Radeon Overlay uitschakelen lijkt niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-01-2022
Hallo Tweakers,

Enige tijd geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, een HP 255 G8 Notebook PC. Hij bevalt uitstekend maar de bijgeleverde Radeon software bezorgt mij hoofdpijn. Sinds enkele dagen is er een 'Overlay', rechtsboven in het scherm staan gegevens over de CPU en GPU. Deze Overlay is altijd zichtbaar, tenzij ik een video afspeel.

Je zou denken dat de Overlay makkelijk is uit te zetten vanuit de bijgeleverde Radeon software, maar dit is niet het geval. Nergens in het Radeon programma komt de term Overlay voor.

Hieronder een screenshot van mijn desktop met de Overlay en een screenshot van de plek in de Radeon software waar de Overlay uitgeschakeld zou moeten worden.

Als iemand een idee heeft wat ik moet doen om van de Overlay uit te schakelen, laat het AJB weten. Ik heb inmiddels 8 uur gezocht, zonder succes een .reg bestand aangemaakt dat het probleem had moeten oplossen. Niets lijkt te werken.

Een fijne dag,

WPadmin :)

Desktop: (rechtsboven)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJxHYT3QAw2arXui5UAZGSv_08U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdsjpWWJ2RPrWdGL3E6HoFO1.png?f=fotoalbum_large

Radeon software, hier zou de optie aanwezig moeten zijn om de Overlay uit te zetten. Die is er niet. |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t97HST5ojsQuXflRpx_0Awk_pLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qGOdnSUWOeWbsP5zNeBqYxTY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
Heb je dit al geprobeerd? Namelijk de hotkeys?

Alternatief de drivers van bij AMD zelf halen en herinstalleren ipv de oem?

[ Voor 28% gewijzigd door manzonderdas op 28-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
Bedankt voor je snelle reactie, @manzonderdas :)

Middels de hotkeys lukt het niet. En, als je naar mijn tweede screenshot kijkt, zie je dat ik niet de opties heb die hier zichtbaar zijn.
Alternatief de drivers van bij AMD zelf halen en herinstalleren ipv de oem?
Dit is zeker een optie, al ben ik als halve digibeet bang dat ik dan nog grotere problemen veroorzaak. Toevoeging, ik zie de Radeon software niet eens staan onder Add and Remove. 8)7 Hoe kan ik het verwijderen en welke driver moet ik dan downloaden?

[ Voor 15% gewijzigd door WPadmin op 28-12-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
ik zou naar de website van AMD gaan -> bij drivers -> ryzen met integrated graphics (of zoiets) en dan zoeken naar AMD Ryzen™ 3 3250U, tot je die vindt.

probeer eerst een keer via de hp software (support assistant denk ik dat dat is), of je zo de drivers kunt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
Ontzettend bedankt voor je advies, @manzonderdas !

Door simpelweg de laatste driver versie te downloaden van AMD, is het Overlay probleem eindelijk opgelost. Tijdens de installatie verdween de Overlay. Vreemd genoeg zie ik vanuit de Radeon software nog steeds geen Overlay optie. Maar het probleem lijkt opgelost te zijn, BEDANKT!