdat de server van mijn webhoster (weboké) erg traag was bij zoekacties in de imap mail. Inmiddels is de server al wat sneller, maar in de praktijk forward ik alles ook naar gmail en gebruik dat gewoon, waarbij ik bij verzenden kies voor mijn eigen domein emailadres. Mijn sent mail boxes zijn hierdoor wel een versnipperd zootje.
Dus ik zoek nog steeds iets beters en makkelijkers, maar via microsoft365 family is niet de oplossing vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Wist nog niet dat een Family 365 subscription in combinatie met Godaddy kennelijk deze mogelijkheid biedt.
De moeite van het uitzoeken waard, want tot nu toe gebruik ik ofwel de (gebrekkige) IMAP oplossingen van de domein/hosting provider of een Synology. Voor zakelijke email adressen/domeinen adviseer ik uiteraard de gewone 365 of Exchange Online, maar wellicht verhuis ik nu wel een aantal minder belangrijke/eigen domeinen naar Godaddy.
Oh ja, ik kan het zelf uitzoeken maar ben lui en stel hier maar de vraag:
Kan je meerdere domeinen aan een Family abonnement hangen? In dat geval verhuis ik misschien tot wel 6 domeinen naar Godaddy om vervolgens alle email adressen aan het Family abonnement te hangen. De kosten van "goedkope" Linux hosting lopen elk jaar belachelijk veel op (vandaar mijn overstap naar Synology), maar voor dat geld heb ik liever een MS oplossing!
Nog een andere vraag: heb je ook 6 verschillende/aparte Microsoft accounts nodig voor 6 users of is daar een andere oplossing/truuk voor? Heb namelijk geen zin om voor ieder pietje@mijndomein.nl adres ook nog een Microsoft email adres aan te maken/aan te houden, want dat vergt weer een hoop administratieve rompslomp (passwords, (tweetraps) authenticatie- en recovery-methodes/adressen/telefoonnummers etc. aanmaken en onthouden), waar ik geen zin in heb.

[ Voor 54% gewijzigd door soedesh op 31-12-2021 19:06 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Pagina: 1