Vandaag heb ik een Fritz 1200 als AP, dus bedraad, aangesloten op de Ziggo Connectbox van mijn ouders. Veel devices kiezen nu netjes voor de 1200 als ze daar dichter in de buurt zijn, echter een desktop met een usb2 wifi dongle erin kiest meestal voor de connectbox ipv de Fritz, terwijl de Fritz veel beter signaal heeft (-25dB vs -60dB). SSID en wachtwoord natuurlijk gelijk. Aparte kanalen voor zowel 2.4 GHz en 5 GHz. Ook allebei WPA2 als beveiliging. Enige verschil dat ik zie is dat de Fritz WPA2 (CCMP) gebruikt en de connectbox volgens mij WPA2-PSK. (al weet ik niet zeker of dit iets anders is, moet me hier nog even in verdiepen).
Oftewel: bij opstarten van deze pc (en soms ook van een laptop) naast dit AP van Fritz! kiezen deze devices soms toch voor de Ziggo Connectbox, ondanks dat deze veel slechter signaal heeft. Iemand enig idee wat de reden kan zijn van dit gedrag?
Oftewel: bij opstarten van deze pc (en soms ook van een laptop) naast dit AP van Fritz! kiezen deze devices soms toch voor de Ziggo Connectbox, ondanks dat deze veel slechter signaal heeft. Iemand enig idee wat de reden kan zijn van dit gedrag?
[Voor 21% gewijzigd door zunrob op 28-12-2021 23:12]