Toon posts:

Koude vloer in uitbouw, hoe dit te verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:05
Hallo allemaal, wij hebben een open uitbouw aan ons jaren 30 huis, waarin we een deel van onze keuken in hebben. Er zit goed dubbelglas in en verder is het ook goed geïsoleerd, maar de vloer is er altijd erg koud en ik vermoed dat dit ook “koude trek” creëert naar onze woonkamer en dus veel warmte wegtrekt. Als de vloer in onze woonkamer 19 graden meet, is de vloer in de uitbouw 16 graden.

Voor zover ik weet zit er geen kruipruimte onder de uitbouw, en is er direct op een betonnen ondergrond een houten vloer geplaatst, wel met wat isolatie eronder.

Wat kunnen we doen om dit te verbeteren? Ik zat aan elektrische vloerverwarming te denken maar dat is niet echt efficiënt en het zal de hele dag moeten verwarmen. Een split unit airco lost volgens mij het issue van de koude vloer ook niet op.

Wat is een goede optie om dit probleem te verhelpen? Bvd!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Vloerverwarming, in elk geval geen elektrische. Een airco zal de lucht opwarmen, maar je bent alle warmte kwijt zodra je hem uit zet.

👨‍🚒 spuitgast in opleiding, ⛵ snelle zeilert | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95

• olafmol
leejoow schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:48:
Vloerverwarming, in elk geval geen elektrische. Een airco zal de lucht opwarmen, maar je bent alle warmte kwijt zodra je hem uit zet.
Check. Is het niet heel duur om alleen voor een uitbouw van ca 8m2 mijn hele radiator gebaseerde installatie aan te moeten passen voor vloerverwarming?

Las ook over 10cm opbouw voor vloerverwarming? Zo ja, dan komt onze uitbouw vloer hoger dan de aansluitende kamer vloer te liggen, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vloerverwarming kun je infrezen, maar zonder isolatie eronder verwarm je ook deels de aarde (dus inefficiënt, op zich niks schokkends, hebben wij op de hele benedenverdieping :P )

Je kan kijken naar na-oplossingen voor vloerisolatie. In feite zuigen ze dan bijvoorbeeld grond weg onder de betonnen vloer en spuiten er pur voor terug. Maar dat is wel erg duur en daardoor alleen interessant als je het voor comfort doet versus kostenbesparing.

De beste optie is de vloer verwijderen, dieper uitgraven en dan een geïsoleerde vloer met vloerverwarming terugplaatsen. Dan ben je voor een uitbouw van zeg een 10m2 wel al snel een 5-10k kwijt. (ik zou dat dan gelijk combineren met de hele woonkamer voorzien van vloerverwarming, maar dat hangt van je wensen en budget af)

[Voor 26% gewijzigd door pagani op 28-12-2021 16:01]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:16
Van welke bouwjaar is die aanbouw? De beste oplossing is gelijk de meest ingrijpende. Vloer eruit, geïsoleerde vloer erin en opgelost. De rest zijn eigenlijk lapmiddelen.
Of, lekkere warme sloffen aan en het verder zo laten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• olafmol
Tnx all. Helder verhaal. We gaan eerst eens even de boel goed opentrekken en analyseren om te kijken of er qua isolatie onder de vloer nog zaken te verbeteren vallen. Ik heb zo mijn vermoedens dat daar nog veel te winnen valt. Tnx!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee