Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
VMWare .. kan je een virtueel omgeving opzetten om elk besturingssysteem te kunnen draaien. Geloof me, het is idiaal .. je netwerk-kaart wordt gedeeld, en je virtueel-systeempje krijgt een eigen IP
Ik dacht dat VMWare alleeen draaide op een volledig 32bit OS. Dit houdt in dat je dan minimaal WinNT nodig hebt om het te kunnen gebruiken.Op woensdag 22 augustus 2001 09:38 schreef C[e]rial het volgende:
VMWare .. kan je een virtueel omgeving opzetten om elk besturingssysteem te kunnen draaien. Geloof me, het is idiaal .. je netwerk-kaart wordt gedeeld, en je virtueel-systeempje krijgt een eigen IP
I think, therefor I am.....I think.
Ik heb Win2000, maar is er niet iets zonder emulator?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
Klopt. VMWare heeft op z'n minst Windows NT nodig. Op Win98 of WinME zal het niet draaien.[b]Op woensdag 22 augustus 2001 09:41 schreef
Ik dacht dat VMWare alleeen draaide op een volledig 32bit OS. Dit houdt in dat je dan minimaal WinNT nodig hebt om het te kunnen gebruiken.
Mja, hoe wilde je dat doen? Een OS is een stuk software dat de interface vormt tussen je hardware en je programmas, dat geheugenbeheer doet, dat scheduling doet, enz... Het lukt je niet om daarvan 2 op 1 PC te draaien.Op woensdag 22 augustus 2001 09:43 schreef DGTL_Magician het volgende:
Ik heb Win2000, maar is er niet iets zonder emulator?
VMware emuleert een PC, waar je dan zo'n beetje elk PC OS op kan draaien (soort van PC in PC zeg maar).
En wine!Op woensdag 22 augustus 2001 14:32 schreef Jotti het volgende:
Wel andersom, zie FAQ. En dan met name VMWare en Win4lin
Ja okee 
Maar die draait minder dan VMWare en Win4Lin, maar als het werkt, werkt het sneller.
Maar die draait minder dan VMWare en Win4Lin, maar als het werkt, werkt het sneller.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Er bestaat toch zoiets als WinLinux of is dat inmiddels (hoop, hoop, hoop) al van de markt gehaald?
Ja maar WINE doet iets heel anders dan VmWare. VMWare emuleert de hardware en Wine de software. VMWare laat het OS denken dat het op een computer draait terwijl het gewoon als proces draait, terwijl WINE linux laat denken dat het een native app draait.Op woensdag 22 augustus 2001 15:14 schreef deadinspace het volgende:
[..]
En wine!
Beetje simpel gezegd, maar het klopt wel
[deze advertentieruimte is te koop]
Pagina: 1