Ideale CPU + mobo voor grafische pc

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Dag allemaal,

Ik heb voor iemand een pctje samengesteld die binnenkort multimedia gaat studeren. Ik heb hem het lijstje gegeven met onderdelen en hij ging eigenlijk wel akkoord maar kreeg het advies van iemand die ook in de reclamewereld werkt toch een Intel cpu te nemen ivm met hitte. Ik vraag me eigenlijk af of dit wel zo is?

Op dit moment heb ik het volgende cpu mobo en geheugen

cpuAMD athlon 1133 - 266fsp
geheugen512 MB pc133
moederbordmsi k7t turbo + audio

Als ik een intel neem, dan een PIII of P4? Het moet een uiterst stabiel systeem zijn met W2K!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

GEEN INTEL !!!!! AMD is goedkoper en sneller !!!
en voor je moederbord zou ik ook geen msi nemen maar een asus of een abit !!!! ( ik krijg vandaag zelf m'n Asus A7V 266 binnen :) )

en hitte .... gewoon een goede koeler halen ! en daar zeker niet op bezuinigen !!!!

mzzl !

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

abit?? hij had et over stabiel hoor !!

MIJN ervaring is nogsteeds dat intel systemen op een intel chipset stabieler zijn dan die amd hoogovens.

maarja das mijn ervaring

how about een tualatin ? aleen server versie is nog te koop, maar deze word overal ook zeer goed getest.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Als ik aan het woord grafisch (of multimedia) denk ik niet aan een Intel- of AMD-platform. Ik zou eerder denken aan een Apple PowerMac G4 of zo.

Helaas zijn deze dingen duurder dan de Intel- en AMD-pc's, maar ze zijn dan ook uitermate geschikt voor grafische en multimedia toepassingen.

Laat die vriend daar eens over denken en vraag even bij de school na wat of een Apple of Intel/AMD geschikter is voor de opleiding.

-

• joostdiepenmaat
  • Laatst online: 05-09-2022
't moet gewoon een windows pctje zijn, dus geen apple. Nogmaals het gaat erom dat het een stabiel systeem is, msi moederborden zijn uit mijn eigen ervaringen zeker net zo stabiel als asus en abit borden overigens.

Ik wil gewoon weten of er mensen zijn die problemen hebben met amd systemen tijdens het werken met grote posters in photoshop bijvoorbeeld

Verwijderd

nouja eehhh lees de search erop na, veel probs met via/win2k amd/win2k amd/warmte ehhh naja moet ik doorgaan :P

nix tegen amd zelf, maar dit zijn mijn ervaringen

Verwijderd

nou nou ergens traumatje opgelopen ?? je hoeft niet zo te schreeuwen we zijn niet blind, we weten allemaal dat een amd sneller en goedkoper is, echter ook meer een heethoofd, en ieder legt daarbij een andere prioriteit op deze factoren wat uiteindelijk een keus bepaald.

RGZ

Mash
Op woensdag 22 augustus 2001 09:54 schreef Hokje het volgende:
GEEN INTEL !!!!! AMD is goedkoper en sneller !!!
en voor je moederbord zou ik ook geen msi nemen maar een asus of een abit !!!! ( ik krijg vandaag zelf m'n Asus A7V 266 binnen :) )

en hitte .... gewoon een goede koeler halen ! en daar zeker niet op bezuinigen !!!!

mzzl !

Verwijderd

Ben je lekker handig met pc,s en het onderhouden van je windows, dan kan je voor amd gaan.

als je minder gezeik wil hebben. kan je voor intel gaan.

• lockheart
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

groote onzi allemaal ik he thuis zowel een intel pentium 3 staan als een athlon.en mijn athlon is echt niet meer of minder stabiel dan mn pentium 3 zelfs in overgeklockte status.mischien was dit vroeger zo met brakke chipsets en drivers maar tegenwoordig is dit echt onzin.voor moederbord zou ik voor MSI , ASUS OF ABIT gaan

• Twynn
  • Laatst online: 12:41
Voor stabiliteit is het moederbord van groot belang.. (met de daarop aanwezige chipset natuurlijk). Of dit nu AMD of INTEL gebaseerd is maakt niet eens zoveel uit!
Bekijk eerst eens wat voor chipset je wilt en kies dan voor een goed bord waarbij je gewoon alle overclocking opties vergeet, en het zal niet zo'n probleem zijn..
Kijk eens op de frontpage voor wat reviews!

Wat wel vaak een probleem is, is de combinatie win2k en slechte drivers.. (zeker met het hele acpi gebeuren!)Zoek dus componenten uit waarvan je weet dat de ondersteuning goed is!

Maar verder lijkt me deze thread een beetje overdreven.. We hebben het over iemand die multimedia gaat studeren? Dus niet iemand die gaat overclocken, of het snelste systeem moet hebben met games etc.. En je hebt het dan ook niet over een grafisch-supersysteem..

en AMD of INTEL geflame heeft hier geen enkele zin.. Dat is gewoon ieders persoonlijke mening en/of ervaring!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

tweakerbee

dus..?

Gaan we. AMD systeem, best. Wel merkgeheugen erin kwakken. Dane-elec is al goed genoeg, maar voorkom knoeien met OEM geheugen. Dat maakt je systeem instabiel. Geheugen kost op het moment geen ruk, dus doe maar lekker 512MB.

MSI is erg stabiel. Neem bijv. die Athlon 1133, en met een lekkere koeler. Ga gewoon voor een KT133A, die hebben bewezen dat ze stabiel kunnen draaien.

Verder een snelle harde schijf (RAID misschien?) omdat je weet dat grafische bestand GROOT zijn. :)

Verder een Matrox G450 als videokaart of zo. En natuurlijk een grote (minimaal 19", liever groter) monitor, maar liever een dure/goede 19" dan de goedkoopste 21".

Als je dit in je oren knoopt (niet letterlijk, dat doet pijn |:( ) dan kan er weinig misgaan.

You can't have everything. Where would you put it?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nog iets, wat ook al vaker is gezegd trouwens: een AMD Athlon betekent véél koeling. Houdt er wel rekening mee dat iemand die veel Photosjopt etc. het liefst ook een stille computer heeft. Veel koeling en een stille computer gaan bijna nooit samen.
Zorg dus i.i.g. voor een stille koeler, bv. een NoiseControl Silverado.

Volvo V70 D5 my2011

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik had dit zelfde probleem.. ik ga volgend jaar ook multimedia studeren.. grafisch lyceum rotterdam!!

de apple mac g4 is inderdaad een van de betere..maar ik hou het zelf ook bji mijn pctje

voor de duidelijkheid:

AMD = PERFECT.. maar helaas.. de p4 blaast hem er uit met grafische toepassingen... in games.. AMD de top en heel veel sneller

maar als ej naar de officiele benchamrks en praatjes kijkt.. word aangeraden de P4 met rambus geheugen (geen ddr dus)

ow jah..ik heb ff mijn topic terug gehaald.. daaruit blijkt dat de p4 beter is!!.. lees maar : algemene p4 northwood topic
Ik doe 3dmax en photoshop...vooral 3dmax zuipt... misschien werkt de amd sneller met photoshop.. maar et verschil is neit echt HEEL groot.. van dat je zegt : ik merk et echt!!

met 3dmax is het een ander verhaal...
met de p4 en een goeie geforce ofcourse.. die blaast als een gek !! deze "iets hogere" snelheden maken in 3dmax meer uit..als is het maar een paar fps hoger.. omdat als je een eindprodukt rendert... is het verschil (ligt eraan hoeveel frames) echt ehel groot.. kan een uur rendertijd schelen !!!

in ieder geval.. voor mij de p4 1,8 (liefst de 2 gig) met 1 gig rambus! en geforce 2 gts 64mb

bekijk ff mijn topic : algemene p4 nortwhood topic

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1