Toon posts:

Publiek IP adres wijzigen (geen VPN/Proxy)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.809 views

Vraag

• btp808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-08-2022
Hey! Ik hoop dat iedereen een fijne kerst gehad heeft?

Ik heb een vraag omtrent het wijzigen van mijn IP adres. Aangezien het in NL statisch is, is het me nog niet gelukt. Ik heb (op dezelfde computer) een clean W10 install gedaan en ik heb inmiddels een ander MAC adres. Echter, blijft mijn publieke IP adres nog hetzelfde.

Los van het gebruiken van een VPN, hoe kan ik mijn IP adres laten wijzigen? Zojuist ook met mijn ISP gebeld, Online.nl, het enige wat mevrouw kon doen is het MAC/IP adres van mijn Modem wijzigen echter wisten we beiden niet of ik dan wel internet kon gebruiken.

Weten jullie hier raad mee?

Alle reacties

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09

slaay

Natuurbeleven.com

btp808 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:59:

Ik heb een vraag omtrent het wijzigen van mijn IP adres. Aangezien het in NL statisch is, is het me nog niet gelukt. Ik heb (op dezelfde computer) een clean W10 install gedaan en ik heb inmiddels een ander MAC adres. Echter, blijft mijn publieke IP adres nog hetzelfde.

Los van het gebruiken van een VPN, hoe kan ik mijn IP adres laten wijzigen? Zojuist ook met mijn ISP gebeld, Online.nl, het enige wat mevrouw kon doen is het MAC/IP adres van mijn Modem wijzigen echter wisten we beiden niet of ik dan wel internet kon gebruiken.

Waarom wil je je publieke ip-adres wijzigen?

Je mac-adres zal niet wijzigen na een herinstallatie van Windows 10 aangezien je mac-adres gekoppeld is aan je netwerkkaart of wi-fi-kaart/usb-stick in je computer.
Online kan het mac-adres van je internet verbinding ook niet wijzigen aangezien dat vast staat in je modem.
Ze kunnen eventueel wel proberen om je toegewezen ip-adres te vernieuwen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:12
Je modem even een half uurtje uitzetten kan al genoeg zijn. Geen garanties, maar dit zou wel mijn initiële stap zijn.

Wat wil je hier trouwens mee bereiken? Zit je met een blacklist in de knel of?

[Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 28-12-2021 19:04]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Eenvoudig antwoord: niet.

Consumentenverbindingen hebben in de basis geen statisch IP adres maar krijgen een IPv4 adres via DHCP. Dus tenzij je kan achterhalen wat de leasetime is en daarna bereidt bent om jezelf voor die periode van het internet af te sluiten in de hoop, zonder garantie, daarna een ander adres te krijgen is er geen optie.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-03 19:00
Nederland is niet per definitie statisch. Of je een static of dynamic adres krijgt ligt aan je provider.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Waarom wil je je publiek IP wijzigen en zou een vpn niet voldoen? Als je provider aangeeft dat ze je IP kunnen wijzigen, waarom heb je dat niet gedaan? Dat is toch precies wat je wilde?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

het enige wat mevrouw kon doen is het MAC/IP adres van mijn Modem wijzigen echter wisten we beiden niet of ik dan wel internet kon gebruiken.
Denk dat je dan ook maar eens van provider moet wisselen met dit soort "onhandigheden"..

Maar als ze toch zegt dat het IP wel gewijzigd kan worden. En waarom heb je dat niet laten doen dan? Want dat is toch je vraag?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wat is dat voor iets raars? MAC-adres van je modem wijzigen zou in theorie voor een ander IP-adres kunnen zorgen, omdat je 'nieuwe modem' (ander adres == ander apparaat voor zover je provider het ziet) dan een nieuwe lease gaat opvragen, maar bij veel providers bereik je hetzelfde door je modem een paar uur van de stroom af te laten.

Vwb een nieuwe Windows install; je publieke/externe IP-adres wordt bepaald door je modem, alles dat daar achter hangt krijgt hetzelfde adres voor buitenhuis. Maakt dus niet uit of je je Windows opnieuw installeert of zelfs een heel nieuwe PC koopt, zolang je modem hetzelfde adres krijgt van je provider verandert er niks.

Hoe dan ook raar dat je je IP-adres wil wijzigen, vooral omdat je technische kennis niet overeenkomt met de veelvoorkomende usecases voor een nieuw IP-adres.

Los van dat alles, de oplossing die de mevrouw van de helpdesk stelde zou geschikt moeten zijn, alleen kan het zijn dat je daarna opnieuw moet bellen om je aansluiting aan te melden.

• btp808
Had inderdaad al gelezen dat je 8-12u je modem uit moet hebben staan en dan een nieuw public IP kan krijgen dus dat ga ik vannacht proberen.

Wat betreft de reacties op mevrouw van Online.nl het MAC/IP adres van mijn huidige modem te laten wijzigen: beiden mevrouw en ik wisten niet of dat in zou houden wat jullie confirmeren: dat we een "nieuwe lease" aan moeten vragen. Aangezien mijn partner en ik morgenochtend wel moeten werken was dat dus een beetje onhandig. Hoe gaat dit proces, is dit snel opgelost..?

Ook ben ik maar vast overgestapt naar KPN, echter gebruikt mijn huidige ISP ook het KPN netwerk dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen, wat ik hierboven heb gelezen duidt op een nieuw publiek IP-adres. Daarnaast hebben we nu voor €2,50 minder de dubbele snelheid (1Gbyte). Waarom adverteert KPN trouwens met 1Gbit ipv 1Gbyte...? 😂

[Voor 27% gewijzigd door btp808 op 28-12-2021 21:56]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 19:46
KPN adverteert met 1Gbit omdat ze dat leveren. 1Gigabyte is 8x zoveel als 1 Gigabit. 1 Gigabit per seconde is 125 Megabyte per seconde.

• Oon
  • Niet online
btp808 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:55:
Had inderdaad al gelezen dat je 8-12u je modem uit moet hebben staan en dan een nieuw public IP kan krijgen dus dat ga ik vannacht proberen.

Wat betreft de reacties op mevrouw van Online.nl het MAC/IP adres van mijn huidige modem te laten wijzigen: beiden mevrouw en ik wisten niet of dat in zou houden wat jullie confirmeren: dat we een "nieuwe lease" aan moeten vragen. Aangezien mijn partner en ik morgenochtend wel moeten werken was dat dus een beetje onhandig. Hoe gaat dit proces, is dit snel opgelost..?

Ook ben ik maar vast overgestapt naar KPN, echter gebruikt mijn huidige ISP ook het KPN netwerk dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen, wat ik hierboven heb gelezen duidt op een nieuw publiek IP-adres. Daarnaast hebben we nu voor €2,50 minder de dubbele snelheid (1Gbyte). Waarom adverteert KPN trouwens met 1Gbit ipv 1Gbyte...? 😂
Ik mis nogsteeds de reden om überhaupt een nieuw IP-adres te willen? Kan wel belangrijk zijn in het meedenken voor een oplossing.

Als het alleen het opvragen van een nieuwe lease is dan gebeurt het automatisch, als je modem opnieuw moet worden aangemeld is het 10-15 minuten met de klantenservice bellen. Minder tijd dan de overstap naar KPN je gaat kosten.

• btp808
.Maarten schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:00:
KPN adverteert met 1Gbit omdat ze dat leveren. 1Gigabyte is 8x zoveel als 1 Gigabit. 1 Gigabit per seconde is 125 Megabyte per seconde.
Hmm maar waarom gaat het dan van 200mb (supersnel) naar 1gbit (ultrasnel)? Er ligt hier namelijk glasvezel. Volgens mij heeft het marketing team gewoon een foutje gemaakt.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:26
Maar waaarom?

• Oon
  • Niet online
btp808 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:28:
[...]

Hmm maar waarom gaat het dan van 200mb (supersnel) naar 1gbit (ultrasnel)? Er ligt hier namelijk glasvezel. Volgens mij heeft het marketing team gewoon een foutje gemaakt.
KPN levert alleen maar gigabit, niet gigabyte. Internetsnelheden worden altijd in bits gemeten, niet in bytes. Een speedtest test ook megabit, niet megabyte.

200Mbps is een normale snelheid, sommige providers hebben dan nog een 500Mbps pakket, maar veel gaan meteen naar gigabit omdat je boven de 200 gewoon direct in die klasse valt en de pakketten die er tussen zitten niet goed verkopen.

• btp808
Meest extreme anticheat?

Ik heb in ieder geval voor de tussentijd een tweede hotspot weten te regelen, we gaan het meemaken.

Bedankt voor de tips dusver

[Voor 31% gewijzigd door btp808 op 29-12-2021 00:03]

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 00:06
Ik wou dat meer games de agressieve manier van Riot's Vanguard anti-cheat gaan hanteren. Ze willen met Windows 11 ook TPM gaan gebruiken om het nog moeilijker te maken =)

Jij gaat in ieder geval met je huidige pc geen Valorant meer spelen.

Toch alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
ToasterxD schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:24:
Ik wou dat meer games de agressieve manier van Riot's Vanguard anti-cheat gaan hanteren. Ze willen met Windows 11 ook TPM gaan gebruiken om het nog moeilijker te maken =)

Jij gaat in ieder geval met je huidige pc geen Valorant meer spelen.

Toch alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst.
Ff je TPM clearen en je hebt dat omzeild :P

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

btp808 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:28:
[...]

:/ Volgens mij maak je zelf (helaas) wat foutjes; ondanks dat de overstap maar enkele Euro's scheelt en de snelheid een factor 5, klinkt het allicht logisch dat je je eens inleest in de materie. Nu gaat het over lijnsnelheden maar het zou in de bit/byte-discussie best jammer zijn als je volgende keer een NAS koopt met 8Tb opslag en die zit vol zodra je 1TB aan foto's erop hebt gezet.

En zoals @ToasterxD zegt; grote kans dat je Valorant niet meer kan spelen met je huidige PC. Was natuurlijk supersnel beantwoord ook in F_J_K in "Meest extreme anticheat?" maar veel meer/minder dan je PC bij de buren zetten en daar opstarten, had je dit hele topic bespaard inclusief de onduidelijkheid met je ISP's en bellen en overleggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zit ook bij Online.nl, en zelfs een modemwissel levert geen nieuw IP op. Een zoveel mogelijk statisch IP is voor de meeste powerusers fijner, maar hier blijkbaar niet.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:25
Lijkt me niet de bedoeling dat we OP hier gaan helpen om de anti cheat van Vanguard te gaan omzeilen.

OP heeft gecheat dus moet nu op de blaren zitten.

Raymundo!, Ryzen 5 1600x @ 4ghz, x370 Gaming pro carbon, 2x8GB DDR4 3200Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02 07:48
Gezien het feit dat je in je andere topic aangeeft het spel nog gespeeld te hebben door allerlei dingen te spoofen geeft aan dat de anti-cheat nog niet goed genoeg is. Laten we TS hier niet helpen met het omzeilen van de ban.

Nieuw spel zoeken en daar niet in cheaten.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:11

Dus je gaat uiteindelijk van ISP wisselen om een ban te ontwijken… |:(

Veel succes ;w

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@btp808 Beter respecteer je gewoon je ban, of ga lekker in beroep. Ontwijken is het domste wat je kan doen. Die cheatscanners zijn slimmer dan je denkt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Blommie01 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:37:
[...]

Dus je gaat uiteindelijk van ISP wisselen om een ban te ontwijken… |:(

Veel succes ;w
dat je een dag niet remote kan werken en je je WG dan mag uitleggen dat je van ISP bent gewisseld omdat je wil cheaten in een online spelletje...

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:11
418O2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:43:
[...]

dat je een dag niet remote kan werken en je je WG dan mag uitleggen dat je van ISP bent gewisseld omdat je wil cheaten in een online spelletje...
En valsspelen in een online spelletje is uiteraard veel belangrijker dan werken..

Zal de WG erg blij mee zijn…

• xh3adshotx
418O2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:43:
[...]

En daarbij van je zelf veroorzaakte probleem iemand anders zijn probleem maken. Iemand krijgt dat verbannen IP adres als TS het niet meer heeft… ;w

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:27
btp808 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:01:
[...]

Meest extreme anticheat?

Ik heb in ieder geval voor de tussentijd een tweede hotspot weten te regelen, we gaan het meemaken.

Bedankt voor de tips dusver
Dan leer je les en zit je ban tijd uit. Permaban? Eigen schuld.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je IPv6 gaat gebruiken in plaats van IPv4, dan verandert per definitie je IP-adres ook.

En als je dan IPv6 gebruikt, dan kan je bijvoorbeeld privacy extensions aanzetten, zodat je sowieso volautomatisch om de zoveel tijd een ander IP-adres krijgt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:03
Iemand krijgt dat verbannen IP adres als TS het niet meer heeft…
Daar kan TS niks aan doen, die is vrij om te switchen, of dat nou voor een ban is of niet.
Dat ligt eerder aan het probleem dat we hier inprincipe met dynamische IPs werken.

Anyway, volgens mij is het allemaal offtopic aangezien het niet zoveel uitmaakt of het wel of niet voor zijn ban is.

Ik heb laatst toevallig een nieuw IP address gekregen nadat ik de modem in bridge modus heb gezet, en dus een andere router de publieke IP aanvraagt. Geen idee of dat bij KPN ook zo zou werken.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• xh3adshotx
Christoxz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:02:
[...]

Daar kan TS niks aan doen, die is vrij om te switchen, of dat nou voor een ban is of niet.
Dat ligt eerder aan het probleem dat we hier inprincipe met dynamische IPs werken.

Anyway, volgens mij is het allemaal offtopic aangezien het niet zoveel uitmaakt of het wel of niet voor zijn ban is.

Ik heb laatst toevallig een nieuw IP address gekregen nadat ik de modem in bridge modus heb gezet, en dus een andere router de publieke IP aanvraagt. Geen idee of dat bij KPN ook zo zou werken.
In de regel kan TS er niet veel aan doen dat we in Nederland dynamische op adressen gebruiken.

Vind het alleen een beetje triest dat hij moedwillig cheat in een online game en dan zoveel moeite steekt in het omzeilen van de terechte ban. Daarbij maakt hij van zijn probleem iemand anders zijn probleem. Heb meer problemen met de intentie dan het feit dat we dynamische ips hebben.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

FreakNL

Well do ya punk?

Modem in bridge en dan een andere/eigen router erachter is de makkelijkste oplossing.

Zorg dat het een router is waarvan je het MAC-address van de WAN-poort kunt wijzigen. Dan krijg je instant een nieuw IP.

Tenminste, bij Ziggo werkt het zo.

Doel van de TS is overigens laakbaar.

[Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 29-12-2021 10:08]

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:55
FreakNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:07:
Modem in bridge en dan een andere/eigen router erachter is de makkelijkste oplossing.

Zorg dat het een router is waarvan je het MAC-address van de WAN-poort kunt wijzigen. Dan krijg je instant een nieuw IP.

Doel van de TS is overigens laakbaar.
TS heeft online.nl, geen Ziggo.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou dan onderzoeken of modem bij online ook in bridge kan.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:53

ep667

It doesn't hurt to help

FreakNL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:07:

Bij providers die via het KPN netwerk leveren (zoals Online bij TS) werkt dit niet zo. IP-adres wordt toegewezen op basis van je PPPoE tunnel. Dan kun je MAC-adressen switchen zolang je wilt, maar het adres blijft gelijk.

De enige optie voor een gegarandeerd ander IP is overstappen naar een andere ISP of verhuizen. TS doet het eerste. Ik hoop overigens dat dit niet voldoende is. Wie zijn billen brandt, etc…

EP

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:48
Mijn manier om dergelijke inbreuk te vermijden: de software niet installeren. En dus het spel niet spelen.

Anyway, dit is expliciet omzeilen van beveiliging en daar kunnen we zo niet aan meewerken..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een ander (public) IP-adres gaat niet jouw probleem verhelpen. Meeste moderne anti cheats hebben wel meer zaken waarop zij controleren, zo ook het hardware ID bijvoorbeeld van de computer en de license key (ook al heb je een gratis spel, hier wordt altijd wel mee gewerkt). Beste manier om jouw probleem te verhelpen is om gewoon te stoppen met cheaten in games. :)

[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 29-12-2021 15:11]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thanks @ep667 , dat wist ik niet :)

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Ik zou gewoon voor een (paar) tientjes in het jaar een VPN dienst gebruiken...

Daarnaast, ipv telkens een clean install etc te doen, waarom niet in een VM gaan werken? Scheelt je een hoop gelazer iedere keer.

Anyhoe, mbt je ban, balen maar dan moet je niet cheaten ;) of offline games gaan doen waar je eindeloos in kunt cheaten en modden (GTA:V local bijv, en een aparte install/map voor online om een mogelijke ban te voorkomen). Loop je ook geen ban op, kun je lekker genieten van je spelletje, en kunnen je tegenstanders en medespelers er ook van genieten.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En dicht. Reden lijkt mij duidelijk.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee