offtopic:
Ik weet niet of dit geheel het juiste forum is, of dat SF beter past, maar kijkend naar andere/vergelijkbare topics over matrassen/bedden vond ik BK beter passen. Mocht ie elders thuishoren, schop 'm gerust die kant op.
Ik weet niet of dit geheel het juiste forum is, of dat SF beter past, maar kijkend naar andere/vergelijkbare topics over matrassen/bedden vond ik BK beter passen. Mocht ie elders thuishoren, schop 'm gerust die kant op.
Mijn vraag
Ik zoek een werkbare oplossing voor tussen mijn matras en matrastopper om deze laatste plaatselijk harder/steviger te maken.Edit
Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, ik zoek geen adviezen m.b.t. vervangen van matras, bed of iets dergelijks. Het bed wat nu staat is nog verre van op, heeft voor mijn portemonnee genoeg geld gekost dus dat wordt niet vervangen.
Het advies voor het werken aan core stability ga ik oppakken, echter dat zal niet op korte termijn soelaas bieden verwacht ik.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kartonnen doos, werkt tijdelijk maar gaat stuk.Houten plaat, maar dit is wel heel erg hard, daarnaast weet ik niet of dit goed is voor het bed op de langere termijn (schuur-/slijtageplekken)
Afmetingen van de houten plaat die ik nu gebruik weet ik niet precies, ga ik vanmiddag even nameten. Gaat erom dat ie vanaf ongeveer heuphoogte tot het voeteneind gaat en iets minder dan een bedhelft inneemt. Ik schat even in, 1m lengte, 80cm breedte. De gewenste oplossing mag wat kleiner zijn dan dit.
Wat ik eventueel overweeg:
Tapijtbeschermer die onder bureaustoel past.
Het lange, uitgebreide verhaal:
Hi all,Ik heb een issue. Ik ben een lastige slaper, dat wist ik al, maar mijn lijf werkt hierin ook niet mee. Ik heb al heel snel last van mijn rug. Ik heb dik 2.5 jaar terug een bed gekocht, met hardste matras, en o.a. voor het makkelijk opmaken en omdat het mooier staat een topper. Deze topper is niet super zacht of iets, en die topper gaan we ook zeker niet lozen in de hoop dat ik van mijn probleem af kom.
Ik krijg dus erg snel last van mijn rug. Ik ben een lange jongen (loopt richting de 2m), wat aan de zwaardere kant voor mijn lengte (niet dik, dat ligt gevoelig

Nu heb ik een voor mij semi-werkbare oplossing gevonden, maar deze is vooralsnog verre van ideaal, ook voor mijn partner. Ik heb onder een deel van de topper een stuk resthout/plaat gelegd om het bed voor mij harder te maken, omdat ik gewoon gek werd van de korte nachten. Ter beeldvorming, mijn wekker staat al vroeg, maar ik werd vaak enkele uren voor mijn wekker wakker van ondraaglijke pijn in mijn rug.
De door mij gevonden oplossing is dus een stuk resthout onder de topper (vanaf iets boven heuphoogte tot het voeteneind), waardoor deze zo hard is dat het is alsof ik op de grond lig met een dekbed onder me. Het is niet uiterst comfortabel, maar het is zeer werkbaar voor mij.
In het verleden heb ik een grote kartonnen doos eronder gehad, dat geeft iets meer mee, en op termijn wat meer tot ie scheurt, dus dat vond ik niet een werkbare oplossing. Deze houten plaat is me weer te stijf... daarnaast weet ik niet of dit goed is voor het bed op de langere termijn (schuur-/slijtageplekken). Heeft iemand hier nog goede ideeën wat zou kunnen werken?
Zelf zat ik te denken aan eventueel zo'n kunststof mat voor onder je bureaustoel welke je op tapijt kan leggen, maar ik weet niet hoe flexibel of stug deze dingen zijn, en even naar de winkel zit er de komende weken nog niet in om dat te testen. Ook vermoed ik dat er aan de onderzijde puntjes zitten om de plaat op zijn plek te houden. Ik ben bang dat dat het matras op de langere termijn gaat beschadigen. Dit zou ik eraf kunnen schuren, maar ik hoop dat iemand hier een betere optie weet, en voor mij de oplossing heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door PeacekeeperNL op 29-12-2021 12:13 . Reden: Gewenste richting van het topic bijsturen ]
Mijn reviews al gezien?