Toon posts:

Allround laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yann!ck
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09-2022
Hi allemaal

Mijn oude MSI laptop (https://tweakers.net/pric...rf-234be-leopard-pro.html) is toch ondertussen al meer dan 4 jaar oud met heel intensief gebruik, en begint stilletjes aan bejaard te worden. Was/ben er heel content van en heeft qua games en software altijd alles gedraaid wat ik wilde. Echter merk ik dat hij de laatste tijd tijdens het gamen zeer warm en luid wordt (ik gebruik wel een aparte fan om de onderkant te koelen).

Wat ga je met je laptop doen?

In de eerste plaats gebruik ik het voor gewone dagdagelijks bezigheden van de gemiddelde student: surfen, tekstbewerking, presentaties/pdf, meetings/colleges live volgen via teams/collaborate (dus een ingebouwde webcam ed. is noodzakelijk) en het runnen van statistische software zoals Stata.
Daarnaast ga ik regelmatig op citytrips en andere reizen, en dan kijk ik graag eens Netflix op de laptop.

Het belangrijkste denk ik is echter dat ik wel redelijk vaak game (bijna dagelijks), en dat is in vergelijking het intensiefste voor de laptop. Het soort games dat ik speel is heel uiteenlopend, gaande van Total War tot Among Us. In de regel wel nooit geen (first-person) shooters ofzo.

Wat is je budget?

Ik heb niet echt een vast budget, maar sowieso wil ik er niet veel meer dan 1500€ aan uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Yes, bijna constant. Ik woon waarschijnlijk nog wel enkele jaartjes thuis, dus ik verplaats hem bijna dagelijks mee naar de universiteit, naar m'n vriendin, naar m'n vader/moeder (gescheiden), op reis, etc.
Gewicht en grootte is echter voor mij niet echt een probleem. In vergelijking met 'normale' laptops was mijn MSI ook redelijk dik en zwaar, maar ik heb er mij nooit aan gestoord.
De accuduur is echter redelijk bedroevend, ik kan er met gewoon gebruik (dus niet gamen ofzo) hoogstens een uur op draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Niet echt, deze MSI was mijn eerste 'echte' laptop (had tot het secundair onderwijs gewoon een desktop) dus ik heb weinig ervaring met andere merken, maar ik vond het wel een fijne.
Een wat beter scherm zou wel nice zijn. Groter moet het scherm niet per se zijn, deze is 15' en vind dat groot genoeg.

Bedankt!
Yannick

[Voor 3% gewijzigd door Yann!ck op 28-12-2021 16:24]

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik zou de laptop eerst eens openmaken, stofvrij maken en de koelpasta vervangen.

Natuurlijk is het mogelijk dat je in de loop der tijd zwaardere dingen bent gaan doen en dat de laptop daardoor heter en luidruchtiger is geworden, maar het kan prima zijn dat er gewoon veel stof in zit.

• Pewpew
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 13:09
Koelpasta vervangen is niet voor iedereen weggelegd.. wat wel vrij eenvoudig is om te doen;
Stofvrij maken
Ssd (bij) plaatsen
Extra ram bijplaatsen

Dit en een schone installatie kost je max 200 euro en dan kan je laptop nog wel even mee.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee