Computer start 's morgens niet op?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Het probleem is het volgende, laatst heb ik mijn Diamond Viper 770 vervangen door een CardExpert Geforce 2 MX en tegelijktijd het geheugen van de PC uitbereid van 192 naar 256 Mb....

(Abit BH6, Celeron 400)

De eerste dagen leek het goed te gaan, maar nu start de computer 's morgens niet meer goed op. Hij start wel windows op, maar meer dan een muiscursor krijg ik niet, hij stop meteen na het initialiseren van het windows scherm...

Als ik de computer dan een aantal keer aan/uit zet, lukt het uiteindelijk wel en daarna kan ik hem gewoon opnieuw opstarten zonder problemen.... Tot de volgende morgen dan, wanneer het probleem weer terug is...

Het lijkt er op dat ie eerst 'warm' of zo moet worden...
(maar alle hardware lijkt het gewoon goed te doen....)

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Dit probleem had ik vanmorgen ook voor de eerste keer.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem met w2k gehad. Iedere keer als ik de computer aanzette kwam ie tot het blauwe scherm waar je normaal moet inloggen en dan bleef ie hangen. Ik moest dus eerst resetten en dan deed ie het wel :(
Ik heb er nooit een oplossing voor kunnen vinden (zelfs opnieuw installeren hielp niet) todat ik een nieuwe harddisk in mijn computer zette. Het probleem heeft zich sindsdien nooit meer voorgedaan. Ik blijf het wel vreemd vinden :?

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 15:07
Ik heb toevallig hetzelfde probleem, eigelijk zonder verder aanwijsbare oorzaken.
Soms start ie wel goed op en andere keren moet ik hem een paar keer opnieuw opstarten en dan doet hij het wel weer.
Ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met de stroom van je Mobo helemaal uitzetten dus met het knopje achter op de pckast, als ik dat wel doe 's Avonds dan heb ik er meestal geen last van en laat ik de spanning erop staan dan heb ik het wel weer regelmatig.
Ik weet het verder ook niet wat te doen.........

PS bij mij is dit onstaan nadat ik een tweede harde schijf had geinstalleerd, maar heb deze inmiddels ook weer verwijderd...........

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

@r!k

It is I, Leclerq

Heb je agp fast-write aanstaan in je bios?

Zo ja probeer die uit te zetten, dat werkte bij mij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Gamb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Ik heb ook al zo een probleem gehad. Dit was wel met elkee windows versie die ik probeerde. Ik starte de PC op en juist voor het laden van de desktop bleef hij hangen. Wanneer ik dan op reset duwde dan starte hij wel normaal op. Maar wanneer ik de PC dan volledig uitzet en daarna weer opzet dan begon het weer op nieuw. Ik kon enkel normaal opstarten als ik na de eerste boot op reset duwde.

Dit probleem werd bij mij veroorzaakt door mijn videokaart. Ze was blijkbaar kapot :)
Binnengedaan in de winkel en een nieuwe gekregen.
Probleem opgelost.

Verwijderd

DONT U LOVE MICROSOFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Ik heb heb robleem eereder gezien,
inderdaad je video kaart die moet "opwarmen"
of ruilen, of in de boot menu een vertraging van 30 sec zetten.
of veel simpeler, niet uitzetten

1+1+1 = 1

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Hemeurige Pc's hebben jullie zeg :)

Geen idee can't help here !

• Cpt.Morgan
Op woensdag 22 augustus 2001 10:31 schreef Joto het volgende:
Ik heb heb robleem eereder gezien,
inderdaad je video kaart die moet "opwarmen"
of ruilen, of in de boot menu een vertraging van 30 sec zetten.
of veel simpeler, niet uitzetten
Heb je dit met dezelfde videokaart gezien? Of met een andere?

Bovendien heb ik wel beeld tijdens het opstarten, maar zodra hij in windows naar 800x600x16 schakelt gaat het mis... Kan dat wel als de videokaart problemen geeft?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[flauw]
's morgens? geef je hem wel genoeg koffie :?
[/flauw]

[serieus]
Welke PSU gebruik je?
Misschien dattie beetje te weinig vermogen levert of een beetje gaar is.
[/serieus]

• Cpt.Morgan
Op woensdag 22 augustus 2001 10:50 schreef BalusC het volgende:
Welke PSU gebruik je?
Misschien dattie beetje te weinig vermogen levert of een beetje gaar is.
Voeding is gloednieuw, 235 Watt....

In de computer zitten: 2 HD's, CD-ROM, CD-burner, diskdrive...

Zou toch moeten kunnen? Bovendien gaat het pas in Win98 mis, dus dat lijkt toch niet op een PSU probleem?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ff voorgloeien ( een dieseltje he ) :o :o

nee kan aan je vid kaart liggen

probeer eens een andere PSU

Verwijderd

Start ie wel door in "safe mode"? Zet het geheugen terug naar je orginele 192Mb ram.Zorg dat je in ieder geval de laatste drivers hebt voor je kaart.

• Cpt.Morgan
Ik zal de volgende dingen eens proberen:

- de originele videodrivers installeren (nu staan de detonator3 drivers er op)
- kijken of ie wel doorstart in Safe Mode
- mbv logbestand kijken waar Windows er precies mee stopt
- geheugen terugzetten naar 192 Mb....
- evt andere PSU proberen (maar die deed het gewoon goed, dus ik denk niet dat het dat is..)

Probleem is wel dat ik maar 1x per dag kan testen :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm, ik heb het zelfde probleem zo'n beetje.
Lees W2k start niet op bij koude start maar eens.
Tis iig uitermate irritant, en verdenk mijn IBM schijf.
Deze is vorige week dood verklaard door Diamon.

And The Only One

• Cpt.Morgan
Hmm... okay toen ik vanavond thuis kwam bleek het probleem zich niet alleen meer 's avonds voor te doen :( ....

Ik heb het gelijk maar drastisch aangepakt: FORMAT C:

Maar: na een avondje programmas en drivers installeren draait de pc nu weer als een zonnetje :)

Iedereen bedankt voor de tips....

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm... volgens mij is een geforce op een 235Watt voeding überhaupt een erg slecht idee, 300 was beter geweest..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Cpt.Morgan
Waarom? Trek die zoveel stroom dan? Dat snap ik niet helemaal... de Geforce haalt al zijn stroom uit het AGP slot, en dat is toch altijd dezelfde spanning die daar op staat?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:13
Ik heb dat probleem ook gehad :D
En heb het ook opgelost, maar hoe weet ik niet meer, het is al weer een jaar geleden, op een andere (kut) comp.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Op woensdag 22 augustus 2001 22:40 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Waarom? Trek die zoveel stroom dan? Dat snap ik niet helemaal... de Geforce haalt al zijn stroom uit het AGP slot, en dat is toch altijd dezelfde spanning die daar op staat?
nou ik weet niet hoe t met de GF2mx zit, maar een GF1 kan je echt beter niet proberen met 230Watt!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
Haha, dit doet mij denken aan vroeger..
Toen had ik zo'n 286, en de enige manier om die te laten opstarten is door eerst de powerschakelaar om te zetten, wachten op het 'piepje', om vervolgens de resetknop in te drukken. Vanaf dán werkte 'ie. :)
Ach, je raakte er aan gewend..

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 00:04 schreef dadj het volgende:

[..]

nou ik weet niet hoe t met de GF2mx zit, maar een GF1 kan je echt beter niet proberen met 230Watt!
230W is meer dan genoeg voor GF1, heb er zelf een V6800 in een K6-2 500 systeempje zitten.
Probleem was alleen dat de Spanningsregelaar nog wel eens wil verschillen, zat dus eerst een fixed in. Oudere revisie bordje erin en alles werkte weer prima

• Laurent
  • Niet online
Ik had een PIII 500, Asus p2b en een GeForce 2 MX via een 200WATT voedinkje lopen. Werkte prima hoor, dus minimaal 300 watt ofzo is onzin.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 22 augustus 2001 22:40 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Die stroom komt dus op het moederbord via de ATX connector uit de PSU.
Op donderdag 23 augustus 2001 07:04 schreef Aikeleer het volgende:
Ik had een PIII 500, Asus p2b en een GeForce 2 MX via een 200WATT voedinkje lopen. Werkte prima hoor, dus minimaal 300 watt ofzo is onzin.
Dat kan inderdaad ook. Het hangt er voornamelijk er van af hoeveel ampere de PSU via een bepaald voltage door laat lopen (ampere = watt/volt). Vergelijk de volgende 300W PSU:

Enermax EG301P-VB
AOpen FSP300-60BT

De specificaties staan onderaan en je kunt zien dat de Enermax maximaal 28A doorlaat als de 3,3V dat vereist. De AOpen gaat maar tot 16A. Dat is wel een groot verschil!

• Cpt.Morgan
Op donderdag 23 augustus 2001 08:00 schreef BalusC het volgende:

[..]

Die stroom komt dus op het moederbord via de ATX connector uit de PSU.
[..]
Dat snap ik ook wel: ik bedoel dat er voor een AGP slot wel redelijk strakke specificaties zullen zijn wat daar aan stroom door heen kan lopen.... en dat volgens mij dus eerder harddisk e.d. voor problemen met de stroomvoorziening zullen zorgen...

Maar samengevat dus voor Geforce + 235W voeding: als het werkt, dan werkt het en het hoeft helemaal geen problemen op te leveren...

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:27
Op woensdag 22 augustus 2001 13:00 schreef Diamon het volgende:
Mmmmmmmm, ik heb het zelfde probleem zo'n beetje.
Lees W2k start niet op bij koude start maar eens.
Tis iig uitermate irritant, en verdenk mijn IBM schijf.
Deze is vorige week dood verklaard door Diamon.
Bij mij ook gebeurd. Eerst soms niet lekker opstarten, dan vrijwel nooit meer in 1 keer opstarten, vervolgens nooit meer opstarten... harde schijf kapot.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, maar mijn IBM was niet de bootschijf.
Deze vertrouwde ik 2 maanden geleden al niet meer.
Toen begonnen de eerste Schrappie, Schrappie geluiden al.

Maar denk wel dat het dood gaan van mijn IBM, mede de oorzaak is van dit probleem.

And The Only One

Pagina: 1