Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:00

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik zie veel berichten en onderzoeken langs komen over Omicron die allemaal in meer of mindere mate hetzelfde zeggen:
  • Omicron is mega besmettelijk, op 1 na de meest snelverspreidende en besmettelijke ziekte ooit
  • Omicron geeft 50-70% minder kans op ziekenhuisopnames
  • Omicron infecties zorgen voor antilichamen die immuniteit genereert voor deze maar ook voor voorgaande SARS-CoV2 varianten.
  • Vanwege de aard van Omicron is de kans op Long Covid veel kleiner
Als je dit alles optelt en samenvat zou ik bijna concluderen dat dit een variant waarvan je zou willen dat zoveel mogelijk mensen dit krijgen en blijven krijgen zodat een vorm van groepsimmuniteit binnen bereik komt en dat deze variant de andere varianten zoals Delta uitdrijft.

Met andere woorden, deze variant klonk in eerste instantie heel besmettelijk en gevaarlijk, maar zou net zo goed het begin van het einde van de Coronapandemie kunnen zijn toch?

Ik denk wellicht vrij gemakkelijk, en uiteraard lijkt het mij dat het voorlopig puzzelen blijft om de ziekenhuizen niet te laten overspoelen, maar ik hoor graag hoe anderen hierover denken :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Nou Geertttttt, jij dacht laat ik is een origineel topic openen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:12
Eerste indrukken zijn vooral dat Omicron minder ziekmakend lijkt te zijn. Niet per se besmettelijker dan Delta maar in staat om vaccins te ontwijken en ook mensen die eerdere covid besmettingen hebben doorstaan hebben grotere kans om alsnog besmet te raken.

Als je kijkt wat er nu vooral in UK gebeurt zie je een enorme hoeveelheid besmettingen maar niet echt oplopende ziekenhuisopnames. De golf in Zuid-Afrika lijkt ook zijn hoogtepunt te hebben bereikt.

Het is vooral afwachten nu, ik ben enigszins hoopvol maar dit virus heeft al meerdere malen ons kunnen verrassen dat je terughoudend moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is zeker een interessante discussie, en daarom voeren we die al in Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus ;)

Ook in de vaccin topics komt het eea voorbij.

Daar dus verder :)

Dit topic is gesloten.