Toon posts:

Laptop dat eigenlijk niets hoeft te kunnen, 500E Max

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-03 11:21
Wat ga je met je laptop doen?
Ik niet, is voor kennissen.
Ik ben op zoek naar een laptop dat eigenlijk niets hoeft te kunnen. Het allerzwaarste wat gedaan zal worden is office, en dan houdt het op. Oh ja,en zo nu en dan een fotoboek samenstellen.
Laptop die ze nu hebben is stokoud, je kan letterlijk (nee, echt letterlijk!) koffiezetten in de tijd dat dat ding opstart. hoogste tijd voor een vervanger.
Welke GPU erin zit, maakt niets uit er zal niet mee gegamed worden, zelfs niet een potje patience.

Wat is je budget?
500 Euro, hoe minder hoe beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ding zal voornamelijk thuis gebruikt worden. goedkopere optie is een PCtje, alleen dat willen ze niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, gewoon de Betere Merken.

Nou ben ik niet zo heel thuis in laptop processoren. Want waar het mij omgaat, is dat het ding minstens 4 à 5 jaar weer meegaat. Nu verwacht ik dat wel, gezien de huidige CPUtjes best lang relevant blijven. In een PC....
Hoe zit dat in een laptop?

ik heb ff wat filters in de PW gezet, en vind best aardige apparaten. 1080p, SSDtje, 8 GB ram. 15.6 scherm. en dat laatste omdat je er dan een nummeriek deel er bij hebt, wat in de officetaken wel erg handig is. En de CPUtjes lopen uiteen van een pentium tot een AMD Ryzen 5.

https://tweakers.net/lapt...U8dmYZ381yyVK2uUrGolzX9QM

tsja...

zitten wel leuke tussen, zoals deze; pricewatch: Acer Extensa 15 EX215-31-P5VY mooi strak zwart.

een duurdere variant heeft dan een i3 erin zitten. is dat de meerprijs waard? gelet op het feit dat het niets hoeft te kunnen is een i3 algauw overkill.
gelet op het feit dat het een tijdje mee moet gaan, zal een pentium wellicht net te licht zijn?

wie o wie kan mij ff helpen?

Alle reacties

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:21
Chromebook overwogen? Office 365 en gaan.

[Voor 32% gewijzigd door GermanPivo op 29-12-2021 11:11]

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Lednov
Das snel!
Ja, was een optie, alleen met de filters valt die buiten de boot. Waarschijnlijk door dat de opslag met 128GB maximaal in de ChromeBook, te klein is. ik heb de filter op minimaal 250GB gezet. Nu snap ik dat voor het OS in een Chromebook wellicht minder relevant is, Alleen de prijs van een 'echte' laptop is niet eens heel veel duurder, zie ik meerwaarde niet meer. (die acer is zelfs goedkoper...)

Of zie ik andere voordelen over het hoofd?

Daar analoog aan, heb ik ook zitten kijken naar een refurbished model. Alleen die mensen geven aan liever geen gedoe te willen met eventuele garantie en dergelijke.

[Voor 3% gewijzigd door Lednov op 29-12-2021 11:28]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05
Als de eisen niet hoog zijn kan je ook nog overwegen om een SSD in de oude laptop te schroeven. Dan ben je voor minder dan 50 euro helemaal klaar. Opstarten is dan opeens weer < 10 seconden, zelfs op een bejaarde laptop.

• DDX
Ik zou toch naar een refurbished model kijken, latitude uit je linkje bijvoorbeeld.
Kunnen vaak ook met jaar garantie oid verkocht worden.
Zoals de Latitude E5570 uit je link.

Degelijke laptops in vergelijking met nieuwe budget laptop die vaak wat meer plastic is/vraag is hoe lang scharnieren meegaan ed.

Alleen even kijken naar geheugen, 8gb is voor nu prima maar mogelijk over paar jaar erg minimaal.
Dus laptop waar je geheugen kan uitbreiden is wel handig. (kan bij de e5570)

[Voor 22% gewijzigd door DDX op 29-12-2021 11:33]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Palthe

Moet het nieuw zijn? Op MP staan er tig heel leuke laptops, veel rond die prijs en veelal nog goedkoper.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 23:44
waarom is een 128 GB SSD te klein, als ze er niets mee doen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom inderdaad minstens 250GB opslag? Als je een Office-licentie hebt en je gebruikt het alleen voor af en toe een normaal briefje of een Excel-kladje, kan dat ook "in de cloud" en kan je dat pakket dus al weghouden van de lokale opslag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Lednov
upje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:28:
Als de eisen niet hoog zijn kan je ook nog overwegen om een SSD in de oude laptop te schroeven. Dan ben je voor minder dan 50 euro helemaal klaar. Opstarten is dan opeens weer < 10 seconden, zelfs op een bejaarde laptop.
Dat was de eerste overweging inderdaad. alleen dit ding is écht stokoud. is nieuw aangeschaft in 2009/2010. Wellicht dat ik dat als nog doe, zodat hun zoontje er wat mee kan spelen. Linux zal er op moeten, want win10 is niet vooruit te branden. Een SSDtje zal wel wat verschil maken, alleen of het zo veel verschil maakt...?
DDX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:32:
Ik zou toch naar een refurbished model kijken, latitude uit je linkje bijvoorbeeld.
Kunnen vaak ook met jaar garantie oid verkocht worden.
Zoals de Latitude E5570 uit je link.

Degelijke laptops in vergelijking met nieuwe budget laptop die vaak wat meer plastic is/vraag is hoe lang scharnieren meegaan ed.

Alleen even kijken naar geheugen, 8gb is voor nu prima maar mogelijk over paar jaar erg minimaal.
Dus laptop waar je geheugen kan uitbreiden is wel handig. (kan bij de e5570)
Ja, ik ben voor refurbished, alleen die mensen zelf geven aan dat liever niet te willen. Huiverig voor garantie perikelen. Die latitude is inderdaad leuk, en twee drie dagen terug stond het VOL met leuke refurbished laptops... Had ik er eentje zelf nodig gehad, dan had ik er een voor mijzelf besteld. Maar goed... ik kreeg ze niet overtuigd.

Daarom nu ook 8GB ram als minimaal, met hun vereisten dat echt al bijzonder veel te noemen. 4GB zou ook al zat zijn geweest, ware niet dat Win10 wat hongerig is gewordern over de jaren...
Over RAM gesproken, van de week eens kijken wat er nu inzit, want dat kan nooit veel zijn....
Palthe schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:34:
Moet het nieuw zijn? Op MP staan er tig heel leuke laptops, veel rond die prijs en veelal nog goedkoper.
Refurbished vinden ze al 'eng', dus laat staan tweedehands...
107mb schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:37:
waarom is een 128 GB SSD te klein, als ze er niets mee doen?
en
MAX3400 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:43:
Waarom inderdaad minstens 250GB opslag? Als je een Office-licentie hebt en je gebruikt het alleen voor af en toe een normaal briefje of een Excel-kladje, kan dat ook "in de cloud" en kan je dat pakket dus al weghouden van de lokale opslag.
Ja, wellicht is dat mijn tweakerreflex... "128 is toch veels te weinig...". Punt ter overweging!

• DDX
Lednov schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:47:
[...]
Ja, ik ben voor refurbished, alleen die mensen zelf geven aan dat liever niet te willen. Huiverig voor garantie perikelen.
Garantie perikelen ga je juist krijgen met goedkopere latops die je dan mag opsturen en weken kwijt bent omdat vervangend onderdeel niet leverbaar is.
Maargoed hun keus natuurlijk.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Lednov
Nou, of 128 wel of niet genoeg is, is academisch geworden. Als ik filter op 120 GB instel, komen er slechts twee modellen bij. Beide Chromebooks, en beide niet zo heel goedkoop. Eentje (deze) is zelfs duurder dan andere 'echte' laptops. Voor het geld hoef je het dus niet te doen, zo een Chromebook.

Die eerder aangehaalde Extenza valt af, daar zit geen Win10op, maar Endless OS... Geen idee wat dat is, nog nooit van gehoord.

De vraag of dan een pentium wel voldoende is, is daarme ook academisch van aard. Want, buten Chromebook na, was dat de enige pentium processor. rest allemaal I3 of RyZen 3.

Nou, dan maar een leuk modelletje uitzoeken!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:06
Deze HP 15s-eq1203nd misschien?

• Lednov
@LievenD Vast wel, alleen nergens leverbaar :)
Je zit warm, dat dan weer wel. Het is deze geworden. pricewatch: HP 15s-eq2545nd

Aan Allen, dank voor de feedback en inzichten!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee