Toon posts:

Krachtige laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ETalker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoi allemaal

Mijn Dell XPS 9550 15 inch met 4K scherm uit 2016 heeft helaas de geest gegeven. Zo te zien is het moederbord stuk en kan deze niet meer hersteld worden door de lokale computer shops in mijn buurt. Het zou gaan om een kapotte bios terwijl de andere onderdelen van mijn laptop wel nog werken.

Heel jammer want ik was lang een vrij tevreden gebruiker van deze laptop met zijn mooie scherm, i7-6700HQ Quad Core processor, NVIDIA® GeForce® GTX 960M met 2 GB GDDR5, 16 GB Dual Channel DDR4 2.133 MHz (8 GB x2) geheugen en 512 GB PCIE Solid State-harde schijf. Indien ik onderdelen van deze laptop nog zou kunnen recupereren (bv voor extra opslag of RAM geheugen) in mijn toekomstige laptop zou dat zeker een pluspunt zijn.

Maar het is dus tijd voor wat nieuws. In lijn met de forumregels leg ik even uit wat ik graag wil doen met de laptop:
  • Windows besturingssysteem voor alledaags gebruik (office, internetten, …)
  • Videobewerking met programma zoals Power Director (4K beelden, H.265, …)
  • Occasional gaming (vooral RTS games met veel units on screen zijn mijn favorieten, of een keer Skyrim bijvoorbeeld), hoeft niet op hele hoge settings te zijn maar het mag er wel een beetje deftig uit zien desondanks
Budget:
Dat vind ik een lastige. Zelf denk ik ergens tussen de €1,000 en €1,500 maar ik weet niet wat ik mag verwachten voor dat budget. Belangrijkste is dat de laptop minimaal 5 jaar goed mee zou moeten kunnen. En ik wil zeker geen stap terug moeten zetten tov mijn oude laptop.

Mobiliteit:
De laptop wordt vooral thuis gebruikt maar desondanks zoek ik een wat handige formaat dat niet al te zwaar is. Ik kom zoals gezegd van een vrij lichte (ultrabook?) laptop en vond dat wel prettig. Als hij iets zwaarder en groter is vind ik niet erg maar ik wil ook niet overdrijven.

Merk:
Ik heb op zich geen voorkeuren voor een bepaald merk maar wil Dell omwille van slechte service ervaringen de afgelopen jaren deze keer wel links laten liggen.

Alvast bedankt voor jullie input. :)

Alle reacties

• ETalker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2022
niemand een gouden tip voor mij? :-)

zelf ben ik bij de Lenovo Legion 5 Pro uitgekomen nu. Deze hebben t.e.m. morgen nog een flinke korting dus mogelijk zal het deze worden.

[Voor 66% gewijzigd door ETalker op 02-01-2022 23:28]

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:50
In de pricewatch met alle filters niets te vinden?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee