Toon posts:

Welke partij is goed in kabeltrekken en waar vind je deze?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views

Vraag

• 1337or7331
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-01-2022
Mijn vraag: Welke partij is goed in kabeltrekken en waar vind je deze?
Mijn thuissituatie gaat veranderen en zal ik naar een andere kamer verhuizen waar geen internetkabel binnenkomt.

Voorgaande ervaring met bijv. Kpn welke ook een thuisinstallatiedienst/service heeft is niet al te best, vandaar dat ik nog voorzichtiger ben (KPN zat maar wat te boren in de vloer en ging duidelijk voor de snelle oplossing ipv de nette, uiteindelijk is het ze niet eens gelukt)

Verder de "setup":

Er komt een kabel de kamer in welke geen nut heeft (geen idee wat het doel is van deze kabel, het is zeker geen cat/utp kabel), wellicht dat er middels deze kabel een nieuwe kabel getrokken kan worden/vervangen?

Door wat te googlen kom je een aantal partijen tegen en wat "plaats-een-opdracht" websites waar ik geen goede manier heb om te verifieren of deze deugen. (zie bijv; https://www.kabelstrekken.nl)

Heeft er toevallig een tweaker (directe) ervaring met een partij die alles netjes kan doen? Hierbij beeld ik mij in dat er kabels door de grond/muren zullen gaan (zoals de huidige electra kabels?).

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veel algemener kan je het bijna niet schetsen? Er moet een kabel een kamer in maar er is een kabel zonder doel en kan die vervangen worden?

Ik denk dat het zinvol is om eerst te weten over welke afstanden we het hebben, waar "de hoofdaansluiting" zit en dus of je UTP of COAX moet laten trekken; "internetkabel" bestaat namelijk niet. En wat voor materialen / muren / vloeren / etc je hebt. En allicht ter overweging, wat vind jij "netjes"; de ene persoon vindt het voldoende om met een paar krammen de kabel langs de plint te leggen, de andere persoon wil het graag netjes achter het stucwerk zitten en vanzelfsprekend zitten daar andere kostenplaatjes aan.

Werkspot is soms ook een interessante optie maar ook hier zal je echt moeten aankomen met een gedegen verhaaltje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-12-2022
En zelf doen, samen met een maatje, tegen een paar biertjes, etentje (alst weer mag) oid?
Een trekveer kost niet veel, kabel van ruim de juiste lengte kopen en paar uurtjes bezig zijn. Eventueel lubricant van 3M voor het makkelijk doorvoeren...

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Een beetje 1337 tweaker doet dit zelf!
Komop :) soms begint het een beetje het viva forum te worden hier…

CISSP! Drop your encryption keys!

• Hendrickz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-03 21:57
Neal schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:24:
En zelf doen, samen met een maatje, tegen een paar biertjes, etentje (alst weer mag) oid?
Een trekveer kost niet veel, kabel van ruim de juiste lengte kopen en paar uurtjes bezig zijn. Eventueel lubricant van 3M voor het makkelijk doorvoeren...
Als je het zelf doet mag je ook een trekkoussie kopen. Zo denk ik tenminste; zelfdoen is altijd mooie tools mogen kopen :D

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:44
Guidion doet naast installtie voor een hoop internet providers dit ook gewoon op uur basis.

Kwaiteit kan dan ook wisselend zijn want het zijn volgens mij gewoon zzp’ers die zich aansluiten bij het netwerk van guidion. Maar neem aan dat je dan in ieder geval garantie hebt.
Over het algemeen zijn het electriciens die dit soort werk uitvoeren.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20
Elektriciën oftewel een elektrotechnisch installateur bellen :*) .

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou gewoon een lokale installateur vragen en gewoon op basis van uurtje factuurtje zodat ze het netjes maken. Anders krijg je offerte en een quick fix. Wel gewoon eerst natuurlijk xijn uurprijs vragen en wat het materiaal kost. Vraag vooral wat hij als slimste en netste route ziet. (handige jongens leggen hem door de spouwmuur).

[Voor 18% gewijzigd door Frogmen op 29-12-2021 13:59]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Edo 74
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 18-03 09:49
knip.

Slotje

[Voor 92% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2023 19:32]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee