Vandaag heb ik ook een Nest Thermostaat ontvangen en aangesloten. Paar dingen die me opvallen:
-temperatuur die de thermostaat aangeeft is 1,5-2 graden hoger dan andere thermometers (op dezelfde plaats) aangeven. Is dit iets wat nog kan veranderen? (ik las iets over mogelijke warmte in de thermostaat door opladen van een batterij?)
-Hij is aangesloten op een modulerende Intergas Xtreme ketel, protocol staat op OpenTherm, maar viel me op dat ie op maximale temperatuur bezig was terwijl er maar 1 graad verwarmd hoefde te worden. De oorspronkelijke Intergas thermostaat liet de ketel altijd zeer rustig zijn werk doen (kwam nauwelijks boven de 40 graden). Is dit (ook) iets wat later nog kan veranderen, doordat hij nu nog aan het leren is?
edit: kan zijn dat ik dat getest heb met True Radiant op off. Staat nu aan en lijkt nu wel met lagere temperatuur te werken
-Ik dacht dat hij eenvoudig in Domoticz toe te voegen was, maar dat schijnt niet (meer) te kunnen?
-Ik heb verder een simpel eigen schema gemaakt maar leren staat aan, zal het programma nu hier en daar vanzelf aangepast gaan worden? Wil dit eigenlijk liever niet maar ben wel benieuwd wat hij ermee gaat doen.
-De ketel is een combiketel en ik heb de (voor) verwarming voor tapwater uit staan, in de Nest app lijkt het echter of ie altijd aan het verwarmen is (kleur oranje en AAN), is dit ergens aan te passen?
De afwijking van de temperatuur vind ik het meest storend. Wel makkelijk om mijn vrouw zo te overtuigen dat de verwarming écht op 21 staat maar heb toch liever dat het wat realistischer is. Als dit niet veranderd ga ik hem waarschijnlijk wel terugsturen (was een 2e kansje van Coolblue voor 180 euro, volgens mij alleen uitgepakt en niet eens aangesloten geweest)
[Voor 15% gewijzigd door sanook op 17-01-2022 20:54]