Beste Tweakers,
ik ben niet helemaal tevreden over de warmteafgifte van mijn vloerverwarming:
Context:
90m2 vloerverwarming
10 groepen
Cementdekvloer 7 cm + egaline + PVC
Hoh 10cm, 16mm buizen.
22mm aanvoer. (de aanvoerbuizen lopen door de vloer en voelen warm.)
HR ketel : 65 graden aanvoer temp.
Thermostaat op de verdeler 40 graden.
Vloer wordt niet warmer dan een graad of 18 via de infrarood thermometer.
De onderste balk heeft een temp van 25 en de bovensten een temp van 23.
Nu vraag ik mij af of er wel voldoende flow door de vloer gaat; de flow meters staan namelijk allemaal op 0.
Als ik met de thermometer de buitenkant van de witte buizen meet zie ik wel twee graden verschillen tussen de bovenste buizen die in de bovenste balk eindigen en de onderste.
De pomp valt ook te horen en te voelen, deze zou nog een standje harder kunnen. 1 naar 2
Maar moet ik daarvoor eerst de verdeler thermostaat temp weer terugschroeven om vervolgens dan de pomp harder te zetten?
Nu lees ik veel over de delta T -> Is dat dan aanvoer 65 - 40 (afgelezen van de analoge meter op de verdeler)
Of is het dezelfde 40 graden van de verdeler thermostaat, omdat er geen flow is?
Hopelijk heb ik het probleem enigszins duidelijk gemaakt, en kunnen jullie wat advies geven.
Alvast bedankt!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8LYyiNrLwjQld7x8gZlsCkvS.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jjSHqwnObHlv5CYisi1MSiWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLstPzAkc6Qjs4WdgkbIW4Qa.jpg?f=fotoalbum_large)
ik ben niet helemaal tevreden over de warmteafgifte van mijn vloerverwarming:
Context:
90m2 vloerverwarming
10 groepen
Cementdekvloer 7 cm + egaline + PVC
Hoh 10cm, 16mm buizen.
22mm aanvoer. (de aanvoerbuizen lopen door de vloer en voelen warm.)
HR ketel : 65 graden aanvoer temp.
Thermostaat op de verdeler 40 graden.
Vloer wordt niet warmer dan een graad of 18 via de infrarood thermometer.
De onderste balk heeft een temp van 25 en de bovensten een temp van 23.
Nu vraag ik mij af of er wel voldoende flow door de vloer gaat; de flow meters staan namelijk allemaal op 0.
Als ik met de thermometer de buitenkant van de witte buizen meet zie ik wel twee graden verschillen tussen de bovenste buizen die in de bovenste balk eindigen en de onderste.
De pomp valt ook te horen en te voelen, deze zou nog een standje harder kunnen. 1 naar 2
Maar moet ik daarvoor eerst de verdeler thermostaat temp weer terugschroeven om vervolgens dan de pomp harder te zetten?
Nu lees ik veel over de delta T -> Is dat dan aanvoer 65 - 40 (afgelezen van de analoge meter op de verdeler)
Hopelijk heb ik het probleem enigszins duidelijk gemaakt, en kunnen jullie wat advies geven.
Alvast bedankt!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8LYyiNrLwjQld7x8gZlsCkvS.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jjSHqwnObHlv5CYisi1MSiWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WLstPzAkc6Qjs4WdgkbIW4Qa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Victorius737 op 29-12-2021 10:16 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zuq8dcP864Cy6xGTAp02h9JZ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BIrWqbqJG91pypuAv3FhSJHk.jpg?f=fotoalbum_large)