Pre installed Raspberry pi OS met menu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Een tijd geleden kwam ik uit op een website waar je pre-build Raspberry PI OS'sen kon downloaden.
Wanneer je klaar was met de initiële setup / installatie kon je relatief envoudig "bouwstenen" aan je OS toevoegen zoals domoticz, mqtt broker, kodi etc etc. Deze kon je via een menu toevoegen en verwijderen

Ik ben totaal kwijt welke website met images dit ook weer was, in de hoop dat jullie mij de juiste kant op schoppen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen idee waar dit vandaankomt, ik ken wel het bouwen van images adhv. raspbian met bepaalde zaken (zoals met RatOS/V-CoreOS voor Klipper printers is gedaan), maar uiteindelijk is er niet "één" OS, maar is een OS slechts de basis waar dan weer packages op komen, uiteindelijk kan je diverse OS-basissen gebruiken, ook Windows 11 is mogelijk:

https://www.tomshardware....l-windows-11-raspberry-pi

(maar los van de Windows IOT editie, waar je ook het nut van kunt gaan betwijfelen als je bedenkt hoeveel MS spul native op Linux werkt, waarom zou je?).

Het "raspberry Pi OS" is feitelijk een aangepaste Debian variant, maar er kan zó veel meer op een Pi, ook FreeBSD (https://wiki.freebsd.org/arm/Raspberry%20Pi) is érg leuk.

Ik denk dat je het beste je eens kan bedenken welke OS-basis je wilt, en daar dan een deploy/post-install setup van kan bouwen, met iets als https://github.com/guysoft/CustomPiOS -- daar is o.a. RatOS ook mee gebouwd om een ideale 3D-printer firmware in te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Dank voor je antwoord maar nee...
Wat ik er nog van weet is dat het een vooral zwarte pagina was, met gele accenten als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:55
Wat ik niet helemaal goed begrijp is of het gaat om images met pre installed software, of een customized PiOS met een package manager?

Want je hebt het over na de setup kan je de packages installeren, maar ook weer over een site met imagesz
Bedoel je niet wellicht "Synaptic GUI" of NOOBS?

[ Voor 16% gewijzigd door Christoxz op 29-12-2021 13:20 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Christoxz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:16:
Wat ik niet helemaal goed begrijp is of het gaat om images met pre installed software, of een customized PiOS met een package manager?

Want je hebt het over na de setup kan je de packages installeren, maar ook weer over een site met imagesz
Bedoel je niet wellicht "Synaptic GUI" of NOOBS?
Denk wat jij op het laatst zegt dat dat het dichts in de buurt komt, er zit dan een schil overheen waarin je packages kan aan en uit vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 08:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
Nee, ook niet, zo frustrerend dit, heb al mijn mailboxen al na gelopen, mijn eigen whatsapp 'groepje' nagezien... kan de url nergens vinden!
Pagina: 1