Linux onder Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op mijn werk maak ik niet zoveel gebruik van Linux als ik wel zou willen. Sublieme netwerktools onder Linux zijn perfect, maar om het te draaien moet ik toch dual booten of een ander werkstation draaien. Af en toe gebruik ik een telnet sessie, maar ik vroeg mij af: is er geen Linux of Unix-kloon die draait terwijl Windows nog draait... Weet iemand daar het antwoord op?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

VMWare .. kan je een virtueel omgeving opzetten om elk besturingssysteem te kunnen draaien. Geloof me, het is idiaal .. je netwerk-kaart wordt gedeeld, en je virtueel-systeempje krijgt een eigen IP

Verwijderd

gewoon linux installeren, en je windows progs (welke uberhaupt) draaien mbv wine

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op woensdag 22 augustus 2001 09:38 schreef C[e]rial het volgende:
VMWare .. kan je een virtueel omgeving opzetten om elk besturingssysteem te kunnen draaien. Geloof me, het is idiaal .. je netwerk-kaart wordt gedeeld, en je virtueel-systeempje krijgt een eigen IP
Ik dacht dat VMWare alleeen draaide op een volledig 32bit OS. Dit houdt in dat je dan minimaal WinNT nodig hebt om het te kunnen gebruiken.

I think, therefor I am.....I think.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik heb Win2000, maar is er niet iets zonder emulator?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

[b]Op woensdag 22 augustus 2001 09:41 schreef

Ik dacht dat VMWare alleeen draaide op een volledig 32bit OS. Dit houdt in dat je dan minimaal WinNT nodig hebt om het te kunnen gebruiken.
Klopt. VMWare heeft op z'n minst Windows NT nodig. Op Win98 of WinME zal het niet draaien.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 augustus 2001 09:43 schreef DGTL_Magician het volgende:
Ik heb Win2000, maar is er niet iets zonder emulator?
Mja, hoe wilde je dat doen? Een OS is een stuk software dat de interface vormt tussen je hardware en je programmas, dat geheugenbeheer doet, dat scheduling doet, enz... Het lukt je niet om daarvan 2 op 1 PC te draaien.
VMware emuleert een PC, waar je dan zo'n beetje elk PC OS op kan draaien (soort van PC in PC zeg maar).

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wel andersom, zie FAQ. En dan met name VMWare en Win4lin :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• deadinspace
  • Laatst online: 13:53

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 augustus 2001 14:32 schreef Jotti het volgende:
Wel andersom, zie FAQ. En dan met name VMWare en Win4lin :)
En wine!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja okee :)
Maar die draait minder dan VMWare en Win4Lin, maar als het werkt, werkt het sneller.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er bestaat toch zoiets als WinLinux of is dat inmiddels (hoop, hoop, hoop) al van de markt gehaald?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op woensdag 22 augustus 2001 15:14 schreef deadinspace het volgende:

[..]

En wine!
Ja maar WINE doet iets heel anders dan VmWare. VMWare emuleert de hardware en Wine de software. VMWare laat het OS denken dat het op een computer draait terwijl het gewoon als proces draait, terwijl WINE linux laat denken dat het een native app draait.

Beetje simpel gezegd, maar het klopt wel :) WINE vind ik persoonlijk nogal zuigen, net als VMWare. Dat kotm denk ik omdat je er Windows mee onder Linux kan draaien en dat moet ik niet >:)

[deze advertentieruimte is te koop]

Pagina: 1