Toon posts:

Upgrade huidige systeem of volledig nieuw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeltek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi allen,

Ik merk dat mijn huidige systeem bepaalde spellen niet meer vloeiend kan draaien. Daarom heb ik besloten om mij te oriënteren op een nieuwe PC of een eventuele upgrade indien mogelijk gezien de huidige prijzen van de componenten tegenwoordig. Ik hoop dat dit het goede sub-forum hiervoor is

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel voornamelijk Asetto Corsa, Counter strike global offensive, league of legends maar de hoofdreden voor deze upgrade zal Il-2 Sturmovik Battle of Stalinggrad zijn (vliegtuig simulator). Ook speel ik Dirt Rally en die loopt ook niet bepaald vloeiend.
Daarnaast edit ik af en toe wat beelden van mijn Gopro

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorlopig budget is rond de 1000 a 1200 euro voor een heel systeem, of rond de 500,- voor een upgrade van een aantal componenten. Echter mocht ik met enkel een cpu/moederbord upgrade wat tijdwinst behalen dan overweeg ik met wachten van het kopen van een nieuwe gpu gezien de extreem hoge prijzen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn nieuwe PC moet de nieuwste games vloeiend en op Ultra settings kunnen draaien.
Huidige spellen die ik speel zijn:
IL2 sturmovik BOS/BOM/Bodemplatte
Dirt Rally
WRC 10

Ga je overklokken?
Overklokken ga ik niet doen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb mijn huidige systeem 10 jaar geleden ongeveer gekocht en 7 jaar geleden een SSD en een nieuwe videokaart geplaatst. Verder zit ik niet echt meer in de materie behalve dat ik weet dat GPU's extreem duur zijn op het moment. Echter wacht ik al een tijdje en sinds ik verder wil met mijn flight sim/race sim hobby tijdens deze saaie tijd ben ik toe aan een upgrade. Ik heb wat gelezen over dat het sturmovik spel nogal wat CPU neemt en deze is bij mij sterk verouderd.
Wat ik verwacht is een realistisch advies qua keuze wat voor de toekomst weer een tijdje mee kan en wat slim is om te houden qua componenten.

Paar punten om in overweging te houden
Op het moment speel ik op een tv scherm:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesSony Bravia KDL-40R480B Zwart€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-
Maar ik overweeg in de toekomst over te stappen op een hoger refresh rate scherm.
• Ik heb ik voorlopig geen ambities om met VR te spelen of extreem hoge fps, 60fps 1080p op max settings is voorlopig prima
• Ik ben eventueel geïnteresseerd om tweedehands een gpu op de kop te tikken als dit aantrekkelijk is om het systeem compleet te maken maar wel betaalbaar
• Ook loopt mijn systeem nog op windows 7 ultimate 64 bit, ik heb een business serial die ik altijd kan hergebruiken maar ik neem aan dat ik ook dit beter kan upgraden. (zo ja welke versie is het goedkoopst en makkelijk te herinstalleren bij een verversing van mijn systeem)
[/list

Mijn Huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7 870 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI P55A-GD65€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon HD 7950 3GB Boost GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master Gladiator 600€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internKingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II 520W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:11
Hier valt niet veel meer aan te upgraden, ik zou eens kijken naar
Desktop Best Buy Guide - November 2021 - Systeem voor 1080p/60fps-gaming, of wacht tot zaterdag, dan verschijnt de nieuwe editie, daar wordt een budget gaming systeem verwacht, zie dit topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee