Sierra installatie lukt niet iMac 2013

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ellen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-01-2022
Lieve mensen,

Na 8 jaar mijn iMac niet aangeraakt te hebben wilde ik hem terug zetten naar fabrieks instellingen..

Ik ben een totale leek..

En nu blijf ik op dit scherm hangen…

Als ik op ga door klik verdwijnt het kleine pop upje en verder niets..

Kunnen jullie mij helpen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j0vkVdQsWmNzXDbLyIqmB5mFZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpKBUlzCu0GBZuL0iYThjS1B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door 86ellen op 28-12-2021 17:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Onderin op Ga Door klikken? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ellen
Nee dan plopt er weer op dat m’n computer gecontroleerd kan worden… soort doelloze loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft de Mac wel een actieve internetverbinding? Anders kan-ie de controle niet uitvoeren.

Ander helemaal terug naar de basis. Machine uitzetten en na het indrukken van de aan/ uitknop direct de volgende toetsen indrukken:

Shift-Option-Command-R

Option en command zitten links en rechts van de spatiebalk, mocht je dat nog niet weten :)

Hiermee start internet herstel en kun je de nieuwste macOS laten downloaden en installeren. Als het echt een 2013 model is, dan zal dat Big Sur (macOS 11) zijn of Catalina (macOS 10.15).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:03

MsG

Forumzwerver

Heb je ook toegang tot andere Apple computers?

Veelal werkt die check niet lekker, of moet je verplicht weer de oudste macOS denkbaar vinden, die uitkwam tegelijk met het apparaat.

Ik bouw altijd de USB-sticks zelf vanaf een andere mac, en draai dan die installatie.

https://support.apple.com/en-us/HT201372

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kloppen de datum en tijd van je computer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ellen
nelizmastr schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:36:
Heeft de Mac wel een actieve internetverbinding? Anders kan-ie de controle niet uitvoeren.

Ander helemaal terug naar de basis. Machine uitzetten en na het indrukken van de aan/ uitknop direct de volgende toetsen indrukken:

Shift-Option-Command-R

Option en command zitten links en rechts van de spatiebalk, mocht je dat nog niet weten :)

Hiermee start internet herstel en kun je de nieuwste macOS laten downloaden en installeren. Als het echt een 2013 model is, dan zal dat Big Sur (macOS 11) zijn of Catalina (macOS 10.15).
Ja ik heb wel WiFi verbinding… tijd en datum klopte ook gewoon… ik heb alleen een gewoon toetsenbord eraan hangen, omdat m’n Apple’s toetsenbord stuk is… is er dan een andere toetsen combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 86ellen
sypie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:58:
Kloppen de datum en tijd van je computer wel?
Ja dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
In geval van een gewoon Windows-toetsenbord is de Windows-toets de CMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

sypie schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:10:
In geval van een gewoon Windows-toetsenbord is de Windows-toets de CMD.
en option de ALT toets :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Klopt.

Maar mijn advies: Regel ergens een opstartbare USB-stick met Sierra er op (waarom Catalina?) Start daarvan op, maak de interne schijf schoon met Schijfhulpprogramma die tijdens het proces beschikbaar is en ga dan lekker door. Al dat gedoe met een hele image via internet downloaden levert alleen maar gedoe op, telkens weer. (ik zie het veel vaker fout gaan)
Pagina: 1