Toon posts:

Excel verkleuring datum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Supergek90!
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-12-2021
Hallo,

Mijn vraag
Welke formule moet ik toepassen?

Als voorbeeld: In A1 staat een datum (20-11-21). Als deze datum ondertussen al tussen de 4 en 6 weken verstreken is wil ik dat cel A2 oranje kleurt. Dus als in A1 20-11-21 staat zou A2 oranje moeten kleuren.

Als ik in A2 een datum invul dan lukt het mij wel om de juiste voorwaardelijke opmaak te maken. Ik wil echter niks invullen in A2, maar dat de cel automatisch de datum van vandaag gebruikt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Misschien is het heel simpel, maar ik heb al verschillende formules of voorwaardelijke opmaken geprobeerd, maar krijg niet het juiste.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets: https://www.extendoffice....w-if-date-has-passed.html ?
maar ik heb al verschillende formules of voorwaardelijke opmaken geprobeerd
Welke dan?

[Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 28-12-2021 17:15]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Supergek90!
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-12-2021
Als A1 1-1-2021 en bij A2 4-2-2021, kleurt het vakje oranje met de voorwaardelijke opmaak: Celwaarde tussen =A1+31 en =A1+42

Ik heb al teveel formules gebruikt om op te noemen als voorbeeld Celwaarde tussen= A1+31VANDAAG() en =A1+42VANDAAG() //// Celwaarde groter dan =A1+31VANDAAG() //// Celwaarde tussen =A1>31VANDAAG() en =A1<42VANDAAG() .....

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:28

g0tanks

Moderator CSA
Supergek90! schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:22:
Als A1 1-1-2021 en bij A2 4-2-2021, kleurt het vakje oranje met de voorwaardelijke opmaak: Celwaarde tussen =A1+31 en =A1+42

Ik heb al teveel formules gebruikt om op te noemen als voorbeeld Celwaarde tussen= A1+31VANDAAG() en =A1+42VANDAAG() //// Celwaarde groter dan =A1+31VANDAAG() //// Celwaarde tussen =A1>31VANDAAG() en =A1<42VANDAAG() .....
Wat zou volgens jou 31VANDAAG() moeten betekenen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe kom je op 31vandaag() etc? Da's nieuw voor mij. :P

In cel A2 middels conditional formatting kiezen voor 'use a formula to determine which cells to format' en dan als formule =AND(A1<(TODAY()-28);(A1>(TODAY()-42)))

Dat zou volgens mij moeten werken. Maar misschien kan het minder ranzig, dat mag iemand anders bedenken.

Mag je zelf vertalen naar NL. :+

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee