Toon posts:

Vloerverwarming verdeler vraag

Pagina: 1
Acties:

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:31
Ik vraag mij af of mn temperatuur voeler van de thermostaat juist zit gemonteerd.

Er is geen dompelbuis waar de voeler in kan. Deze is nu gemonteerd op de dikke buis met bocht bij de pomp.

Vraag me nu af beïnvloed dit de werking van de verdeler/vloerverwarming? Is een andere plek beter of moet er een dompelbuis geinstalleerd worden. Dit kan evt in de achterste koker.(retour)

Foto ter illustratie dit is niet mijn verdeler:

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:31
Neem aan dat de voeler aan de retour(koude) kant van de verdeler moet.

• GeertHeijnen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-01 21:57
Hallo,
Ik meet een aanvoertemp van 43 vlak voor de vl verdeler. Op de verdeler aanvoer zelf meet ik 30gr..thermostaatknop staat helemaal open op 50gr.
Waar kan dit verschil ontstaan?

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-03 20:15
Ik ga er vanuit dat je een mengverdeler hebt (met pomp), dan wordt er retour water (uit de vloer) gemengd met het aangevoerde warme water voordat het de vloer in gaat.

Verwarmen met Elga/Toshiba en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 4200 Wp (Enphase)

• GeertHeijnen
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-01 21:57
Hallo kenners,

Ik vraag mij af waarom de temperatuur in de aanvoerbalk op 30gr blijft terwijl de aanvoer vanuit de warmtebron 45gr is. De retour balk blijft altijd 20-22gr.
Betreft een VTE slim 10gr verdeler.
Iedere groep is vzv van een servomotor met meerdere thermostaten. Master master regeling.

Hoe dient de drukverschilregelaar te worden ingeregeld? Zijn hier aannames op berekeningen voor beschikbaar? Tevens de vraag of de pomp op variabele op constante druk dient te draaien.

Hopelijk kun hiermee iemand bij helpen.

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:17
Voor vv moet de pomp op constante druk staan. Waarschijnlijk blijft de temp te laag omdat er teveel retourwater bijgemengd word.
Niet alle verdelers zijn geschikt voor lage aanvoer temperaturen omdat de hoeveelheid te mengen retourwater niet in te stellen is en het kan dan ook nog zo zijn dat de diameter van de buizen te klein is.

[Voor 119% gewijzigd door BadEendTerror op 07-01-2022 01:01]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee