Toon posts:

Ryzen 2600 geen beeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samohtthomas
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo allemaal,

Vandaag een nieuwe desktop in elkaar gezet met de volgende setup

B450M DS3H V2 (rev. 1.0)
Ryzen 2600
Vengeance lpx ddr 4 2x4gb 3000mhz (probleem?)
GeForce gtx titan.
2x ssd
2x hdd

Na het aansluiten van de desktop hoor je de fans en de hard disk wel draaien en zie ik ook de status led knipperen. Hierdoor heb ik het gevoel dat de pc wel opstart maar ik niks te zien krijg.

Heb al verschillende dingen geprobeerd.
Moederboard batterij verwijderd
Verschillende ram sloten en 1 ram stik.
Alle kabels bekeken en goed aangedrukt

Nu houdt mijn kennis beetje op helaas.
Ik ging opzoek naar of de ram snelheden wel goed zijn. En ik kwam dit tegen,

Support for DDR4 3600(O.C.)/3466(O.C.)/3200(O.C.)/2933/2667/2400/2133 MHz memory modules

Nu heb ik zelf dus 3000mhz. Kan dit het probleem zijn? Of iemand nog andere opties?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via samohtthomas op 29-12-2021 21:04)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:43
samohtthomas schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:44:
Deze voeding heeft het met mijn vorige set up prima gedaan altijd. Dat was zelfde videokaart ook. Waarom zou die nu dan ineens dit probleem kunnen veroorzaken?
De VS serie van Corsair is echt een budget lijn die eigenlijk niet verkocht had mogen worden in mijn ogen maar is bedoeld voor low end systemen. Dat je daar een GTX titan aan durft te hangen zou ik afraden. Wat er mis mee is? Slechte CAPS, achterhaald ontwerp, OCP en OPP zijn niet goed afgesteld en vast nog een aantal dingen die ik mis.

Ik zou in dit geval de videokaart en voeding verdenken waardoor je geen beeld krijgt.
Je moederbord BIOS wordt minimaal met versie F1 geleverd waarop de Ryzen 2600 al ondersteund in is.

Alle reacties

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28

Glewellyn

is er ook weer.

Heb je de monitor wel aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord?

*zucht*

• samohtthomas
Yes heb hdmi vanaf videokaart direct op scherm aangesloten.

Mijn grootste vraag is nu of de ram snelheid wel klopt met het moederbord?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

samohtthomas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:22:
Yes heb hdmi vanaf videokaart direct op scherm aangesloten.

Mijn grootste vraag is nu of de ram snelheid wel klopt met het moederbord?
Ram in bankje 2en4 vanaf cpu.
Ram zal stock op 2133 draaien

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• samohtthomas
Bedankt voor het antwoord. Dat heb ik ook al geprobeerd en nog steeds zelfde probleem.

Daarnaast zou die dan met 1 ram stik sowieso moeten werken toch?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:13
Post eens wat foto's van hoe alle voedingskabels aangesloten zijn op het moederbord?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 03:15
In elk geval zou ik het een keer zonder grafische kaart proberen (en dan dus met de monitor wel direct op het moederbord aangesloten).

Mocht het moederbord één meerdere keren piepen dan is het natuurlijk ook een goed idee op te zoeken wat deze code betekent.

[Voor 1% gewijzigd door Charango op 28-12-2021 22:42. Reden: opstarten zonder GPU is toch niet zo'n goed idee zonder iGPU]

• samohtthomas

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:18
Heb je toevallig niet meerdere aansluitingen op je monitor.
Bij Ja
Check ff of je input wel op hdmi staat

• samohtthomas
Zover ik weet heeft dat met de ryzen 2600 geen zin? Zit geen interne graphic module in toch?

• samohtthomas

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
samohtthomas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:34:
Zover ik weet heeft dat met de ryzen 2600 geen zin? Zit geen interne graphic module in toch?
@binbero heeft het over je monitor, niet je computer. Kijk op je monitor of je wel de juiste input hebt geselecteerd.

The devil is in the details.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:13
Draait de fan van de videokaart wel?

Doe eens een BIOS reset.

Zet er een goede voeding in want orange/black label VS is troep.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 15:18
Start hem eens op met zo min mogelijk schijfen/hds.
voeding is te zwak of op het randje.

• samohtthomas
Heb al geprobeerd met 1 schijf. Maakt helaas geen verschil.

Zit een corsair vs450 voeding in. Die werkte prima met zelfde videokaart en aantal hdd / ssd in combinatie met mijn oude processor amd fx 8350.

Heb hem op scherm op goede input staan dus dat is het ook niet.

Alle fans draaien en het lijkt er op dat die opstart ook maar dan zonder scherm.

Heb bios al gereset doormiddel van batterij verwijderen

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• samohtthomas
YouTube: ryzen 2600 geen beeld

Hier video van wat hij doet.

• Charango
Weet je zeker dat je videokaart goed op het moederbord zit? Op 0:35 in je filmpje lijkt hij aardig scheef te zitten.

• samohtthomas
Videokaart zit goed op moederboard. Ik zat op internet beetje rond te zoeken. Heeft dit moederbord een bios flash nodig om ryzen te ondersteunen of niet?

• Charango
samohtthomas schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:17:
Videokaart zit goed op moederboard. Ik zat op internet beetje rond te zoeken. Heeft dit moederbord een bios flash nodig om ryzen te ondersteunen of niet?
Dat kan je toch tamelijk eenvoudig zelf opzoeken? https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-cpu

Als je videokaart goed zit, zit dan je VGA-output niet recht op je videokaart? Of zit je moederbord scheef in je kast? Of is je kast zelf niet goed? Want in je filmpje zit die VGA-connector toch echt niet mooi recht.

• samohtthomas

• dylan111111
Een van de dingen die je nog kan proberen is het spul buiten de kast op te bouwen op een doos om te testen of het dan wel werkt.

• samohtthomas
Alles opnieuw aangesloten en nog steeds niks helaas. Ik weet het nu echt even niet meer.

• samohtthomas
Ga nu alles uitbouwen en testen of het buiten de kast wel werkt zoals hierboven genoemd.

• samohtthomas
Maakt helaas geen verschil. Ik ga vanmiddag nog kijken of ik andere video kaart kan vinden en kijken of dat het probleem is. Wat mij wel raar lijkt want hij is werkend uit de pc gekomen. Mocht iemand nog iets weten graag! Maar bij mij houdt mijn kennis nu echt wel op...

• samohtthomas
Heb btw ook geprobeerd met boot usb van windows maar maakt ook niks uit.

Heb dus alles opnieuw gemonteerd en maakt niks uit.

Hij draait nu op 1 ram stik en 1 ssd ivm weinig power misschien maar maakt ook niks uit.

Moederbord gereset meerdere keren maar werkt ook niet.

Heb alle externe usb hubs enz los gehaald maar maakt ook niks uit.

Heb zowel hdmi als digitale output geprobeerd.

Dus nu andere videokaart en dan weet ik het echt niet meer.

Hoe zou de computer moeten reageren als cpu niet goed is of defect? Dan zou die toch direct moeten afsluiten weer of niet eens hdd lampje laten knipperen?

Dat is wat ik Namenlijk vreemd vind. Je hoort hem opstarten en de schijven hoor je ook draaien erna en hdd lampje knippert ook. Dus het lijkt er wel op dat die in een soort opstart cyclus bevindt maar zonder scherm.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HDD's er uit laten, kan zomaar dat er 1 defect is. En koop een fatsoenlijke voeding.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• samohtthomas
Deze voeding heeft het met mijn vorige set up prima gedaan altijd. Dat was zelfde videokaart ook. Waarom zou die nu dan ineens dit probleem kunnen veroorzaken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dylan111111
samohtthomas schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:44:
De VS serie van Corsair is echt een budget lijn die eigenlijk niet verkocht had mogen worden in mijn ogen maar is bedoeld voor low end systemen. Dat je daar een GTX titan aan durft te hangen zou ik afraden. Wat er mis mee is? Slechte CAPS, achterhaald ontwerp, OCP en OPP zijn niet goed afgesteld en vast nog een aantal dingen die ik mis.

Ik zou in dit geval de videokaart en voeding verdenken waardoor je geen beeld krijgt.
Je moederbord BIOS wordt minimaal met versie F1 geleverd waarop de Ryzen 2600 al ondersteund in is.

• samohtthomas
Hij werkt! Blijkbaar op 1 of andere vaage reden is dus mijn videokaart kapot gegaan.... Maar gelukkig doet alles het nu prima!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee