Voor de thuiswerkplek wil ik een upgrade uitvoeren van mijn bestaande desktop. Een aantal componenten heb ik al vastgesteld en het idee was om deze in te bouwen in mijn bestaande tower.
Nu vraag ik me toch af of het niet de moeite waard is om niet gewoon de laatste paar componenten ook te vervangen zodat ik een compleet systeem er naast heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk thuiswerken, beetje spelen met nested virtualisatie. Ook wel wat gamen maar hoeft niet per se aan 100fps op 4K oid te voldoen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gaat erom dat het geld een beetje zinvol besteed wordt. Komt niet op een paar euro maar enkel duurder voor de e-peen is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten heb ik al uitgezocht, en zou ik eigenlijk transplanteren in mijn bestaande desktop:
Verder zet ik ook sowieso mijn huigige GPU over:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, voldoet de boxed cooler?
Voorbeeld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar degelijk spul is. Merk maakt me niet zoveel uit verder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast liefst een beetje stil en zonder glas met USB-C.
Ga je overklokken?
Nee, performance is fijn maar stabiliteit is prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem makkelijk uit te breiden naar 128GB memory? Of zit je dan met low profile memory of beperking van coolers?
Is de voorgestelde kast een goede optie of zijn er populaire alternatieven? Past de videokaart?
Is de boxed cooler afdoende of moet het een aftermarket cooler worden? Zo ja, welke? Beetje stil vind ik wel fijn maar er is echt teveel keuze.
Waar op te letten bij voeding? Is de voorgestelde voeding ok of zijn er betere alternatieven?
Nu vraag ik me toch af of het niet de moeite waard is om niet gewoon de laatste paar componenten ook te vervangen zodat ik een compleet systeem er naast heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk thuiswerken, beetje spelen met nested virtualisatie. Ook wel wat gamen maar hoeft niet per se aan 100fps op 4K oid te voldoen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gaat erom dat het geld een beetje zinvol besteed wordt. Komt niet op een paar euro maar enkel duurder voor de e-peen is niet nodig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten heb ik al uitgezocht, en zou ik eigenlijk transplanteren in mijn bestaande desktop:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 536,- | € 536,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WIFI II | € 185,58 | € 185,58 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 229,- | € 229,- |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink) | € 144,90 | € 144,90 |
Totaal | € 1.095,48 |
Verder zet ik ook sowieso mijn huigige GPU over:
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, voeding, voldoet de boxed cooler?
Voorbeeld:
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 127,85 | € 127,85 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 76,90 | € 76,90 |
Totaal | € 204,75 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar degelijk spul is. Merk maakt me niet zoveel uit verder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast liefst een beetje stil en zonder glas met USB-C.
Ga je overklokken?
Nee, performance is fijn maar stabiliteit is prioriteit.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem makkelijk uit te breiden naar 128GB memory? Of zit je dan met low profile memory of beperking van coolers?
Is de voorgestelde kast een goede optie of zijn er populaire alternatieven? Past de videokaart?
Is de boxed cooler afdoende of moet het een aftermarket cooler worden? Zo ja, welke? Beetje stil vind ik wel fijn maar er is echt teveel keuze.
Waar op te letten bij voeding? Is de voorgestelde voeding ok of zijn er betere alternatieven?